Gå til innhold

Hiphop-tråden 2.0 - Les reglene på side en først.


ehs5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Liker det meste fra gammel boom bap til jallatrap ala Gucci Mane som roper BURR og rapper om hvor isete han er selv.

Av nyere hardcore hip-hop synes jeg garantert Roc Marciano og Ka er de feteste akkurat nå med skiver som Marcberg, Reloaded, Grief Pedigree og The Night's Gambit.

 

Blue Sky Black Death & Nacho Picasso - Rammin'

Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg har gått glipp av noe, men ramlet nettopp over denne. Ble fort en ny favoritt.

Audible Doctor ft. Oddisee & Hassaan Mackey - The Vibe



Ellers...

Spotify-liste ligger i min signatur også. Kanskje alt for mange låter i min, men...

Når det kommer til ny og gammel hip-hop, så kan jeg bare svare det samme de fleste hiphop-nerder ville svart: Grav. Jeg kan liste opp mange dyktige og "moderne" hiphop-artister, samt enda flere av de eldre karene. Men det ville tatt alt for mye plass her. Jeg har sluttet å bry meg om de jeg mener er wack, og bruker heller tiden på å finne flere gode. Alle har sin smak, så hvis du finner noe du liker er sannsynligheten stor for at du finner enda mer i samme gate. En fet produsent du liker kan plutselig begynne et samarbeid med en up-and-coming emcee. Og hvis det da skulle vise seg at nevnte emcee er en du kunne tenke deg å høre enda mer av, ja, da begynner ballen å rulle. Bruk internett, bruk platesjappen, bruk harddisken til en tjommi, bruk ørene, bruk hodet. Ikke lås deg til bare én sjanger. Og for all del: Ikke bruk din lillesøsters undertøy.
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Tha Dogg Pound - "Puffin' On Blunts And Drankin"

 

 

Denne ga meg faktisk ganske mye! Fra 1992! Ikke så mye mer innhold enn å reppe seg selv, klikken, hvor de kommer fra og hva de driver med, men det er jo så forfriskende uforfalsket og lite finpusset! Bare pur flowing i fire minutter, ikke noe refreng, eller noe. Og de flower bra, også! Herlig!

Endret av Torbjørn.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Binary Star - Reality Check

 

Her er resten av albumet. En undergrunnsklassiker alle hoder bør høre. Helt klart en av mine favoritter noensinne. Bare min mening, selvfølgelig.

 

Binary Star - Masters Of The Universe (Full Album)

Endret av Smål
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...