Gå til innhold

AOC på Hegnar.no igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet
De satset for mye på grafikk og for lite på innhold :D

Det triste er at de ikke skjønte at grafikk ikke bare dreier seg om antall polygoner men at det kreves gode 3d-modeller og gode teksturer også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
De satset for mye på grafikk og for lite på innhold :D

Det triste er at de ikke skjønte at grafikk ikke bare dreier seg om antall polygoner men at det kreves gode 3d-modeller og gode teksturer også.

Grafikken er MYE bedre en i noe annet mmo. Alt fra lys, teksturer, modeller og voumetric effects er mye bedre en i noe annet mmo.

Slutt å troll AoC forumet, vi fikk nok av deg etter release, mer en nok.

Alle vet at du ikke liker AoC eller Funcom, det gjorde du klinkende klart for leeeeenge siden.

Finn deg en annet forum å trolle.

Skrevet
Grafikken er MYE bedre en i noe annet mmo. Alt fra lys, teksturer, modeller og voumetric effects er mye bedre en i noe annet mmo.

Slutt å troll AoC forumet, vi fikk nok av deg etter release, mer en nok.

Alle vet at du ikke liker AoC eller Funcom, det gjorde du klinkende klart for leeeeenge siden.

Finn deg en annet forum å trolle.

Grafikkmotoren i AoC tror jeg faktisk ikek er så ille og at den har potensiale, men jeg syntes det virker som at utviklerne rett og slett ikke har klart å få så mye ut av den. Fargepalettet er brunt, grått og sort - alt ser trist, kjedelig og livløst ut. Jeg ble trett av å traske rundt i det jeg syntes var sløve landskaper.

post-16776-1232143287_thumb.jpgpost-16776-1232143925_thumb.png

Så og si alle jeg så i AoC løp rundt med varianter av en fillete potetsekk.. Ikke akkurat supergrafikk der..

Veldig mye av AoC minnet meg om Darkshore i WoW som ser slik ut:

post-16776-1232144063_thumb.jpg

Enda det er samme spill og grafikk så er det stor forskjell mellom Darkshore og andre steder i WoW som for eksempel:

Azhara og Dun Morogh

post-16776-1232144245_thumb.jpgpost-16776-1232144254_thumb.jpg

Tirisfal Glades og Nagrandpost-16776-1232144105_thumb.jpgpost-16776-1232144082_thumb.jpg

Jeg kunne tatt med bilder fra siste ekspansjon også, hvor grafikken er blitt enda mer gjennomført.

Nå er det noen steder i Age of Conan som faktisk ser veldig bra ut, jeg likte for eksempel ørkenen i Keshetta og Conall's Valley. Dette gjør meg enda sikrere på at grafikkmotoren hadde veldig stort potensiale men utviklerne greide ikke å utnytte dette.

I WoW er det nesten motsatt, selv med en såpass utdatert grafikkmotor lager utviklerne fine landskaper slik at man til tider føler det er et levende maleri man beveger seg gjennom, det er fint nok til å pryde skrivebordsbakgrunnen.

Polygoner og teksturstørrelse er ikke alt, talent til de som teksturerer og lager grafikken spiller en stor rolle også.

Skrevet

:!:

Forskjellen mellom AoC og WoW grafikkmessig er at AoC ikke spilles i nettleseren din. Går utifra at WoW gjør det!? Siden grafikken var så jævlig cartoonish...

Btw. Trenger du litt attåt-lønn fra din 24/7 jobb, flame_ting_jeg_ikke_liker. Da Åpner du Xfire og kalkulatoren din, ta et screenshot, send det sammen med en søknad til Fredrik Thoresen i DnB NOR Markets, og vips så har du jobb som It-analytiker i DNM :)

Skrevet (endret)
Bla bla bla grafikk bla bla WoW er best bla bla

For det første du som er opptatt av å sammenligne grafikk og legger ut masse bilder i denne tråden her. Du må legge ut samme bilder i lik oppløsning, grafikk makset ut i begge spill og AA og AF må være likt. Her har du postet store fine bilder av wow.

