Gå til innhold

Nettpress gir paprikafri Grandiosa

Gjest Slettet-77do0b

Grandiosa med eller uten aprika  

136 stemmer

1. 1. Hva er best?

• Grandiosa med paprika
      75
    • Grandiosa uten paprika
      36
    • Jeg stiller meg likegyldig
      25

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-77do0b
Skrevet (endret)

Dagbladet

http://www.dagbladet.no/2009/01/13/nyheter...ndiosa/4353630/

Forbrukeraksjonen som ble startet for to år siden, er kronet med seier: Nå kommer Grandiosa uten paprika.

— En jubeldag, sier Joakim Fossum Strugstad etter at Stabburet bøyer av for presset og lanserer en paprikafri variant av frossenpizzaen.

29-åringen fra Hamar startet en Facebook- og en Nettbygruppe for å synliggjøre kravet om å få bort paprikaen fra den mest kjøpte

varianten av Grandiosapizzaen. Facebookgruppen fikk 2.000 medlemmer, og i løpet av disse to årene er det registrert minst 14 andre Facebookgrupper med det samme kravet.

— Nå gir vi etter for presset, sier informasjonsleder Inger Marie F. Ingdahl hos Stabburet til Aftenposten.

Varianten uten paprika skal i første omgang være på markedet til 1. mai, for å teste ut om kravet på nettet avspeiler seg i faktisk salg.

Og selv om stjernekokk Eivind Hellstrøm aldri ville drømme om å svelge en bit: Nordmenn spiser cirka 26 millioner Grandiosa-pizzaer i året. Grandisen har med det over halvparten av landets frossenpizzamarked.

Såh. Hva mener egentlig folk om dette? Den eneste "grønnsaken" som er på grandiosa, vil forbrukerne ha vekk. Hva sier det om folk? Liker de rett og slett ikke paprika, eller er det på grunn av at frysetørket paprika smaker papp? Personlig synes jeg den er god og gir en viss kontrast i forhold til kun "skinka" og ost med noe pizzasaus.

Er dette noe du kommer til å juble over eller fremdeles kjøpe den gode gamle?

Endret av Slettet-77do0b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri skjønt det med at folk tar ut ting fra pizzaen, eller burgeren. Synes den er fin slik den er, mer variasjon. Paprikaen smakte ikke så veldig mye, men jeg vill heller ha den der, dessuten ser ikke pizzaen ikke så naken med paprika.

Skrevet
(snip)... dessuten ser ikke pizzaen ikke så naken med paprika.

Jeg mistenker at det er hele grunnen til at den er der i utgangspunktet, for smaker, det gjør den ikke.

Skrevet

Faktisk sant, synes ikke noe fast food har så mye smak jeg. McDonald og Burger King små burgere smaker jo ingenting, de større blir bedre, men foretrekker heller restaurant.

Skrevet

Jeg skjønner ikke at de velger å bruke ressurser på noe slikt. Det er så klart synd på de som går i krampegråt hver gang de må plukke av paprikaen, men det finnes grenser. Jeg er en av de som plukker av, men det tar meg kun 2 min og er ikke et problem.

Skrevet

De få gangene jeg har spist original Grandiosa har jeg enten plukket av paprikaen eller kapitulert og gomlet den misbilligende i meg. Jeg ser imidlertid ikke på dette som noen gladnyhet, da original Grandiosa smaker så intetsigende uansett at jeg ikke kommer til å kjøpe den nye uten paprika heller. Det måtte i såfall være en gang, bare for å ha gjort det.

Skrevet (endret)

ZOMG det er en grønnsak på pizzaen, ruuuuuuuuun!

Nå skal jeg starte folkeaksjon og facebook gruppe for å få TILBAKE paprika, PLUSS mais!

Endret av anonymouse
Skrevet

Eg har aldri vore noko stor fan av paprikaen, men om eg tar den av så mangler det noko.

Så lenge dei vil føre ein versjon med og ein utan paprika ser eg ikkje noko problem i dette.

Skrevet

Jeg peller alltid av paprikaen, men behøver ikke for min del å ta den vekk. Tok jo ikke lange tia og ta det av,. og det smaker jo ikke så mye av den så ta heller den med peperoni.

Skrevet
Hvorfor peller folk av paprikaen? Liker dere ikke grønnsaker generelt eller? Smaker jo ikke stort av den... de bare prøver å lure i dere noe som er sunt :p

Fordi noen av oss har eksisterende smaksløker og synes det smaker vondt.

Skrevet

Paprika har et bittert preg over seg når den er rå, men om man steker den skikkelig slik at den blir litt svidd på kantene så blir den veldig søt i smaken.

Skrevet
Fordi noen av oss har eksisterende smaksløker og synes det smaker vondt.

Hadde du hatt eksisterende smaksløker hadde du

1) Ikke spist Pizza Grandiosa, og

2) Paprikaen hadde det vært det minste av problemene

;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...