Gå til innhold

Kjøp av Blu-ray-spiller

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har tenkt og kjøpe en Blu-ray-spiller.

Har sett litt på Samsung Blu-Ray-spiller - BDP1500. Mest fordi den er billig.

Trenger den og støtte Blu-ray profil 2.0? Gjør denne det?

Trenger den å dekode DTS-HD og Dolby® TrueHD og lignende formater? Gjør den det?

Skal koble den til en Onkyo TX-SR606 med HDMI. Mener Onkyo'n dekoder de fleste HD lyd formatene? (mener og ha hørt noe om passthru slik at reciveren dekoder lyden.)

Er det noen grunner til velge en dyrere spiller? Eller er noe slikt greit.

Mvh

Akle

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hei

Bilde:

Hvis du feks leser blu-ray testen gjort av Lyd og bilde ( Link) så kan du se at de forskjellige spillerne gir forskjellig bilde og lyd. Dette kan variere litt etter hvilken tv du har. Enkelte vil hevde de ikke klarer å se forskjell mens andre vil hevde det motsatte. Uansett, så vil du få et knallbra bilde uansett spiller.

Lyd:

Siden du har en Onkyo TX-SR606 så trenger ikke spilleren din å dekode formatene da reciveren din gjør dette. Etter hva jeg har hørt, så er det en liten fordel lydmessig at reciveren tar seg av dekodingen( Her er det også snakk om marginale forskjeller ikke aller hører).

Profil 2

Blu-ray profil 2 går ut på at du kan laste ned ekstra innhold fra internett. Det er snakk om små interaktive spill og annet ekstramateriale jeg vil påstå bare er tullball. Mange spillere kommer uten støtte for profil 2, men kan lett oppdateres til profil 2 ved å bruke en usb penn. Samsung BDP 1500 er en av disse som kan oppdateres til profil 2.

Er det noen grunner til velge en dyrere spiller? Eller er noe slikt greit?

Vel, dette er et individuelt spørsmål jeg egentlig ikke har noe godt svar på. Samsung 1500 er en populær spiller mange har valgt. Uansett spiller vil du få god lyd og knallbra bilde, men det er små forskjeller det kan være lurt å ta hensyn til dersom du er opptatt av å ha best lyd og bilde. Jeg har akkurat kjøpt meg dedikert blu-ray, hentet den faktisk for 15 minutter siden. Valgte Panasonic DMP-BD35 etter å ha lest flere tester, blant annet lyd og bilde sin. Skal forresten kjøpe meg en Panasonic tv, så kan bruke samme kontroll til å styre begge enhetene. Panasonicen ble kåret til 2008 beste blu-ray spiller av what hifi og koster 2500kr på netonnet.no.

Anbefaler deg å lese noen tester, feks den gjort av lyd og bilde. Så setter du deg ned og vurderer :p Uansett, så vil du få god lyd og godt bilde, samme hvilken spiller du velger.

Velkommen til HD!

Endret av Nauz
Skrevet

Det står vell mellom Panasonic DMP-BD35EG og Sony BDP-S350!

Trenger ikke profil 2 hvis det er den enest fordelen! Får ikke tak i noe nettverk der jeg skal ha den.

Skal lese noen tester til så blir det vel til at jeg kjøper en.

Skal bli moro med HD ja :thumbup:

Skrevet (endret)

Jeg fyrte i gang panasonicen min i går og kan ikke si noe annet en at jeg er knall fornøyd. Er ikke ny til blu-ray formatet, har hatt Playstation 3 i et drøyt år. Da playstation min har vært ute av funksjon i mange uker, det vanskelig å sammenligne lyd og bilde, men syntes det var knall bra med panasonicen. Merker et lite løft i lyden når jeg lar den sende lyden som bitstream! Eneste minus fra konsoll til dedikert spiller( gjelder uansett spiller ) er at det tar litt lengre tid å starte en film, men for meg er ikke dette en bagatell en gang.

Kan trygt anbefale Panasonicen i hvertfall. Hvis du leser testen til lyd og bilde, så tester de bd-55 som koster litt mer. Forskjellen på bd-35 og bd-55 er kun at bd-55 har analoge 7.1 utganger, som du ikke trenger da du har en skikkelige reciver.

Endret av Nauz
  • 2 uker senere...
Gjest medlem-82119
Skrevet

Er nok litt større ofrskjelelr enn det.

BD55 gir vesentlig bedre bilde fordi den har en vesentlig bedre bildebehandling.

(gjengir bedre filmen)

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)
Er nok litt større ofrskjelelr enn det.

BD55 gir vesentlig bedre bilde fordi den har en vesentlig bedre bildebehandling.

(gjengir bedre filmen)

Kilder takk!

Uansett, så er nok ikke ordet "vesentlig" det riktige når det er snakk om blu-ray spillere.

Endret av Nauz
  • 2 uker senere...
Skrevet

Jeg kjøpte en Samsung BDP 1500 og er veldig misfornøyd. Selv med nyeste update er den treig, kuker seg ofte og jeg får en del feil på nyere filmer.

Skal leveres tilbake. Jeg vurderer heller en Sony BDP-S350.

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei ja!

Det kjøpet av blu-ray spiller ble utsatt litt.

Lurer på om det er kommet noe nytt på markedet i det siste eventuelt om det kommer noe straks?

Hvis ikke blir det Panasonic DMP-BD35EG som jeg bestemte meg for i først omgang.

Takk for svar!

Skrevet

Kanskje dette vekker kjøpelysten igjen;)

Prisras på Blu-ray

Selv har jeg Samsung BD-1500 og er egentlig fornøyd. Litt treg, men sjeldent jeg har så dårlig tid når jeg skal se på film at 20 sek har noe å si ;) Dessuten fungerer den smertefritt med Samsung TV'n. Fjernkontrollene fungerer omhverandre uten noen videre instillinger og de ser ut som skapt for hverandre (noe de egentlig vel er!).

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)

En siste liten ting.

Hvis jeg kjøper Sony BDPS350, må jeg jo kjøpe en minnepinne for og bruke BD-Live.

Hvor stor må den være på, har hørt at 1GB holder.

Holder det?

Endret av akle

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...