Gå til innhold

Anonymous vs Scientologikonsernet vår 2009


Anbefalte innlegg

Slik dere beskriver Scientologer, så synes jeg betegnelsen sekt er en nokså god beskrivelse. Glad jeg ikke sitter i spindelvevet til Scientologien.

Gratulerer. :)

 

Er de politisk (uff) aktive også, scientologene?

Scientologene bruker vanligvis å påvirke politikere ved å utøve press på dem personlig, eller ved å plassere scientologer som sekretærer og rådgivere. Det er noen få scientologer som er politikere også.

 

De er særlig aktive for å forpurre de som arbeider mot sekter. De forsøker også å rasere all offentlig støtte til mental helse, særlig gjennom CCHR.

 

I Norge har vi noen scientologer som er aktive i Fremskrittspartiet i Jevnaker. I USA er Scientologikriken hardt inne i en organisasjon som heter National Foundation for Women Legislators, der de forsøker å påvirke Nancy Pelosi, Hillary Clinton, og andre kvinnelige politikere i begge partier. Mannen til Fox News-journalisten Greta van Susteren, John Coale, som er en venn av Hillary Clinton, har også forsøkt å påvirke Sarah Palin.

 

Tom Cruise og andre kjendiser har også utøvd press på personer som Bill Clinton og Nicolas Sarkozy. Det gikk så langt at under Bill Clinton så ble amerikanske ambassadører brukt til å fremme Scientologikirken i Europa, og det amerikanske utenriksdepartementet kritiserte Tyskland for ikke å være glade i Scientologikirken. Dette har det blitt en slutt på, i alle fall hvis en ser på hva offentlige kilder sier nå.

 

På lengre sikt, så hadde L. Ron Hubbard skriftlige planer om å drepe ca. 2.5% av befolkningen, og "forbedre" 17.5% av befolkningen som ikke er bra nok. Herunder homofile, psykisk syke, kriminelle, og de som nekter å underkaste seg scientologien. Det er uvisst hvor stor tilslutning slike idéer har i Scientologikirkens medlemsmasse, men siden den er en totalitær sekt så er det viktigste hva sektens leder David Miscavige selv synes. Dette er en liten sint mann som slår sine underordnede, så jeg vet ikke om jeg vil stole på ham. De politiske tingene de gjør nå, virker mer innrettet mot å sikre god inntjening av penger.

 

Et "kupp" som David Miscavige skrøt av, er hvordan de fikk skattefrihet i USA ved å marsjere inn og kreve et møte med sjefen for ligningsmyndighetene (IRS). I ettertid har Scientologikirken benektet dette. Virkeligheten ligger kanskje et sted midt imellom.

 

Har aldri sett den kinofilmen om de som bærer de maskene, og har heller ikke visst hva filmen handlet om. Har filmen direkte noe med scientologer å gjøre, siden dere bærer de maskene?

Scientologikriken er en totalitær fanatisk bevegelse. I filmen så er England overtatt av en totalitær fanatisk bevegelse. Folk tar på seg maskene for å beskytte seg mot regimet. Slik sett er det likt, men det er også mange forskjeller også. Jeg er glad vi ikke har noen "V" i virkeligheten.

 

Andre filmer og TV-serier som kan være relevante er Fight Club og Ghost in The Shell: Stand Alone Complex.

Endret av MrGs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi har lagt til arrangementer for august og september på ningen, fra Sarpsborg og Kristiansand, til Haugesund og Trondheim (oppført som Bartebyen av en uviss grunn). Legg gjerne til dine egne arrangementer, og meld dere på.

Spesielt vil jeg nevne et rave i Berlin i september, og et internasjonalt raid i Hamburg i desember.

Hamburg er flinke til å lage episke raid, så dette er absolutt noe å vurdere for de av oss som har råd til å reise til Tyskland en helg.

 

PS: Det er meldt mellomtung pressedekning om scientologi på CNN neste uke (24. til 28. august). Vi venter også i spenning på om det blir noe mer norsk pressedekning.

 

PPS: Japan Anonymous har nettopp gitt ut en manga. Den anbefales.

Endret av MrGs
Lenke til kommentar

:D Høres ut å være en amerikaner den scientologen. Skulle ikke så mye mer til enn at noen dro fram ett videokamera, og mannen ble transformert til ett LINSELUS.

