Gå til innhold

Surf for 10 kroner dagen hos Telenor


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tåpelige greier; med 12,5 kroner per MB så har du effektivt en 10 kr minstepris hver dag du surfer jo. Latterlig dyrt for alle som surfer mer enn et par dager i måneden.

 

One Call! \o/

Laster du kun ned 100 KB koster det deg 1,25 kr. Du betaler kun for det du har brukt. Laster du ned mer enn 800 KB (10 kr) er resten av surfingen den dagen "gratis".

 

Syntes en del av diskusjonen begynner å bli latterlig når enkelte snakker om svindel og lureri. For ikke å snakke om det å kontakte Forbrukerrådet. Telenor har satt ned sine priser, og det er på ingen måte negativt. Greit nok så struper de hastigheten når man passerer 200 MB pr/mnd, men jeg tror nok at den store majoriteten av samfunnet surfer langt mindre på mobilen per måned enn dette. Tidligere var det slik jeg forsto ingen slik sperre, men da var maksgrensen på hele 75 kr per dag. Jeg tror at slik det nå legges opp vil være gunstigere for de aller fleste. Selvfølgelig ser jeg at de som bruker dette opp mot PC eller surfer hardt på iPhone vil om mulig få et dårligere tilbud med det nye systemet.

 

Det blir også noe dumt å sammenlikne med OneCall, Talkmore osv. uten å vektlegge at for folk så er behovet forskjellig. Selv disse abonnementene har sine begrensninger og vil heller ikke passe for alle. Ei heller kan disse selskapene tilby samme omfattende tilleggstjenester eller service slik Telenor kan.

 

Personlig syntes jeg justeringen Telenor nå har gjort er kjempebra, men jeg forstår at det for enkelte andre kan falle dårlig ut.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

Så lenge man ikke laster ned mer enn 10MB per dag via mobilen, så kan OneCall være et mye billigere alternativ, da prisen til de er på 99øre per MB.

 

Det nye tilbudet til Telenor kommer de nok til å reklamere hardt for. "Maks 10kr per dag" kan høres lite ut, men blir altså raskt veldig mye penger i måneden for de som surfer lite. Det er nok dette de fleste her mener er "lureri". Så lenge de opplyser om prisene, så har de jo sitt på de rene, men likevel baserer de seg på uopplyste brukere skal bruke dette. Og hvis man faktisk bruker nettet litt, over 10MB per dag, som er nødevendig for at det skal bli billigere enn OneCall sitt abonnement, så blir de stoppet raskt når de når 200MB-grensen.

 

Så ja, jeg kan si meg enig i de som sier at dette er noe forbanna tull. Selv om at det ble mye bedre etter de satte ned maksprisen, så har de fortsatt langt å gå. Men siden de skal legge på ekstra på begge sider (positivt og negativt) for hver gang de gjør noe, så tror jeg at Telenor aldri kommer til å bli et fullgodt alternativ.

Lenke til kommentar

For den som surfar lite (mobilsurfing) vert dette eit svært dårleg alternativ. Her er det One Call som er det fornuftige valet.

 

For den som surfar middels/mykje, og ofte er Telenor-løysinga også eit dårleg alternativ, både pga. hastigheitsbegrensinga og at prisen vert ganske høg i løpet av ein månad. Her er eit Kveld-og Helg abonnement eit mykje betre alternativ.

 

For den som surfar mykje ein sjeldan gong er det eit godt alternativ. Dvs. at det høver bra til å bruke på PC på hytta ein dag eller ei helg i månaden, dersom ein godtek sniglefart etter å ha surfa ei stund (200 MB). Dette er vel så langt vekk frå målgruppa til Telenor som ein kan komme. Å seie at dette skal vere bra for den jamne mobilbrukar (som neppe kjem over 10 MB på ein dag) er lureri.

 

Sjølv brukar eg One Call/Opera Mini (lite og ofte) på telefonen, og Telenor Kveld- og Helg (2 GB/mnd.) på datamaskina.

Lenke til kommentar
For den som surfar lite (mobilsurfing) vert dette eit svært dårleg alternativ. Her er det One Call som er det fornuftige valet.

 

For den som surfar middels/mykje, og ofte er Telenor-løysinga også eit dårleg alternativ, både pga. hastigheitsbegrensinga og at prisen vert ganske høg i løpet av ein månad. Her er eit Kveld-og Helg abonnement eit mykje betre alternativ.

 

For den som surfar mykje ein sjeldan gong er det eit godt alternativ. Dvs. at det høver bra til å bruke på PC på hytta ein dag eller ei helg i månaden, dersom ein godtek sniglefart etter å ha surfa ei stund (200 MB). Dette er vel så langt vekk frå målgruppa til Telenor som ein kan komme. Å seie at dette skal vere bra for den jamne mobilbrukar (som neppe kjem over 10 MB på ein dag) er lureri.

 

Sjølv brukar eg One Call/Opera Mini (lite og ofte) på telefonen, og Telenor Kveld- og Helg (2 GB/mnd.) på datamaskina.

 

Det er jo ikke sikkert at en som surfer lite prioriterer prisen på surfing så altfor høyt ift. de andre prisene som er i et abonnement. (:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...