Ikke vanskelig og se disse wow bildene er tatt i høy oppløsning, AA og AF er skrudd på, mot AoC bildene du har lagt over her som dekker en liten firkant i vinduet samtidig disses bildene er tatt med lav grafikk og ikke noe AA eller noe annet.

AoC bildene

(Ingen AA og AF. Disse bildene er tatt med lav grafikk, lav oppløsning)

Bilde 1: 642 x 873

Bilde 2: 640 x 400

Er disse bildene tatt opp fra en X486? Noen som husker sist gang spillene (PC) var i 640?

Annen ting er at det finnes ingen oppløsning som er 642 x 873 eller 640 x 400, så bildene er bare en liten del av et større bilde. Antageligvis også zoomet inn for å få pixelene større slik at bildet blir enda dårligere enn det faktisk er.

WoW bildene

(Disse bilden er tatt med full grafikk, høy oppløsning og med AA og AF makset ut)

Bilde 1: 1024 x 768

Bilde 2, Bilde 3, Bilde 4, Bilde 5

1920 x 1080

Her er det Full HD, ikke noe kanter (AA) og alt er makset ut.

Skikkelig bra gjort!

Premie er sendt i posten til deg.

La meg leke litt jeg også når jeg først er i gang

Age of Conan

Trykk på bilde for større

326879.jpeg

WoW

Trykk på bilde for større

326880.jpeg

Som vi ser her så er det ingen tvil at AoC har en mye bedre grafikk og wow suger bla bla bla..

Seriøst ta deg sammen! Jeg kan få Super Mario til nintendo 8 bit se ut som et maleri i forhold til wow om jeg vil, håper vi ikke ser mere til deg på AoC forumet.

Takk!

Endret av Herakles
Skrevet

Pycnopodia er helt klart en WoW fanatiker som ikke likte at han ikke kunne eie like mye i ett nytt MMO som han kunne i spillet han nå har drevet med i flere år. Nye ting er skumle, det forstår jeg, for sånn er bestemoren min også.

I post #27 og #28 blir du owned, raped, driti ut eller hva du nå enn vil kalle det. Selv har jeg spilt masse MMO som WoW, FFXI, LOTR, med masse mer. Og nå til slutt da AoC. Det AoC virkelig skiller seg ut på er måten man driver PvP på (eller hele slossesystemet om du vil), noe jeg syns er helt tåpelig på alle andre MMO, men som er sinnsykt kult i AoC. Her er det ikke noe vent til han andre har slått, så er det din tur opplegg. Innholdet har blitt mye bedre på de sikkert mange månedene det har gått siden dere motstandere testet det i to dager. Selv driver mitt helnorske guild daglig på med level 80 instancer, tier 1 raid og tier 2 raid. Det er fremdeles flere raidbosser tilgjengelig i AoC-verdenen som ingen guilds har klart å komme seg fram til ennå, så FunCom er faktisk på forskudd akkurat der. Det har kommet nye området i stort sett alle level ranges, så nå trenger man ikke å levle 10 og 20 levler på ett og samme map lenger. Det er historie.

Jeg kan forstå at hvis man startet med WoW for første gang etter at det hadde vært ute i 2år, og så starter man med AoC rett ut av Beta, så blir det litt mongo. For oss som husker de insanely mange barnesykdommene til WoW blir ikke AoC så ille, selv ikke fra starten. Og jeg er enig i at tidligere var det innholdet som holdt AoC tilbake en smule fra å være tidenes MMO, men det har aldri noensinne vært grafikken. Når du går til det skrittet å forfalske kvaliteten på grafikken har du allerede innsett selv at du har tapt. Jeg kan ikke forestille meg for alt i verden at du kan komme med et comback etter alle disse postene som helt klart beviser at du, Pycnopodia, ikke vet hva du flamer om. Kjenn din fiende er det noe som heter. Da holder det ikke å teste det i to dager i betaen. Er du 14år kommer det også sikkert et comback, men jeg vil tillate meg selv å si allerede nå at jeg ikke kommer til å bruke energi på å svare på det. Ta det som en mann - du har driti deg ut.

