Gå til innhold

Hiphop-tråden 2.0 - Les reglene på side en først.


ehs5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vet ikke om de er posta før, gadd ikke bla gjennom 40 sider.

 

At du ikke gadd å bla gjennom er helt greit, men hadde vært fint hvis du i det minste gadd å lese reglene i førstepost som det står i tittelen. Der hadde du sett at du skal ha med navn på låt, og artister, for da kan du og alle andre søke gjennom tråden før man poster en låt for å se om den er der fra før. Så slipper man å bla gjennom 40 sider for å sjekke. Og kun en video per post også.

 

Velkommen til forumet btw :)

Endret av PureChaos
Lenke til kommentar
Vet ikke om de er posta før, gadd ikke bla gjennom 40 sider.

 

At du ikke gadd å bla gjennom er helt greit, men hadde vært fint hvis du i det minste gadd å lese reglene i førstepost som det står i tittelen. Der hadde du sett at du skal ha med navn på låt, og artister, for da kan du og alle andre søke gjennom tråden før man poster en låt for å se om den er der fra før. Så slipper man å bla gjennom 40 sider for å sjekke. Og kun en video per post også.

 

Velkommen til forumet btw :)

 

Åja, beklager det, tenkte meg ikke helt om. Takk :thumbup:

Lenke til kommentar
Alle kjenner til Rick Ross og 50 cent beefen? her går 50 utrolig langt, virker det som. Drar inn Rick Ross familiemedlemmer og hele greia.

Jeg må ærlig talt si at jeg hadde sansen for dette. 50 viser at han ikke bare har det i kjeften. Alle kan snakke dritt, men det gjelder å følge opp. Jeg liker beef, så lenge det faktisk er noe i det. 50 slår her til med et meget saftig slag, det må være ekstremt ydmykende for Ross.

 

Det mest irriterende med hip-hop, å da spesielt i dag, er alt det falske. Imaget til de største i dag, er at de er gangstere og tøffe. Men det er bare piss-preik. Dette er det største irritasjons-momentet med Lil Wayne (beklager å bringe hans navn opp igjen) og co. Deres image er kun en bløff. Fake MCs! Derfor liker jeg også beef, da kan man se folks sanne ansikt. Det burde vært en større del av gamet! 50 Cent og The Game skal ha kreditt for dette, de yter enda respekt hos meg - for de har vist at de ikke bare er noen fake kjerringer. Jeg hadde mye sans for 50 sitt svar til Ja Rule i sin tid, da han sa "got a 100 guns a 100 clips, why I dont hear no shots?" som svar til Ja Rules "New York". (Han sa dette i Piggy bank). Der traff han spikern på hodet for min del. "New York" var en deilig slager, men de fleste av disse folka snakker bare piss. Snakker om hvor mange våpen de har osv. uten egentlig å ha tatt i en pistol engang.

 

Jay-Z og Nas hadde en fin beef, hvor "Ether" er en fantastisk sang. Men i ettertid har jo Nas signert for Jay, å med det gjort seg til en spøk. Nå skal ikke jeg gå mer inn på disser, vi vet jo alle en del om dem. Men det å være ekte og ærlig er ufattelig viktig. Det å være en mann som lever og står ved sitt ord, er det som definerer oss som ordentlige mennesker.

 

Hip-Hop har hentet enorm inspirasjon fra mafiaen og gangstere. Men det er så ufattelig mye fake. De som påstår og fronter seg selv som gangstere, må kunne fylle opp ordene sine med handlinger. Jeg skulle veldig gjerne sett flere blitt stilt opp mot veggen! Det er dette som gjorde 2Pac til en legende, det er derfor jeg også har stor respekt for han. Han frontet å være tøff og en gangster til tross for å være liten og spinkel. Men han viste virkelig at han var dette også. Ingen andre turte å disse Biggie - men Pac gjorde det. Sannheten er også at Biggie aldri turte ta igjen.

 

I dag har The Game eller en nykomling mulighet til å bli kongen av hip-hop hvis han vil. Det er bare å gå skikkelig til angrep på Lil Wayne, Kanye West, TI og co. Så er tronen der til alle manns eie. Ser man på MTV i dag, virker

(Selv om sangen faktisk er fengende, plus deilig dame.)

