Gå til innhold

Surf for 10 kroner dagen hos Telenor


Anbefalte innlegg

det er en presiseringsartikkel på digi.no om at dette ikke gjelder surfing via pc.

 

Hva menes med det - å bruke mobilen som modem eller å faktisk bruke mobilt bredbånd med et slikt modem eller er det begge deler?

 

Er det teknisk forskjell mellom å bruke opera mini på mobilen og å bruke mobilen som modem ?

 

Nei, det er ingen forskjell. Data er data, og prisene gjelder for alle pakkedatatilkoblinger. Om du surfer med PC-en, så er prisen forstatt 10 kr pr dag. Men linja di strupes når du passerer 200 MB.

 

Telenor sier at tilbudet først og fremst er beregnet på dem som surfer via mobilen, men det betyr ikke at du ikke kan bruke PC-en din.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det prissystemet til Telenor er noko av det teitaste eg har sett. For at dette skal lønne seg for kunden, så er det ein som brukar internett på telefonen sjeldan og mykje. For oss som brukar ca.1 MB dagleg, så måtte eg ha betalt nesten 300kr for ein månad. Mens hos Onecall så betalar eg 25kr for 50MB datapakken. Eg er også skuffa over at Telenor ikkje vil gjere med MB prisen på kriminelle 12,50 kr.

 

Hadde det ikkje vert for 200MB grensa, så hadde dette vert ein fin løysning for PC internett.

Lenke til kommentar

Urk. Jeg målte hvor mange MB en normal kveld med surfing betydde for meg.

 

4 timer, 34MB. Ingen torrents, ingen tur innom Youtube eller annet, normal surfing, nettaviser, forum etc.

 

En dag har 24 timer, så da snakker vi 34 x 6 = 204MB på en dag. En måned har rundt 30 dager, da snakker vi 30 x 204 = 6120MB.

 

Forutsetter vi at jeg surfer 8 timer om dagen, litt under tre dagers bruk av internett, og jeg har brutt grensen.

 

Jeg vet at dette er beregnet på mobilbrukere, men når Telenors egne Online ADSL-abonnement som jeg normalt mottar mine nettsider via bestemmer seg for å streike en gang i blant liker jeg å bruke mobilen. Og jeg betaler vitterlig for det også..

Lenke til kommentar

sur for max 10kr dagen, også koster det 12,5 for en mb? er dette ironi å sette slike priser?

Det koster da altså max 310kr i mnd for surfing. Det koster 399,- for mobilt bredbånd.

Driver telenor med lureri?

for ett og ett halvt år siden gikk prisen fra 10 til 75kr uten at faktisk kundeservice viste dette.

Lenke til kommentar
for ett og ett halvt år siden gikk prisen fra 10 til 75kr uten at faktisk kundeservice viste dette.

takker, jeg hadde en følelse av at den hadde gått opp på ett eller annet tidspunkt men var ikke sikker på fra hva til hva.

 

var vel omtrent samme tiden som telenor sluttet å skille mellom wap trafikk og annen datatrafikk vil jeg tro (10kr grensen gjaldt bare for wap, men en kunne alltids kjøre opera mini via http for å ta del i den bruken ;)).

 

nei det er en evig dans mellom kunde og leverandør om å finne ett eller annet smutthull slik at kunden kan få mye service for lite penger, mens leverandør vil ha det slik at det blir lite service for mye penger...

Lenke til kommentar

Prisen settes ikke ned, MB prisen, som er den viktige for oss som bare sjekker epost på mobilen og lignende, er uendret.

 

Det hører med til historien at Telenor hadde 10 kr dagen for wapsider og 50 kr dagen for vanlig internett tidligere. Da de satte ned MB prisen til 12,50 økte de dette til 75 kr dagen uavh. av hva du surfet på. Jeg ser ikke helt det store med at de setter det tilbake til 10 kr nå. Hvis dette faktisk gjør at noen for lavere mobilregning, så ville det t.o.m. før denne endringen lønt seg med datapakkene til One Call, Tele2 og diverse fri bruk abonnementer til 400-500 kr fra alle de store operatørene.

Lenke til kommentar
sur for max 10kr dagen, også koster det 12,5 for en mb? er dette ironi å sette slike priser?

Det koster da altså max 310kr i mnd for surfing. Det koster 399,- for mobilt bredbånd.

Driver telenor med lureri?

for ett og ett halvt år siden gikk prisen fra 10 til 75kr uten at faktisk kundeservice viste dette.

Mobilt bredbånd koster 499,- for privatpersoner, og det er det tilbudet gjelder for.

Lenke til kommentar

10Kr pr dag. Det er jo faktisk et bra tilbud fra Telenor :wow:

 

Men er det for egne abonnement eller egen tjeneste som man må betale for, eller gjelder det alle abonnement?

 

Uansett er det jo da greit og faktisk surfe litt når man først starter slik at man får benyttet seg av den relativt gode prisen.

Endret av Ördög
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...