Gå til innhold

Hva er så tiltrekkende med WoW?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens!

Jeg er relativt ny i MMORPG bransjen og har ikke spilt WoW. Jeg er heller ikke ute etter en diskusjon om hva som er best av WoW og andre spill.

MEN det jeg lurer på er rett og slett - HVA er det som tiltrekker dere som spiller WoW så vanvittig med dette spillet?

Jeg begriper nemlig ikke hvordan noen kan spille samme spillet i 4-5 år uten å gå lei.

Jeg skjønner jo at spillet er et meget godt spill siden det tross alt har 11 miller mennesker. Men jeg klarer ikke tro at jeg noensinne skal kunne spille samme spillet så lenge. Har riktignok spilt Football Manager(tidligere CM) i en årrekke, men selv det har blitt "gammelt" for meg.

Spesielt svar fra folk som har spilt WoW lenge og jevnlig (daglig?) er interessant.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir aldri gammelt, det kommer alltid noe nytt.

Du blir aldri helt ferdig med spillet, og du får belønning for ting du oppnår i spillet underveis, så du føler deg vellykket. I tillegg er det skapt av genier, så spillet er sinnsykt gjennomført.

Skrevet

Det føles nesten ikke som om du spiller det samme spillet som man gjorde for noen år siden. Alt har blitt så forandret opp igjenom årene og det igjen fører vel til at folk ikke tenker over hvor gammelt spillet er. Nå som Wotlk kom ut i høst er jo "spillet" bare noen måneder gammelt.

Skrevet (endret)
Hei folkens!

Jeg er relativt ny i MMORPG bransjen og har ikke spilt WoW. Jeg er heller ikke ute etter en diskusjon om hva som er best av WoW og andre spill.

MEN det jeg lurer på er rett og slett - HVA er det som tiltrekker dere som spiller WoW så vanvittig med dette spillet?

Jeg begriper nemlig ikke hvordan noen kan spille samme spillet i 4-5 år uten å gå lei.

Jeg skjønner jo at spillet er et meget godt spill siden det tross alt har 11 miller mennesker. Men jeg klarer ikke tro at jeg noensinne skal kunne spille samme spillet så lenge. Har riktignok spilt Football Manager(tidligere CM) i en årrekke, men selv det har blitt "gammelt" for meg.

Spesielt svar fra folk som har spilt WoW lenge og jevnlig (daglig?) er interessant.

1. Folkene som spiller det er dritkule.

2. Den interne humoren som gjør at folk som slutter med spillet gjerne fortsetter med å lese forums og patch notes.

Å spille det alene blir det kjedelig, da velger jeg heller et godt singleplayer rollespill eller lignende.

(I dag er kontoen min 4 år gammel).

Endret av Pycnopodia
Skrevet

jeg vil tro det er muligheten for å skape en vennekrets i spillet og muligheten til å lykkes i noe, jeg selv har aldri likt mmorpg spill og kommer aldri til å gjøre det, har også nesten prøvd spillet men jeg orket ikke selv om jeg fikk en bruker hos en fyr.

long live fable :new_woot:

Skrevet

Godt spørsmål og svaret er engentlig enkelt, progresjon. I alle fall for min del. Følelsen av at du blir bedre å spille. Er en level 80 protection build paladin nå og veien dit var full av hindringer, men føler at jeg nå mestrer denne oppgaven. Å gå gjennom dungeons nå er en lek og morro, så fremst gruppen funker og alle gjør jobben sin slik de skal.

Det sosiale spiller og en rolle, man møter andre mennesker, skaper omdømme og kontakter. Kanskje blir man medlem av en guild og er med på raid. Eller kanskje man bare er en sosial en som tar heroics og koser seg med det.

Det er og mye man kan gjøre utenom, f.eks velge en av flere spesialiseringer fra blacksmithing til mining, til leatherworking til skinning. Mye å velge mellom og mye å more seg med.

Alt i alt, WoW er fremdeles interesangt fordi blizzard har gjort det nettopp det. De har utviklet spillet, endret, tweaket og oppdatert spillet over tid. De begynte ikke der de er i dag, med 11 millioner abonementer, men begynte med hypp bram og brask og håpet det ville ta av, noe det har gjort. Og de vet at nøkkelen er å holde på folket, derfor gjør de folket så fornøyd, eller forsøker i alle fall, som mulig. Med nye ting, nye områder og nytt innhold holder WoW seg populært.

Skrevet

Naar man er i et raiding guild er det ofte mer tilfredsstillende aa logge paa VT enn aa faktisk gjoere stuff, saa det sosiale aspektet er det som lokker mest for meg, iallefall.

Skrevet

Vet ikke helt om jeg er enig i at folkene som spiller er så forbanna allrighte. Kanskje noen. Jeg har aldri i mitt liv opplevd å treffe så mange forskrudde og idiotiske mennesker som jeg har gjort i wow.

Det er stadig folk som blir med i instance, også leaver de så fort de har fått gjort sitt quest. Jeg vet ikke hvor mange jeg møter hver dag som er hellig overbevist om at de er den beste spilleren. Jeg vet ikke hvor mange twinks jeg banker med utwinka characters. Jeg klarte til og med å slå en 80 warrior med en 69 rogue. Det er ingen tvil om at denne fyren var er skikkelig dårlig spillet, men likevel.

Hovedgrunnen til at jeg fortsatt spiller er pvp, siden Everquest 2 er rimelig ustabil på det området.

Ellers synes jeg det er temmelig synd hvor enkelt alt er blitt. Du trenger ikke tenke mye i pve for å klare deg sånn någen lunde.

Gjest Slettet-PJ3x8Q2w
Skrevet

Følelsen av å være bedre enn andre! :D

Skrevet
!

Veit ikke om du er i PvE guild og raider, men mitt inntrykk er at folk som driver med PvE er mye hyggligere enn PvP folket. Fordi folka sammarbeider mye mer over lenger tid og blir som en "familie"(kanskje litt drøyt), men man blir mer sammensveisa og på en måte en vennegjeng. Folk møtes IRL og det er ålreit å se bilder fra treffa de har hatt.

Skrevet
2. Den interne humoren som gjør at folk som slutter med spillet gjerne fortsetter med å lese forums og patch notes.

Intern humor ftw

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...