Gå til innhold

Kjøpe mobil fra tyskland


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har tenkt å handle en Sony-Ericsson mobil fra en tysk webshop og lurer derfor på om det er noe jeg bør tenke på hvis jeg skal bruke den her i Norge? Dette i tilfelle deres "versjoner" er annerledes enn våre og av en eller annen rar grunn ikke vil fungere her i Norge.

 

Pleier disse mobilene også ha muligheten for norsk språk i menyene?

 

Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vær sikker på at det er en seriøs nettbutikk.

 

Husk at du må betale moms og tollgebyr.

 

Du mister også fem års reklamasjonsrett.

 

Språk er jeg usikker på.

 

Bortsett fra dette burde det vel ikke være noe problem, så lenge den ikke er bundet til en tysk operatør.

Endret av Super8
Lenke til kommentar

Du kan flashe mobilen med norsk ROM om det ikke alleredet ligger norsk språk på mobilen ;)

Vilke mobil er det snakk om? tviler egentlig på det er så veldig mye å spare, siden telefoner egentlig pleier å ligge nokså likt priset som norge i de fleste Europeiske land. Også må du tenke på Lav kronekurs/Dyr Euro, + Frakt + Moms + forenklet Tollgebyr og evt Toll.

 

http://www1.davinciteam.com/index.html

Endret av GSM
Lenke til kommentar

Takk for svar til dere begge.

 

Har tatt alle disse faktorene i betraktning. Dette gjelder i hovedsak Sony Ericsson G705, som er sluppet i tyskland, men ikke her i Norge. Hører rykter sier at den ikke kommer før i mars, noe jeg synes er ganske rart. Tyskland er forøvrig det eneste landet hvor jeg har funnet den på laget på webshops.

 

Det blir neppe aktuelt å kjøpe den fra utlandet, ettersom jeg vil ha norsk ordbok. Tror ikke disse telefonene har det.

Lenke til kommentar
Du kan flashe mobilen med norsk ROM om det ikke alleredet ligger norsk språk på mobilen ;)

Vilke mobil er det snakk om? tviler egentlig på det er så veldig mye å spare, siden telefoner egentlig pleier å ligge nokså likt priset som norge i de fleste Europeiske land. Også må du tenke på Lav kronekurs/Dyr Euro, + Frakt + Moms + forenklet Tollgebyr og evt Toll.

 

http://www1.davinciteam.com/index.html

 

Hei.

Takk for tipset, men vet ikke om jeg våger å flashe mobilen på det viset. Regner med at det er uoffisiell firmware som ligger der også (?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...