 

Eller hva? Beef burde være en del av gamet!

Men likeså må man regne med at folk blir drept eller skutt. Er man med på leken, må man tåle steken!

Lenke til kommentar

Oi, enda en wall of text. Men bra som alltid :p

Helt enig i det du sier, "beefing" brukes for tiden bare for å få enkel PR. Likevel er det 50 driver med veldig underholdende. Sextape av baby mama til Ross? Oi, oi, oi. Og Pimpin' Curly? Fyren burde bli komiker :D

 

Nå må du ikke glemme klassikere som No Vaseline heller. Mange rå låter man har fått ut av feider

Lenke til kommentar
Han frontet å være tøff og en gangster til tross for å være liten og spinkel. Men han viste virkelig at han var dette også

 

QUE

 

Åja, beklager det, tenkte meg ikke helt om. Takk :thumbup:

 

Også får du ikke lov til å poste mer enn en video i hvert innlegg.

Og ikke quote en hel video heller.

I det hele tatt: youtubevideoer er greit av og til, men hold det på et lavt antall.

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg beef er litt harry. Å slenge dritt på låter er kool, men å løpe rundt med gønnere og tøffe seg er direkte barnslig. Men samtidig blir det litt pinlig når alle er så "tøffe", mens alle har FBI på hurtigtast og sover med skuddsikker vest. Det jeg liker med Ross vs. Fiddy-beefen er at den er non-violent. Den går kun ut på å ydmyke den andre, and I like it.

Lenke til kommentar

Dessverre er det vanskelig (umulig?) å oppdrive sangen i topp kvalitet, men skrur du opp volumet, får du bra kvalitet. Dette er en veldig bra sang, Hip-Hop at its best!

 

The Last Emperor - Heaven

Se filmen hos Youtube

 

For ja, det er virkelig himmelen! Det er samplet av Pat Boone sin sang "the Exodus Song". Det var bl.a. theme sangen til filmen Exodus med bl.a. Paul Newman.

Lenke til kommentar

Chamillionaire feat. Slick Rick - Hip Hop Police

 

Se filmen hos Youtube

 

Jeg har sovet på Chamillionaire. Jeg hørte denne for første gang for noen dager siden, og jøss ble jeg overrasket. Var ganske negativt innstilt til Chamillionaire etter kun å ha hørt Ridin Dirty. Men etter å ha hørt denne? Han er jo en av få moderne rappere med mainstream appeal som faktisk kan flowe! Jeg blir i godt humør av å høre Chamillionaire flowe her; det gir liksom litt håp :) Synes det er gøy at noen som er etablert som mainstream artist kan klemme til og faktisk ta opp et tema (som har vært gjenstand for uendelig diskusjon) på en så underfundig måte, og dermed vise langt høyere kvalitet enn det som er standarden i industrien.

 

I tillegg er jo teksten og innholdet i den et kapittel for seg selv. Chamillionaire viser faktisk bra skills, hvor versene og bars'ene er proppet med referanser, metaforer, og ord og strofer med mer enn én mening. Og faktisk er det budskapet til metaforene/referansene, altså det som står mellom linjene (og det som ikke blir sagt), som er hovedbudskapet. Man må kjenne til litt hip-hop-historie (bl.a. navnene på noen viktige lp'er) for å plukke opp mange av disse referansene.

 

Tips: Hip-Hop Under Fire: A Video Timeline Of Controversies Over Rappers And Their Rhymes

 

Og til sist: produksjonen er jo veldig bra. Ikke så mye mer å si om det.

Endret av Torbjørn.
Lenke til kommentar

Veldig enig i det du sier, Torbjørn. Men du burde vel også ha nevnt Slick Ricks linjer på slutten av låta med noen linjer på slutten av innlegget ditt. (Heh.)

 

Og siden jeg først nevner Ricky D, her er videon til Frozen feat. Raekwon produsert av Thomas Rusiak fra albumet The Art of Storytelling (som må skaffes av alle).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...