Gå til innhold

Hiphop-tråden 2.0 - Les reglene på side en først.


ehs5

Anbefalte innlegg

Det der blir jo bare tidenes "over-kam-skjæring". Men at smarte har ein større tendens til å styre under listepop og country kan eg fint skjønne ;)

 

Intelligente har kanskje ei evne til å grave forbi det kvite, Fine skummet på toppen. Finne den ekte øl'en som ligger rett under, eventuelt langt nede på bunnen. Er den som verkeleg er god, men om enn liker skummet og nekter å smake på det under vitner det kanskje om mangel på nyssgjerrighet(vanlegvis rekna som eit intelligent teikn?) :)

Endret av Tygg3n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Påfallende hvordan alle Lil Wayne-haterne tilsynelatende ikke gjør annet enn å prate om ham.

 

Vi elsker å hate ham, slik som Soulja Boy ;)

Det er underholdende.

Hvis sagnet om at "all PR er god PR", eller "all omtale er god omtale", er sant - så gjelder vel dét i dette tilfellet òg. Er det formodentlig sånn at dere "hater" artister, så hvorfor prate om de i det hele tatt..? Jeg heller er ikke noe stor fan av verken Lil Whatever, Young Younameit, Kanye West, eller ei Jay-Z, men så gir jeg de heller ikke oppmerksomhet gjennom å prate om de (denne posten får være et unntak). Jeg skal dog innrømme, at jeg finner noe av musikken til Weezy, Kanye, Fiddy eller Hova bra, men på et generelt plan så er jeg ikke en stor fan.

 

Jeg synes all hatingen er like klisjéfylt som musikken som hates. Ja, det er ignorant å bare rappe om penger, damer, materielle og egosentriske ting - men å la seg "provosere" av det er på samme plan. Hev dere heller, og fokuser på musikken dere faktisk liker. Det er nok negativitet fra før, hvorfor tilføre mer?

Lenke til kommentar
Påfallende hvordan alle Lil Wayne-haterne tilsynelatende ikke gjør annet enn å prate om ham.

 

Vi elsker å hate ham, slik som Soulja Boy ;)

Det er underholdende.

Hvis sagnet om at "all PR er god PR", eller "all omtale er god omtale", er sant - så gjelder vel dét i dette tilfellet òg. Er det formodentlig sånn at dere "hater" artister, så hvorfor prate om de i det hele tatt..? Jeg heller er ikke noe stor fan av verken Lil Whatever, Young Younameit, Kanye West, eller ei Jay-Z, men så gir jeg de heller ikke oppmerksomhet gjennom å prate om de (denne posten får være et unntak). Jeg skal dog innrømme, at jeg finner noe av musikken til Weezy, Kanye, Fiddy eller Hova bra, men på et generelt plan så er jeg ikke en stor fan.

 

Jeg synes all hatingen er like klisjéfylt som musikken som hates. Ja, det er ignorant å bare rappe om penger, damer, materielle og egosentriske ting - men å la seg "provosere" av det er på samme plan. Hev dere heller, og fokuser på musikken dere faktisk liker. Det er nok negativitet fra før, hvorfor tilføre mer?

 

Har samme mening om Wayne som deg, men jeg "hater" ikke eller begynner å snakke om han uprovosert. Men det er gøy å humre litt i blant når han gjør noe dumt for ente gang. Jeg har faktisk sagt akkurat det du har gjort nå til en del andre... hvis du ser på mange YouTube videoer av undergrunn Hip-Hop, er det veldig ofte det dukker opp "this is the real shit, fuck lil wayne" eller bare "fuck lil wayne". Hvorfor? Han er irrelevant.

Lenke til kommentar

Man kan velge å gjøre han irrelevant på det personlige plan, men dessverre er han jo ikke irrelevant i hip-hop-verden. Han og hans likemenn blir ansett som hip-hopens frontmenn av den vanlige verdensborger. Dette kan lett irritere en litt mer bevandret hip-hop-lytter; derav de stadige diskusjonene og utbruddene.

Lenke til kommentar
Har samme mening om Wayne som deg, men jeg "hater" ikke eller begynner å snakke om han uprovosert. Men det er gøy å humre litt i blant når han gjør noe dumt for ente gang. Jeg har faktisk sagt akkurat det du har gjort nå til en del andre... hvis du ser på mange YouTube videoer av undergrunn Hip-Hop, er det veldig ofte det dukker opp "this is the real shit, fuck lil wayne" eller bare "fuck lil wayne". Hvorfor? Han er irrelevant.

 

Men du mener de undergrunnsrapperne du referer til er relevant?

Lenke til kommentar
Har samme mening om Wayne som deg, men jeg "hater" ikke eller begynner å snakke om han uprovosert. Men det er gøy å humre litt i blant når han gjør noe dumt for ente gang. Jeg har faktisk sagt akkurat det du har gjort nå til en del andre... hvis du ser på mange YouTube videoer av undergrunn Hip-Hop, er det veldig ofte det dukker opp "this is the real shit, fuck lil wayne" eller bare "fuck lil wayne". Hvorfor? Han er irrelevant.