Skrevet

Dere kan hyle så mye dere vil, linke flot grafikk og nevne ting som blir fikset i patch xx.xx som selvsagt er rett rundt hjørnet (og har vært det i 6 måneder), dere kan si hva dere vil om WoW vs. AOC, og dere kan fortelle meg hundre ganger hvor bra kampsystemet i AOC er kontra ALLE andre MMORPG. Men hvordan forklarer dere da 70,000 brukere? Nedstengte servere og mindre og mindre aktivitet på alle AOC forum rundt forbi?

Yes, jeg kom fra WoW til AOC, men var lei WoW og klar for noe nytt. Men AOC leverte knapt noe som var bedre en WoW, litt bedre grafikk, alt annet var PYTON! Som caster var kampsystemet ræva, kartene var elendige, veldig vanskelig å finne frem tidvis, questene var helt ræva, spring og hent 3 bøker fra 3 forskjellige personen fordelt over 3 kart. Rundt 40 minutt med springing senere får du 2000XP for jobben, woho! Harvesting var overcampa til de grader og tungvindt å få til, crafting var bygga til helvetes og også uinteresangt da det uansett ikke bidro til noe særlig. Penger var vanskelig å få, da drops solgte for slikk og ingenting, og ingen var intressert i å kjøpe noe særlig. Null taxivirksomhet, så eneste måte å forflytte seg på fornuftig var å drepe seg selv så man kunne gjennoppstå en eller annen ny plass. Groupquest var noe dritt da du fikk folk fordelt over 3 forskjellige instances når du tema med dem, og det var umulig å spore dem opp på kartet.... Det manglet queste her og der, så du måtte grinde deg frem til flere levels. Som lv40 kunne du godt bruke Tortage items enda, siden upgrades var få og ingen helt skjønte hvordan alle statsa funka.

Beste av alt, jeg kan fortsette i enda 10 minutt :)

Nei, når du kom fra WoW leverte AOC ingenting nytt, og de ble fort med spennende å jobbe overtid på jobb kontra å logge seg på AOC. Så kom WAR, og for meg funka det sykt mye bedre. WoW er jeg lei, jeg er ingen stor WoW fanboy. Det er sykt bra, men alt for PVE rettet for min del. WAR derimot funker greit. Ikke fantastisk, ikke alt jeg kunne håper på. Men ihvertfall sykt mye bedre en AOC.

Skrevet (endret)

Herakles, DreamEngine til AoC er som sagt bra men jeg syntes tekstureringen er dårlig.

Har testet AoC i full hd også men grafikken blir akkurat like morken, fargepalettet er bare grusomt.

Størrelsen på bildene syntes jeg ikke er så viktig, poenget mitt kommer frem uten at du trenger å forstørre noen av bildene.

Det var derfor jeg viste bilder av en plass i WoW jeg syntes har dårlig grafikk med andre steder hvor jeg syntes grafikken er bedre. Ikke nødvendigvis bra - men bedre eller ikke like dårlig.

Dårlig:

post-16776-1232195780_thumb.jpg

Bedre:

post-16776-1232195964_thumb.jpg

Så enda spillet og grafikkmotoren er nøyaktig den samme så kan det være forskjeller. For det er mange andre ting som har innvirkning på hvordan grafikken oppfattes. Design, teksturer, modelering osv - talent og dyktighet til grafikerne har innvirkning. Du kan laste ned våpenerstatninger/mods til Counter-Strike 1.6 som overgår Counter-Strike: Source i kvalitet, dette er mulig fordi en overlegen grafikkmotor ikke automatisk gjør at alt vil se bedre ut.

Og det er dette jeg tror er tilfellet med AoC, de sitter med en bra grafikkmotor som likevel ser kjedelig og morken ut. De fleste rustninger ser ut som gjørme mens de skrøt over at den nye grafikkmotoren ville få din karakter til å se så mye bedre ut enn i andre spill.

