Gå til innhold

Skal kjope meg brukt speilrefleks, trenger hjelp.


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg vil kjope meg brukt digitalt speilreflekskamera, men jeg har ikke peiling pa hva jeg skal se etter! Er sa mye, og jeg aner ikke hva det beste kjopet vil vaere.

 

Sa hvilke kamera skal jeg se etter? Budsjettet mitt ligger paa rundt 2500 kroner (det forklarer vel hvorfor jeg er paa jakt etter et brukt kamera, hehe). Om det er Nikon trenger ikke objektiv vaere inkludert i prisen, siden faren min har et jeg kan overta.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer vel veldig an på hvor brukt kameraet/huset er da.

Men sånn generelt ville vel D40/D60 falle inn under den prisklassen brukt, uten objektiv ihvertfall. Men om de fleste selger et kamera så lavt i prisklassen så følger som oftest objektiv med.. i de fleste tilfeller ihvertfall. Vær obs på å helst få med kvittering så du kan se når kameraet er blitt kjøpt.

 

Garanti er også viktig.

 

D40 får du ihvertfall tak i for den prisen, en kompis har et og er veldig fornøyd.

Lenke til kommentar

For 2500.- får du et D40 kjøpt nytt.

 

Det objektivet faren din har er vel fra hans gamle filmkamera ? noe alla 35-80mm.Gi oss gjerne noe informasjon om det,det kan faktisk være et godt objektiv hvis du er heldig.

Hvis det har en brennvidde i dette området så er det ikke noe spesielt godt og bruke på et moderne digitalt kamera.

I tillegg så har ikke Nikon D40/60 autofokusmotor i huset så du er nødt til og ha objektiver som har dette innebygget.

 

Er du heldig så kan du få tak på et Nikon D80 dette er et mer profesjonelt kamera som også har innebygget fokusmotor.

Lenke til kommentar

D40 virker greit, men jeg er litt skeptisk med tanke på at det er et nybegynnerkamera, og på grunn av det er det mindre innstillingsmuligheter. Jeg vet egentlig ikke hva jeg snakker om, men det er det inntrykket jeg har fått.

 

Objektivet faren min har er det som fulgte med et Nikon D70, han har også et par jeg kan låne av og til. Er usikker på hvilke disse er.

Lenke til kommentar
Så vil dere si at et Canon 20D er på linje med et Nikon D70?

20D var nok en halv klasse høyere enn D70 i sin tid, men hvilket som tar best bilder er nok et spørsmål om svar. 20D er nok mye bedre på høy iso enn D70, men sistnevnte tegner skarpere enn førstnevnte. Der går min smak mer i retning av Canons mykere måte å tegne et bilde på, men det er jo langtfra noen fasit på noe som helst.

 

Om din fars objektiv skal være med i vurderingen avgjøres av kvalitet, og hvor attraktivt brennviddeområde det dekker. En 35-70 zoom er ikke mye å samle på når man skal bruke det på et kamera med sensor som er mindre enn en filmrute, dvs alle slr under 16 kilokroner.

 

Edit: Litt surrealistisk den første setningen her. Jeg mente selvfølgelig et spørsmål om smak, ikke svar.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
Så vil dere si at et Canon 20D er på linje med et Nikon D70?

350D er på nivå med 70D. 20D er bedre.

 

Tom

350 satte en standar for små Dslr hus, og de funker godt selv i 2009.

 

Så vil dere si at et Canon 20D er på linje med et Nikon D70?

350D er på nivå med 70D. 20D er bedre.

 

Tom

350 satte en standar for små Dslr hus, og de funker godt selv i 2009.

Lenke til kommentar
Hvis det er snakk om kitobjektivet til D70 så er vel det AF-S 18-70, som ikke akkurat kan sies å være et dårlig objektiv på hverken D40 eller D80.

Støttes selvfølgelig, noe av det beste for en billig penge.

Det skal jeg være enig i. 18-70 er veldig mye bedre enn EF-S 18-55, men jeg håper ikke trådstarter har tenkt å være fornøyd med et 20D kit. For den zoomen suger rompe.

Lenke til kommentar
Hvis det er snakk om kitobjektivet til D70 så er vel det AF-S 18-70, som ikke akkurat kan sies å være et dårlig objektiv på hverken D40 eller D80.

Støttes selvfølgelig, noe av det beste for en billig penge.

Det skal jeg være enig i. 18-70 er veldig mye bedre enn EF-S 18-55, men jeg håper ikke trådstarter har tenkt å være fornøyd med et 20D kit. For den zoomen suger rompe.

Da 20d kom så var de ikke mye som slo denne i prestanda. noe vann har rennet i havet siden dengang, men fortsatt så lager Canon hus på den lesten før og etter faktiskt.

Akkurat det samme de gjør med 1d serien. Mine personlige ønsker : Nikon sine egenskaper i 1D hus, ja da hadde vi hatt noe bortimot Hasselblad i entrylevel :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...