Gå til innhold

Finnes det vitenskaplig støtte for ønskekvist?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Første steg i å forske på det er å se om de kan gjøre hva de faktisk sier de kan(gjennom en dobbel blind test). Men siden alle de som har prøvd har feilet og de resterende nekter, så kommer en desverre ikke så langt.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Hvor i all verden får du det fra? Hvis det finnes flere slike positive studier vil jeg garantere at de ville fått oppmerksomhet. Du bør vel kunne spa opp noen av disse?

 

Angående disse tingene så er konklusjonen kjent på forhånd - fenomenet eksisterer ikke. Hvis en forskningsstudie da finner positive resultater må det være noe feil på det, eller den er useriøs eller lignende.

Lenke til kommentar
Ikke glem at alle positive studier enten ikke får publisitet eller de blir ignorert.

Selvsagt, og NWO er like om hjørnet. Du vet at forskere er som du og jeg, og at mange av de får statlig, ikke privat, støtte. DU kan bli en forsker om du vil og legge ut journal etter journal om dette i et vitenskapelig tidsskrift (som forøvrig har blitt gjort, alle jeg kjenner til entydig negative), om du noensinne hadde klart å påvise magiske evner eller spøkelser hadde du blitt verdenskjent over natten.

 

Får håpe ikke de onde herskerne sender ut de sorte helikoptrene etter deg da, lykke til!

 

EDIT: her er litt motivasjon: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_prize..._the_paranormal

Endret av araziel
Lenke til kommentar
Hvor i all verden får du det fra? Hvis det finnes flere slike positive studier vil jeg garantere at de ville fått oppmerksomhet. Du bør vel kunne spa opp noen av disse?

 

Angående disse tingene så er konklusjonen kjent på forhånd - fenomenet eksisterer ikke. Hvis en forskningsstudie da finner positive resultater må det være noe feil på det, eller den er useriøs eller lignende.

 

Har du noe bevis for dette?

Lenke til kommentar
Angående disse tingene så er konklusjonen kjent på forhånd - fenomenet eksisterer ikke. Hvis en forskningsstudie da finner positive resultater må det være noe feil på det, eller den er useriøs eller lignende.

 

Det var jo et klart og tydelig ikke-svar på det jeg skrev. Jeg kan garantere at en seriøs slik studie ville fått oppmerksomhet. Du hevder at det finnes flere slike. Hvor?

Lenke til kommentar

Du kan ikke konkludere med at en ønskekvist kan finne vann og samtidig bli tatt seriøst. Det er å forvente litt mye.

 

araziel, Forskning må gå i tråd med det som er konsensus. Hadde jeg vært forsker hadde jeg prøvd å forske på noe som kunne hjelpe folk, ikke på noe overnaturlig ettersom uavhengig av hva du måtte avdekke så hjelper du ingen.

Lenke til kommentar
Du kan ikke konkludere med at en ønskekvist kan finne vann og samtidig bli tatt seriøst. Det er å forvente litt mye.

 

araziel, Forskning må gå i tråd med det som er konsensus. Hadde jeg vært forsker hadde jeg prøvd å forske på noe som kunne hjelpe folk, ikke på noe overnaturlig ettersom uavhengig av hva du måtte avdekke så hjelper du ingen.

Nei, det må det ikke. Det er jo hele poenget med forskning. Ja det er vanskeligere å få støtte for ting som allerede er lagt i grus gjennom årevis med forskning, men det gjøres fortsatt studier på det. Ta f.eks telekinese. Om du hadde kommet ut med et studie som viste at ønskekvister kunne finne vann vs ikke-ønskekvister. Hva nå det er. Eller om du kunne vise at personer som hevdet å kunne finne vann konsekvent kunne det og skrev et studie av dette (og det kunne gjenskapes) hadde du blitt millionær.

Du trenger ikke engang en utdanning, betal for det selv, om du tror det lykkes får du 100x tilbake når du krever inn alle pengepremiene.

Lenke til kommentar
araziel, Hvordan skal du bevise at du ikke jukser på noen måte da?

Ehr... Mann, før du kaster deg ut i en slik diskusjon kan du i det minste få deg en grunnleggende forståelse for hvordan den vitenskapelige metode fungerer. Jeg orker ganske enkelt ikke forklare, kanskje noen andre vil, du kan imidlertid lese her: http://en.wikipedia.org/wiki/Scientific_method eller slå opp på den norske, de har sikkert noe lignende der.

 

At du kommer med påstander som de du har presentert så langt uten å engang begripe noe så enkelt som "hvordan du viser at du ikke jukser" er jo bare ignorant av deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...