 

Men du mener de undergrunnsrapperne du referer til er relevant?

 

Hva mener du? Hvis jeg ser på en CYNE video er det selvfølgelig de som er relevante... ikke Lil' Wayne.

Lenke til kommentar

Det er bare latterlig med all denne internett-hatinga mot f.eks Weezy. Mannen gjør sin greie, folk liker det, hva bryr det dere? Om du liker Weezy har ikke noe med om du er smart eller ikke, dette minner om en kvalm diskusjon i filmprat om "god filmsmak". Jeg er ingen storfan av Weezy, selv om last.fm'en min gir inntrykk av noe annet. Det var rett etter jeg reboota den, og brukte noen dager på å sjekke ut platene hans. Derfor gir jeg inntrykk av at jeg er storfan, når jeg egentlig synes han er ganske middelmådig.

 

Jeg synes f.eks Fiddy er en udugelig fjott, men jeg gidder ikke bruke tid og energi på å booste navnet hans.

Lenke til kommentar
Og om man første skal kalle Lil Wayne for idiot ved å sammenligne ham med folk som Canibus og Immortal Technique ...

 

[/subtile hint]

Ja, det er godt man ikke sammenligner han med intellekter som meg og deg Thendrup. :p

 

Men man må jo sammenligne med folk innenfor samme sjanger/tema/verden. Skal man dra assosiasjonene til Milton Friedman, Swedenborg, Aristoteles, John Stuart Mill, Marie Curie, Tesla, Darwin, W. J. Sidis, Nietzsche, Kafka, Einstein... Eller nålevende ala Stephen Hawking, Richard Dawkins, Noam Chomsky, Dr. Edward Witten...

 

Sammenligner man Lil' Wayne med disse... hehe... trenger jeg å si noe mer?

Lenke til kommentar
Og om man første skal kalle Lil Wayne for idiot ved å sammenligne ham med folk som Canibus og Immortal Technique ...

 

[/subtile hint]

Ja, det er godt man ikke sammenligner han med intellekter som meg og deg Thendrup. :p

 

Men man må jo sammenligne med folk innenfor samme sjanger/tema/verden. Skal man dra assosiasjonene til Milton Friedman, Swedenborg, Aristoteles, John Stuart Mill, Marie Curie, Tesla, Darwin, W. J. Sidis, Nietzsche, Kafka, Einstein... Eller nålevende ala Stephen Hawking, Richard Dawkins, Noam Chomsky, Dr. Edward Witten...

 

Sammenligner man Lil' Wayne med disse... hehe... trenger jeg å si noe mer?

 

Det jeg prøvde å si var at IT og Canibus ikke heller gir inntrykk av å hele tida være så smarte og velformulerte.

Og kanskje at ign'ant hiphop også kan være fett.

Lenke til kommentar

Det er ikke alltid sangens hva, men sangens hvordan. Det hender jeg koser meg med et knippe Ludacris-låter f.eks. Jeg vet jo at det går i bitches n' money for det meste, men han pakker det som oftest inn i feite punchlines. Hvorfor skal tekstene være 'intellektuelle' hele tiden? Og linken mellom smarte mennesker->Bethhoven klarer jeg virkelig ikke se, feel free to explain. Det er vel heller mennesker som vil gi inntrykk av at de er intellektuelle og kultiverte som foretrekker denne musikken, og de liker vel også å rakke ned på mennesker som hører på 'dum' musikk. Snobber kalles de, og de liker vi ikke.

Lenke til kommentar
har preorder'd for lenge siden, blir kult med signert skive :)

 

Oh yes, gleder meg som en unge... får masse bonus og hele greia før release, for bare 116 kr. Inkludert shipping.. jeg elsker disse folka!

 

Det er ikke alltid sangens hva, men sangens hvordan. Det hender jeg koser meg med et knippe Ludacris-låter f.eks. Jeg vet jo at det går i bitches n' money for det meste, men han pakker det som oftest inn i feite punchlines. Hvorfor skal tekstene være 'intellektuelle' hele tiden? Og linken mellom smarte mennesker->Bethhoven klarer jeg virkelig ikke se, feel free to explain. Det er vel heller mennesker som vil gi inntrykk av at de er intellektuelle og kultiverte som foretrekker denne musikken, og de liker vel også å rakke ned på mennesker som hører på 'dum' musikk. Snobber kalles de, og de liker vi ikke.

 

Haha, reagerte litt på det og. Hvor mange vgs elever kjenner du som hører på beethoven? Og det er ingen andre klassiske komponister på lista? Hmm.

Forøvrig enig med det andre du sa før også, det trenger ikke være intellektuelt for at jeg skal høre på det. Bare det er fett og ikke er helt på trynet så låner jeg det et øre ;)

Lenke til kommentar

Ganske bra den Brother Ali-låten, stoltz. Takk for tipset om den nye EP-en hans; det hadde jeg ikke fått med meg!

 

Nytt tips fra meg: Loer Velocity - World of Poverty, fra hans 'Ready For A Renaissance'-lp fra 2006.

 

"Loer Velocity tells the story of the everyday man's struggle to find work in the inner city.."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...