Gå til innhold

mat for mange til en rimelig penge


ida1801

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ahh.. Studenttid :)

Her er det vel bare å ta for seg hva som evt er på partivare/tilbud rundt i de forskjellige kjedene. Alltids noe brukbart der. OBS har f.eks ofte tilbud på sånne kasser med kyllingvinger/-lår. KIWI har begynt med noe nytt helgetilbud opplegg, og RIMI/ICA har vel partivarer hver uke.

 

Ellers er vel hjemmelaget et stikkord her.

 

Nå vet jeg ikke hvor gammel du blir, men du kan jo invitere på "barnebursdag" da. Kjøpe inn en (eller fler) stor(e) pakke(er) med pølser, lomper samt pynte med ballonger og sånne papirremsekrøller (i mangel av en bedre forklaring). Husk selvfølgelig også boller (hjemmebakt) og saft :thumbup: Dersom budsjettet strekker til kan du jo kjøpe inn sånne hatter osv også.

 

Føler nesten at dette blir litt som når noen skal kjøpe seg en ny pc og ber om hjelp på forumet. Kan kommer stort sett spørsmålet: "hva er budsjettet ditt og hva skal den brukes til" tilbake :tease: Har du noe budsjett ?

 

Edit: Glemte jo helt den obligatoriske "fiskeleken". Kjøp inn litt godteri og fordel i poser, så kan du henge opp et laken i en døråpning og la folk "fiske".

Endret av Nero Burningwr00m
Lenke til kommentar

Fikk akkurat en børek av en kollega her. Det kunne jo kanskje vært noe ? Kan jo lange mange forskjellige varianter, og det kan da umulig koste så mye. Min er med potet :) og er veldig god.

 

Dersom du er student i Oslo, så kan du jo stikke innom børek-bakeriet på forskningsparken t-banestasjon for litt inspirasjon :thumbup:

Lenke til kommentar
Gryterett er vel noe av det billigste.. Husk engangstallerken.. Spe ut med mye ris om du er fattig, du klarer vel fint å lage mat til rundt 17 stykker for ca. 50 kroner.. Foruten engangstallerken da.. Vet ikke prisen på det..

 

Er enig i at gryterett er billig, men mat til 17stk for 50kr? Hvordan i alle dager får du til det?

Lenke til kommentar

Angående gryterett. Trenger da vitterlig ca. 2,5 kg kjøttdeig hvis man regner 150g til hver. Og da snakker vi 200 kr. Så kommer 5 Toro-poser, og da er vi fort oppe i 350 kr.. Papp-service til 50 kr. En enkel salat bør vel også settes på bordet. 50 kr til.

 

450 kr. for en middag til 17 personer er jammen meg ikke galt.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Nope. Her er oppskrift på en grei og enkel gryterett til ca. 17 personer.. Jeg gjetter litt nå med mengden.. Men tar litt ekstra i..

Jeg tar selvsagt utgangspunkt at du allerede har krydder og slikt.

Kyllingkjøttdeig på rema - 20 kroner

8 løk - ca. 6 kroner

2 paprika - ca. 10 kroner.

2 boks med mais 10 kroner

Ris.. Tja, ikke lett å si, men 500 gram kanskje.. 10 kroner

 

Fres løk og kjøttdeig, paprika og mais.. Hiv så en meljevning over kjøttdeigen til den blir litt mørkere.. Ha dette over i en Stor kasserolle og hell over 5 liter vann.. Tilsett kulør for å gi farge og bruk ev. mer meljevning om du ønsker den litt tykkere. Ha kokt ris oppi gryteretten (mindre søl).. Voila, mat til sytten personer.. :new_woot:

 

**************

 

Glemte selvsagt tomatpurrê, 5 kroner.

 

**************************

 

 

Også kalt rambogryte av de som bodde sammens med meg på studenthybler..

Endret av Battone
Lenke til kommentar
Nope. Her er oppskrift på en grei og enkel gryterett til ca. 17 personer.. Jeg gjetter litt nå med mengden.. Men tar litt ekstra i..

Jeg tar selvsagt utgangspunkt at du allerede har krydder og slikt.

Kyllingkjøttdeig på rema - 20 kroner

8 løk - ca. 6 kroner

2 paprika - ca. 10 kroner.

2 boks med mais 10 kroner

Ris.. Tja, ikke lett å si, men 500 gram kanskje.. 10 kroner

 

Fres løk og kjøttdeig, paprika og mais.. Hiv så en meljevning over kjøttdeigen til den blir litt mørkere.. Ha dette over i en Stor kasserolle og hell over 5 liter vann.. Tilsett kulør for å gi farge og bruk ev. mer meljevning om du ønsker den litt tykkere. Ha kokt ris oppi gryteretten (mindre søl).. Voila, mat til sytten personer.. :new_woot:

 

**************

 

Glemte selvsagt tomatpurrê, 5 kroner.

 

**************************

 

 

Også kalt rambogryte av de som bodde sammens med meg på studenthybler..

 

1. Dette er ikke 50kr.

2. Prisene dine stemmer ikke med noen butikk jeg har sett. Hvor i alle dager handler du?

3. Dette er overhodet ikke nok mat til 17stk. Ikke halvparten engang! 400gram kjøttdeig til 17stk? Haha!

4. Dette så ut som traurig mat.

Lenke til kommentar
400g kjøtt holder kanskje til 4 . hvis du har en del ris..

 

 

men jeg ville ha laga lasagne...

 

med salat og baguetter... blir rundt 200 kr for alt samma..

 

Nei? 1 lasagne går til 3-4 personer. 1 lasagnepakke + 1 kjøttdeig koster ca 80 kroner.

 

80 * 5 = 400.

 

i tillegg kommer 100-200 kroner for salat og baguetter.

Endret av poof
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...