Mrhogan, Syntes ikke det er helt riktig å si at det ikke var ille med bugs i AoC i starten, jeg har aldri sett noe som har vært verre på det området. Hvis du liker grafikken i AoC så er jo det bare bra, løp og kjøp gamecard. Men jeg blir trøtt av den, det er akkurat like kjedelig å traske rundt i Field of the Dead som det var å traske rundt i Darkshore eller Silverpine Forest (WoW). Dette er mer en design-"feil" enn grafikkmotor-feil.

Endret av Pycnopodia
Skrevet

Altså du poster bilder av wow i full HD og crappy bilder av AoC? Det blir litt feil. Som sagt jeg kan få Super Mario se ut som et maleri i forhold til wow om jeg vil. Når du skal komme med eksempler med bilder av begge spillene må de begge være tatt i like bra kvalitet, der du driter deg ut for å si det mildt.

Ingen av de bildene som er i nærheten av AoC på sitt beste, du kan bare drømme videre.

Forresten så har vi fått nok av deg her, kos deg med wow.

Skrevet

tidligere har de klaget over at det er for mange servere i forhold til spillere og det derfor er unødvendige utgifter blah blah... oki, alle vet at antall spillere er lavt iforhold til release, dette har hegnar skrevet om "tusen" ganger... og når da Funcom tar grep og gjør noe med serverparken og iallefall viser initiativ til forandringer så skal F.... media ut igjen og hyle og skrike... seff med nevnte xfire som den store bibelen... j... nakent å ikke få med at det er naturlig med noe nedetid når en skal merge servere osv... ..frustrert over samlebånd produksjonen der ute av "nyheter"....

Skrevet

AoC gjorde mye feil, men er det en ting de gjorde korrekt er det grafikken. Å sammenligne grafikken til WoW og AoC blir helt feil. AoC går mot en realistisk setting og lykked meget godt, WoW går for en stylish setting med mye farger, lys og alle slags effekter på alt mulig. Dette funker også veldig godt, grafikken er meget godt gjennomført. Går man derimot mer i dybden er det ingen tvil om kvalitetsforskjellen mellom de to, å si noe annet vil være dumt. Wow er forsåvidt også 3-4 år eldre en AoC.

Kamp systemet i AoC er også ganske bra, selv om det absolutt mengler en del ting som burde vært der.

Personlig spiller jeg ikke AoC, jeg slutta for en stund siden. Spillet mangler rett og slett endgame content. Det var på nettopp dette AoC feilet, ikke på noe annet. Kommer noen å sier at AoC feilet på grunn av andre ting, tar dere grundig feil.

Spillerflukten startet da alle fant ut at det ikke var noe å gjøre.

Ser man på kvaliteten på WoW i forhold til de andre MMO spillene på markedet, så er det helt tydelig at WoW IKKE fortjener den spiller massen de har (de fortjener kanskje den største, men lang ifra med så stor margin). WoW ble en slags hit, et slags folkefenomen som alle har fått tak i. Hvis man ser på hva folk faktisk gjør i WoW om dagene så består det av evige repitisjoner (et evig gear grind) eller sitte afk i en by (og kanskje chatte litt).

Jeg har tenkt ganske mye over det her i det siste, og det var nettopp derfor jeg slutta med wow også, jeg gjorde veldig lite fornuftig, som faktisk var gøy. Det meste jeg gjorde var for å få en ny del gear, og prosessen var som oftest kjedelig. PvP i wow er en grind, det er ikke noen folk gjør fordi det er morro.

Nå ble det her litt mer offtopic og lengre en jeg hadde tenkt, men håper jeg fikk frem litt av poenget mitt. Uansett kunne jeg skrevet mye mer angående saken.

Alt i alt: AoC grafikken er superior til WoW fra et teknisk perspektiv, men de bør ikke sammenlignes ettersom Stylish vs Realistic er smak og behag.

AoC er et bedre spill en det spillertallene gir uttrykk for.

WoW fortjener ikke den majoriteten de har i markedet, mye er tilfeldigheter, mangel på gode alternativer og det faktum at det har blitt en "hit" som alle vil ha en bit av (noen vil kanskje være uenig). Personlig skjønner jeg ikke at flere tenker på at det faktisk er et evig grind, og ikke blir lei, men jeg regner med at wow kommer til å bli "ut" en gang i fremtiden og at spillertallet da vill falle raskt.