 

 

Dersom denne ikke har vært vist tidligere, så synes jeg John Travolta er en veldig åpen person om sin sønns sykdom.

 

Endret av G
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg har akkuratt flyttet til oslo og lo godt da jeg gikk forbi en L. Ron Hubbard stand midt i Oslo idag.

Syntes litt synd på hun dama som de stod og prata med og prøvde å presse på noen brosjyrer.

Lenke til kommentar
Jeg har akkuratt flyttet til oslo og lo godt da jeg gikk forbi en L. Ron Hubbard stand midt i Oslo idag.

Syntes litt synd på hun dama som de stod og prata med og prøvde å presse på noen brosjyrer.

 

Hvor holdt de stand? Vi prøver nemlig å lage en oversikt, hehe: Oversikt over e-meter/dianetics stands.

 

Lurer litt på hvorfor Oslo-anon'ene ikke gjør noe med disse standene. Hadde holdt å være i nærheten og tipse de som har tatt tester om hva de har vært med på.

Lenke til kommentar
Rett over gata for Kirken mao... Ikke lov afaik?

De har lov til å STÅ der, men de får ikke ha bord/e-meter og greier på Karl Johan. Det får de bare ha på torgene. De får gjerne stå der og dele ut brosjyrer, hvis de har tillatelse.

 

Hadde de bord, dodger86?

 

Her er forresten Fosse og et par til ute og deler ut flygeblader for Narconon eller Si Nei Til Stoff Ja Til Livet, eller hva nå Scientologikirken kaller seg denne måneden.

vsgqgy.jpg

Endret av MrGs
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

De hadde 1 eller 2 e-meter som satt på 2 identiske "bord" (ca 50x50 og rundt 120 høyt?). Begge bordene hadde L. Ron Hubbard Dianetics blakat på.

 

Jeg hadde med dslr kamera så jeg angrer litt at jeg ikke tok et "hofteskudd" .

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg ble faktisk stoppet på gaten idag og spurt om jeg ville ta en personlighetstest (samme sted som de hadde bordene og e-meter)

 

Det var foresten en artikkel i dagbladet om scientologi

http://www.dagbladet.no/2009/08/26/nyheter...tologi/7827430/

 

Btw En bør være litt forsiktig å generalisere/"hetse" personer bare fordi de er medlem i scientologi kirken. Mange er trossalt ofre selv eller er uvitne om hva scientologi kirken faktisk har gjort opp gjennom årene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Btw. Noen som vet hvilke norske selskaper som benytter Performia? Driver på å søke på deltids jobber og det er flere som forlanger at en må ta div personlighetstester.

Lenke til kommentar
Jeg ble faktisk stoppet på gaten idag og spurt om jeg ville ta en personlighetstest (samme sted som de hadde bordene og e-meter)

 

Kanskje vi bør spørre kommunen om dette er greit. De hadde ikke lov til å ha bord på Karl Johan før, kun på torgene.

 

Det var foresten en artikkel i dagbladet om scientologi

http://www.dagbladet.no/2009/08/26/nyheter...tologi/7827430/

 

Medie-dekning, yay!

 

Btw En bør være litt forsiktig å generalisere/"hetse" personer bare fordi de er medlem i scientologi kirken. Mange er trossalt ofre selv eller er uvitne om hva scientologi kirken faktisk har gjort opp gjennom årene.

De fleste av oss er klar over dette. Og jeg tror en del scientologer heller ikke vil gå med på at de er ofre. Men de bør se de som er gjort til ofre.

 

Btw. Noen som vet hvilke norske selskaper som benytter Performia? Driver på å søke på deltids jobber og det er flere som forlanger at en må ta div personlighetstester.

Det er en del, og de trenger ikke ha noe med Scientologi å gjøre. De har bare kjøpt testene uten å vite hvem som står bak.

Som jobbsørker vet det ikke før du får lenken til personlighetstesten hvilken test de bruker. Du kan sammenligne med "OCA"-testen til Scientologikirken. Hvis dette skjer, så kan du ta kontakt med arbeidsgiveren og gjøre dem oppmerksomme på hva som skjer.

Endret av MrGs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...