Gå til innhold

ASUS X57VN - noen erfaringer?


Anbefalte innlegg

Hei, kom over denne bærbare pecen: http://www.siba.no/Products/Product.aspx?id=2032582

 

Følgende spesifikasjoner:

- Prosessor: Intel Core 2 Duo Penryn P8600

- Minne: 4 GB

- Harddisk: 320 GB S-ATA

- Optisk enhet: DVD-brenner Dual Layer

- Grafikk: NVIDIA GeForce 9650 GT 1 GB

- Skjerm: 15,4" WXGA + Glare

- Operativ: Windows Vista Home Premium

- Øvrig: WLAN-N, Gbit LAN, Bluetooth, HDMI, VGA, E-SATA, ExpressCard, Webcam, 4 stk, USB, 8-i-1-kortleser, numerisk tangentbord, fingeravtrykksleser, Express Gate, 6-cells batteri, vekt: 3,02 kg.

 

til en pris på lave 7995! Er det noe "lureri" her, eller er dette rett og slett et jævlig bra tilbud? Hvordan er ryktet til ASUS? Er de kjent for å levere gode, solide maskiner?

Endret av Master_GF
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det virka som det var veldig bra specs iforhold til pris ja.

 

Hvis jeg setter Multicom Compal JHL90+ på samme specsa ender jeg opp på 9 184 kr uten windows og med ett dårligere skjermkort (trur jeg).

 

Regner med at INTEL CORE 2 DUO P8600 2.4GHZ 1066MHz FSB 3MB cache 25W (multicom) er den samme processoren som Intel Core 2 Duo Penryn P8600 (Asus X57VN-AS025C )

 

 

Sjekka litt mer rundt og det så ut som skjermkortet til Asus'en bruker GDDR2 som skal være dårligere. Link

Endret av Eyedrop
Lenke til kommentar
Er et av de dårligste kortene til nvidia.

Seriøst, et av de dårligste? Det høres ikke bra ut. Hvordan er det f.eks. ift. 8800 GT, som jeg har på min stasjonære? Trodde det var slik at 9000-serien var bedre enn 8000-serien osv.

 

Men hvor dårlig er det, da? Så dårlig at ikke en gang CS og FM vil kjøre prikkfritt? Det er de spilla jeg kommer til å spille (nesten utelukkende) uansett.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

jeg kjøpte denne pc'en for noen dager siden og er egentlig veldig fornøyd.

men som sagt, er ikke den beste til tunge spill alså, men FM og 1,6? LETT!!

 

men var en ting jeg lurte på til dere som har denne maskinen, har dere hatt noen problemer med høytalerne? får ikke lyd ut av de jeg...går fint viss jeg plugger headsett eller en AUX kabel i..får lyd i headsett eller forsterker, men ikke ut ifra høytalerne på selve maskinen..

 

noen som har samme problem?

Lenke til kommentar

Hei

 

Har bestilt meg samme pcen som trådstarter, men blei litt skeptisk. Kom over et tysk review der dei sier at skjermkortet er dårligere en 9600gt? Men på notebookcheck, påstår dei jo at 9650gt er best. http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForc...GT.10764.0.html

3dmark fra den tyske sia havna på ca 4600. Broderen har en ny acer med dårligere cpu men 9600gt kort og den fikk han i underkant av 6k på. En annen ting eg stussa litt på er at spec på notebook sitt 9650gt kort er helt annerledes i forhold til det folk ellers har beskrevet kortet som. 65nm vs 55nm blant annet gpu.png

 

Ble litt i tvil, noen som har testet 3dmark06 enda på denne?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...