Robin.

Skrevet (endret)

100% sikker på at grunnen til at AoC feilet er overdrevet instansering. Det ødela hele MMO følelsen av å leve i en stor interaktiv verden. I andre MMO kan man se hundrevis av spillere løpe rundt noe som gjør det kult å kunne vise seg fram. Det kan man ikke i Age of Conan. Et eksempel og det er rimelig ekstremt er ferden til Conalls Valley gjennom Conalls Village. Det tar knappe 10 sekund på hest gjennom Conalls Village til man kommer til porten til Conalls Valley. Veldig små områder og veldig mye loading imellom, og appåtil har dem gjerne opptil 20 instanser av disse områdene. Var ihvertfall det i starten, var helt ekstremt. Og dette kombinert med at ved lansering så kunne man ikke se folk på laget ditt på kartet engang, vi måtte gjette hvilken instanse de var i noe som førte til at som oftest folk bare ga opp.

Age of Conan er faktisk langt bedre enn andre MMO der ute og det gjør mye nytt som alle andre burde gjort som med slåssesystemet. Men det ovenfor ødelegger dessverre så mye at spillet vil dø ut :( Gaute Godager hadde riktige visjonen, vet ikke hvorfor utviklerne ikke fulgte rådet hans med å kjøre in your face slåssesystem. Alle forventet 100% kamper i sanntid men istedet ble det en hybrid av systemet til WoW med et angrepsystem i sanntid. Men følte det var et dukkesystem hvor maskinen fortalte hvordan du skulle slåss.

At AoC feiler nå er egentlig et jævlig stort problem for framtiden til MMO tro det eller ei. For dette gir et signal til utviklere at slike slåssesystem ikke er noe gøy og at spillere vil ha slåssesystem som WoW noe jeg mener er det verste man kan ha. Håper virkelig utviklere skjønner at det ikke var slåssesystemet som feilet men instanseringen.

Er spent på hvordan Knights of the Old Republic kommer til å bli, også de lover action orientert slåssing. En ting er sikkert, jeg nekter å spille noe i nærheten av WoW type spillbarhet ihvertfall.

Endret av Avean
Skrevet (endret)

Det med instanser er veldig kjedelig ja. Det er jeg 100% enig i. Et MMO spill burde ikke ha instancer, det ødelegger mye av den følelsen at man er i det samme spillet.

Det skulle også vært større områder og null loading zones slik at en kunne gå fra et sted til et annet utenom å gå gjennom akkurat den døra eller det stedet for å komme til neste "level"

Utenom det synes jeg AoC er strålende.

Endret av Herakles
Skrevet

Avean, Slåssesystemet er jo ikke noe bra. De har byttet ut auto-attack med manuell attack, slik at du må trykke en gang for hver gang du skal slå. Comboene er passord-beskyttede skills, hvor istedenfor å trykke på en knapp så må du trykke på flere knapper for å gjøre det samme.

Ideen med skjold er ikke så dum, hver skill slår til en side og du kan rette skjoldene til den siden du selv ønsker. Men jeg syntes det skulle vært mer en melee-klasse egenskap som f.eks. kun guardians kunne bruke.

Skrevet

"Avean, Slåssesystemet er jo ikke noe bra. De har byttet ut auto-attack med manuell attack, slik at du må trykke en gang for hver gang du skal slå. Comboene er passord-beskyttede skills, hvor istedenfor å trykke på en knapp så må du trykke på flere knapper for å gjøre det samme."

Ja men det er jo det som er hele poenget med sloss systemet i AOC og som gjør det bra, ikke noe rom for slacking! :D :!:

Skrevet
Avean, Slåssesystemet er jo ikke noe bra. De har byttet ut auto-attack med manuell attack, slik at du må trykke en gang for hver gang du skal slå. Comboene er passord-beskyttede skills, hvor istedenfor å trykke på en knapp så må du trykke på flere knapper for å gjøre det samme.

Slåssesystemet er kanksje ikke perfekt, men det er langt bedre enn det man ser i WoW idag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...