Gå til innhold

Hiphop-tråden 2.0 - Les reglene på side en først.


ehs5

Anbefalte innlegg

Og om man første skal kalle Lil Wayne for idiot ved å sammenligne ham med folk som Canibus og Immortal Technique ...

 

[/subtile hint]

Ja, det er godt man ikke sammenligner han med intellekter som meg og deg Thendrup. :p

 

Men man må jo sammenligne med folk innenfor samme sjanger/tema/verden. Skal man dra assosiasjonene til Milton Friedman, Swedenborg, Aristoteles, John Stuart Mill, Marie Curie, Tesla, Darwin, W. J. Sidis, Nietzsche, Kafka, Einstein... Eller nålevende ala Stephen Hawking, Richard Dawkins, Noam Chomsky, Dr. Edward Witten...

 

Sammenligner man Lil' Wayne med disse... hehe... trenger jeg å si noe mer?

 

Det jeg prøvde å si var at IT og Canibus ikke heller gir inntrykk av å hele tida være så smarte og velformulerte.

Jeg forstod jo at du mente det. Det var derfor jeg sa at man ikke kan sammenligne med de geniene jeg listet opp. Man må sammenligne Wayne med "likemenn" - altså innenfor hip-hop. Selv om Canibus og IT er langt ifra genier, så er vel dette det "smarteste" hip-hopen har å by på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, gjerne. Jeg ser fortsatt ikke poenget ditt.

Mitt poeng var veldig enkelt. Nemlig at sammenligner man Lil Wayne med Canibus, Ras Kass og co - så er han en idiot.

 

Thendrup hintet om at disse heller ikke er genier. Så jeg listet opp ekte genier. Hvis Wayne er en idiot i forhold til Canibus - hva er han da i forhold til disse da? He, he.

 

For å si det på en annen måte: Når du ser Lil Wayne - tør du enda bestride at mennesket stammer fra apene? Eller at vi er kommet i forskjellige stadier siden da?

Endret av Lansky
Lenke til kommentar
Jeg takler ikke stemmen til lil-wayne.. jeg blir utslitt. Høres bare ut som om han sliter med å puste eller noe..

Så vidt jeg veit har fyren pusteproblemer (astma eller noe) som er grunnen til at han blir kalt weezy. Har egentlig større problemer med Big Pun (r.i.p) høres ut som han får hjerteinfarkt på hver eneste sang han laga (noe som kanskje ikke var så langt fra sannheten heller).

Lenke til kommentar

Hadde vore hyggeleg om vi fekk mindre prat om kor teit "fiddy" og "Weezy" er. Liker ein ikkje desse folka er det jo bare å slutte å snakke om dei. Er ikkje nokon storfan sjølv, men gidder ikkje tenke så mykje på dei heller :)

 

Fant denne låta her om dagen når eg dreiv å surfa spotify, liker stilen hannas. denne sangen minner meg av ein eller anna grunn av "Age of empires 2" pågrunn av fløytetingen.

 

Ellers er "none shall pass", "coffee", og "Citronella" gode låter.

 

Stileg utdrag frå teksten i denne sangen:

" Life's not a bitch, life is a beautiful woman.

Your only call her a bitch because she won't let you get that pussy.

Maybe she didn't feel y'all shared any similar interests

Or maybe you're just an asshole who couldn't sweet talk the princess"

 

Aesop Rock - Daylight

Se filmen hos Youtube

Endret av Tygg3n
Lenke til kommentar

Yellow Lines - Cunninlynguists ft. Witchdoctor & Phonte

 

Se filmen hos Youtube

 

Favorittlåta mi av Cunnin', og vært det lenge... måtte bare postes :p

Phonte's vers er sykt. Forøvrig mange quotables i den sangen der:

 

"I'm DUI in her eyes, but fuck tapping the brakes"

 

"My hands are Sex Pistols, strapped to her waist"

 

"MacIntosh of my eye, let me take a mega bite"

 

"And in return I'll strip my inhibitions

And go skinny dipping in your stream of consciousness"

Endret av phoNte
Lenke til kommentar

Jeg har relativt lite til overs for både Lil Wayne, 50 og Rick Ross, og beefen mellom de to sistnevnte har ikke fortjent noe særlig oppmerksomhet fra min kant. Å dra inn familie er selvfølgelig litt drøyt, uten at jeg sjekket gjeldene link. Jeg forstår meg i det hele tatt ikke på denne greien med "beefing" innen rappemiljøet, og er usikker på hvordan jeg skal forholde meg til konseptet.

 

Men nok om det. Dagens høydepunkt er at Reks nettop har gitt ut et nytt album oppfinnsomt nok med tittelen More Grey Hairs og er produsert av blandt annet DJ Premier og Statik Selektah.

 

En sang fra albumet: Reks - Cloud 9

Se filmen hos Youtube

 

:)

 

 

Edit: Må med det samme etterlyse collabo-albumet til Ghostface og DOOM. Noen som vet noe om det? Snublet over theme sangen til GTA: Chinatown Wars til DS: MF DOOM & Ghostface Killah - Chinatown Wars. Beste theme sang til et spill på lenge. :wee:

Endret av stoltz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...