Gå til innhold

Hiphop-tråden 2.0 - Les reglene på side en først.


ehs5

Anbefalte innlegg

Noen flere som kan poste lignende (storytelling) sanger?

 

Vet ikke om det er helt dette du er ute etter. Men her er i hvert fall en relativt kreativt historie fortalt av J-Live. Med noen tvister underveis. (Fant ikke bedre kvalitet, dessverre).

 

J-Live - One For The Griot

http://www.youtube.com/watch?v=TRhSTOFCqDU

 

Ellers har du denne litt mer alvorlige historien fra Kool G. Rap:

 

 

Kool G. Rap & DJ Polo - On The Run

http://www.youtube.com/watch?v=0L1mejrrSrY

 

Endret av Smål
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg brukt et par dager på å bla meg bakover i denne tråden, utrolig mye digg her. Et stykke bak var det til og med noen som dro fram "gamle" norske helter, som Opaque og Warlocks. Så dro frem Norske Byggeklosser og kosa meg stort med det.

 

Tok så en youtuberunde hvor jeg fant frem gamle godlåter, Son of Light, eller N-Light-N som han dengang kallte seg.. Fantastisk! Og da kom jeg også over denne låta, kanskje ikke alle som har hørt? Deler'n, iallefall.

 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

^

Hvorfor konverterer mange rappere til islam? Islamsk kultur og livsstil passer ikke de fleste rappere, spesielt ikke en som Ice Cube.

 

Godt spørsmål - artister er svært ofte religiøse. Noen mener det er tilfeldig, andre ikke. Forøvrig virker det som du har et veldig ensidig bilde av hva som er islamsk kultur og livsstil :)

 

 

Konge album jeg nettop snublet over:

 

BFI80201CD.jpg

Endret av Avien
Lenke til kommentar

^

Hvorfor konverterer mange rappere til islam? Islamsk kultur og livsstil passer ikke de fleste rappere, spesielt ikke en som Ice Cube.

 

Godt spørsmål - artister er svært ofte religiøse. Noen mener det er tilfeldig, andre ikke. Forøvrig virker det som du har et veldig ensidig bilde av hva som er islamsk kultur og livsstil :)

Når man konverterer til en religion, så vil man jo helst følge levereglene og holde seg innenfor en religions grenser for å være mest mulig religiøs. Musikk anses som haram (ulovlig) innenfor islams kultur og leveregler. Å være rapper samtidig som en praktiserende muslim, er jo ikke riktig.

Lenke til kommentar

^

Hvorfor konverterer mange rappere til islam? Islamsk kultur og livsstil passer ikke de fleste rappere, spesielt ikke en som Ice Cube.

 

Godt spørsmål - artister er svært ofte religiøse. Noen mener det er tilfeldig, andre ikke. Forøvrig virker det som du har et veldig ensidig bilde av hva som er islamsk kultur og livsstil :)

Når man konverterer til en religion, så vil man jo helst følge levereglene og holde seg innenfor en religions grenser for å være mest mulig religiøs. Musikk anses som haram (ulovlig) innenfor islams kultur og leveregler. Å være rapper samtidig som en praktiserende muslim, er jo ikke riktig.

 

Kilde?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...