Gå til innhold

Er det noen som kjøper fra Steam ennå?


Har du kjøpt eller tenkt å kjøpe frå Steam etter prisendringen?  

121 stemmer

  1. 1. .

    • Ja, jeg kjøper fra Steam
      18
    • Nei, det er blitt for dyrt
      91
    • Annet/vil bare stemme
      12


Anbefalte innlegg

Nei her blir det ikke handlet mer fra Damp nei, har skrotet dampmaskinen og gått over til Diesel selv.

Mye mer effektivt og mindre hodebry enn gamle dampmaskinen til Valve ja.

Slipper det med at Dampmaskinen får totalt sammenbrudd etter noen måneder og nekter å funke selv etter reinstall, nei med Diesel slipper jeg slike hodepiner, og om det betyr å ofre online spill delen så gjør jeg det ja... Bare en masse fjortisser og andre irriterende folk der uansett så tapet er ikke stort :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Steam er en fin integrert pakke. Jeg vet at jeg får lastet ned spillene på nytt ved behov, de holdes automagisk oppdaterte og steam ligger på ett minstenivå med drm.

 

Sammenligningen din blir som å si at man heller kan kjøpe det samme ølet i butikken til 26,- for en halvliter istedet for 59,- på ett utested. Pris er ikke alt, av og til teller helheten.

Lenke til kommentar

Directdrive baserer seg på nedlastbare installere. CD-key kommer på mail så vidt jeg husker. Har vel heller ikke uendelig nedlasting, slik at man må ta vare på installerne selv. Mangler clickandbuy easy collect.

 

Bare det at steam går direkte forbi instalasjonssteget er en stor fordel. Automatisk oppdatering og innebygd defragmentering og integritetssjekking kan og være snedig, enkelte systemer med lovlig nedlastbare spill gjør patching på den gammeldagse måten, med steam er spillene mine patchet helt uten at jeg gjør noe. Steam tar vare på cd-key-er og man får de opp direkte i steamoverlayet. Steam tar seg enkelt av ting som spill krever, slik at jeg slipper å lete opp dll-er og installere til f.eks directx, openal og lignende ting. På sikt sørger og steam for å ta backup av savegamer og slikt, allerede skjer det vel i valve sine egne spill.

 

Steam som integrert pakke er suveren. Det er automatisert og enkelt. Tilogmed kundesupporten er kjapp.

Lenke til kommentar

Er på mange måter enig med Jann-Ove, Steam har kvaliteter utover kun å tilby elektronisk slag av spill. Prisen er nå en ting, men rent prinsippielt så var det veldig feil av Steam å gjøre som gjorde. Det alene er grunn nok til en 'boikott' mener nå jeg. De har så vidt meg bekjent, ikke engang svart på noen oppfordringer om å forklare hvorfor de har tvangsinnført prisdifferensiering over natta. Det er for dårlig.

Lenke til kommentar

Kjøper ingen ting fra steam.

Når left for dead koster 400 på stam og 250(279 med frakt) på platekompaniet er valget ikke akkurat vanskelig og ta.

Grand Theft Auto IV 450kr på steam 340 på playx.

Syns steam alltid har vert overpriset vs butikk men etter at dem gikk over til euro har det jo blitt horribelt, spill kjøpt over steam uten plate cover og manual burde ligge minst en 50 lapp under butikkpris for at det skal være et reelt alternativ for meg.

Endret av JVP
Lenke til kommentar

Å, du mener enda :)

Jeg må innrømme at jeg fremdeles kjøper spill der og Gamersgate.

Men takker for at forumet har gjort meg oppmerksom på denne finurlige taktikken. Ja, jeg merket meg det, men tenkte ikke så mye over det før jeg så diskusjonene her.

 

Steam er en briljant tjeneste, men jeg skal være litt mer oppmerksom i fremtiden på om jeg heller skal kjøpe spillet et annet sted ja. Det kan være en ganske utspekulert taktikk dette ja. Så om ikke jeg gidder å shoppe pris hver gang (for Steam og Gamersgate løsninger er jo praktiske, langt mer praktiske enn CDer som jeg roter bort hele tiden), så bør jeg nok også her ta noen prissjekker med mellomrom.

Lenke til kommentar

 

Bra link. Særlig denne var bra.

 

Join Steam for free and get games delivered straight to your desktop with automatic updates and a massive increase in purchase costs!

 

Ellers er jeg enig med Jann og Mozze i at Steam har noen fordeler som faktisk gjør at jeg er villig til å betale noe ekstra. Men dobbelt pris som det faktisk er i en del tilfeller, det gidder jeg ikke å betale.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...