Gå til innhold

Hvilket minnekort skyter DU med?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For tiden har jeg 24 GB SanDisk fordelt på:

 

4 stk 4GB SanDisk Extreme III CF (30 MB/s)

2 stk 2GB SanDisk Extreme III CF (20 MB/s)

1 stk 2GB SanDisk Extreme III CF (30 MB/s)

1 stk 2GB SanDisk Extreme IV CF (40 MB/s)

 

Den nye versjonen av Extreme III er både rimelig og rask. 30 MB/s (200x) er på høyde med en grei FireWire-800 kortleser, og mer enn de fleste kamara kan dra nytte av. Til 349,- for 4 GB er prisen ikke egentlig noe å diskutere.

 

Hva kvaliteten angår kan jeg ikke uttale meg om andre merker, men jeg har aldri hatt problemer med SanDisk. Eneste minnekort jeg har hatt problemer med er Sony 2 GB Memory Stick Pro og Apacer Smart Media 128 MB. Jeg har aldri brukt noe annet enn SanDisk på CF.

Lenke til kommentar

Jeg bruker det billigste jeg får tak i :)

 

Nå bruker jeg hovedsaklig et Transcend 8 GB-kort som jeg fikk for noen hundrelapper. Ettersom kameraet har et RAW-buffer på rundt 20 bilder er det så godt som umulig å nå grensen under normal bruk.

 

Da er eneste fordel med raske kort at det går fortere å legge bildene inn på PCen, men det plager meg uansett lite om jeg må vente noen minutter på det.

Lenke til kommentar
Er det egentlig så veldig stor forskjell fra 30mb/s til 40mb/s?

Tenker på lagring, om man skal knipse serie på 5-6 bilder/s.

 

Sinker lagrinskapasiteten på kortet antall bilder per sekund eller tar kamera like kjappe bilder, deretter lagrer kortet bildene gradvis avhengig av hurtighet?

 

Har ikke helt skjønt det der..

 

Finnes grenset for hvor fort kamraet kan skrive.

Vet at Pentax K10D i så fall kun kan skrive med 20mb\s mener jeg og huske.

Så da har det ingenting og si for kamraet sin del, men med lese til PC så er det kjekt med høyere hastighet.

 

Selv Extreem 3 4gb og 2gb

Lenke til kommentar

Har bare SD-kort. I dag har jeg to 4 Gb Extreme III-kort som jeg bruker i D80en, pluss et 2 Gb Panasonic-kort som jeg ikke bruker så veldig mye og to 2 Gb Ultra II-kort som har blitt overført til kompaktkamera-bruk (men det spørs om jeg ikke burde gjøre det omvendt, i og med at LX3 produserer råfiler som er nesten dobbelt så store som D80 sine :ermm: ).

Endret av Sutekh
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Jeg har et Kingston 266x 4GB, hvordan nå enn kjapt det er. Når kortet er fullt har jeg med en Hyperdrive 160GB som jeg kopierer over på og fortsetter med samme kortet

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...