Gå til innhold

Hiphop-tråden 2.0 - Les reglene på side en først.


ehs5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105082

Sjekk ut denne fantastiske låta til hyllest av Pete Rock. Beaten er så jævlig fresh!

 

G.Dot & Born ft. Edo G, Grap Luva, Rob-O - "Living Legends" (Prod. Confidence)

Lenke til kommentar

Sjekka såvidt ut på spotify, syns det var ganske dritt. Irriterende og monoton flow, høres så puslette ut og da gidder jeg ikke følge med på teksten heller. Produksjonen er grei og "tidsriktig", men skjønner ikke hvor 6'erne kommer fra.

Monoton (!) flow? Jeg er fullstendig uenig; så noen beskrive flowen hans som elastisk, og det synes jeg passer veldig bra.

 

Litt puslete, joda, det kan stemme, men Store P har fullstendig kontroll over det han gjør og musikken hans ligner ikke på noe annet av norsk ræpp. Originalt så det holder.

Lenke til kommentar

 

Monoton (!) flow? Jeg er fullstendig uenig; så noen beskrive flowen hans som elastisk, og det synes jeg passer veldig bra.

 

Ja, monoton flow. Da snakker jeg om dynamikken, styrkegraden i stemmen, og den ligger i samme sporet hele tida, hvertfall på versa. Også drar han ut vokalene her og der og da høres det plutselig elastisk ut og er ikke monotont lenger?

Lenke til kommentar

Med elastisk tenker jeg mer på at hastigheten varierer veldig. En bar kan ha bare noen få stavelser, mens den neste har tre ganger så mange. Det er fett.

 

Jeg syntes uansett også at skiva var litt overvurdert etter første gangs gjennomhøring, men den vokser veldig.

 

__

 

Beatnuts så jeg live i Trondheim for fem år sida, som en av flere acts. De gjorde seg bra, de.

Lenke til kommentar

Gutta, jeg stimulerte min niese med denne i dag!

 

 

Ahh, jeg fikk frysninger! Det var så utrolig koselig! Jeg kan ikke noe for at jeg er et menneske med sjel og masse empati.

 

Det går i diverse sjangre for øvrig, men det ville ikke vært relevant å nevne hvilke i denne tråden. :)

Endret av Onyx
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gutta, jeg stimulerte min niese med denne i dag!

 

 

Ahh, jeg fikk frysninger! Det var så utrolig koselig! Jeg kan ikke noe for at jeg er et menneske med sjel og masse empati.

 

Det går i diverse sjangre for øvrig, men det ville ikke vært relevant å nevne hvilke i denne tråden. :)

Herlig!

Må bare elske den saksofonen

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sjekka såvidt ut på spotify, syns det var ganske dritt. Irriterende og monoton flow, høres så puslette ut og da gidder jeg ikke følge med på teksten heller. Produksjonen er grei og "tidsriktig", men skjønner ikke hvor 6'erne kommer fra.

 

 

Det er nok ikke noen 6er for min del heller, men synes det er langt mer hørbart enn det meste som kommer ut her i landet for tida. Kommer til å høre litt mer på det, for å se om jeg kan få noe ut av tekstene hans. Så langt virker de ålreite, men er litt lite av dem for min smak. Vikje vær i din verden synes jeg er den sterkeste låta så langt.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...