Gå til innhold

Hiphop-tråden 2.0 - Les reglene på side en først.


ehs5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen her som har eksamen snart? Selv har jeg min første eksamen på førstkommende tirsdag. Hører på mye jazzy hiphop for å roe ned eksamensnervene, og da har det vært mye nujabes på repeat for tiden.

 

Noen som har andre forslag?

 

Substantial & Marcus D Are Bop Alloy :love:

Marcus D - Shoshin (Instrumental plate, foruten 2-3 sanger)

Incise - Daily Methods (kanskje ikke så "jazzy" men veldig bra.)

Cradle Orchestra - Transcended Elements

Lems - Ping Pong Box

ShinSight Trio - Somewhere Beyond The Moon

SoulChef - Remember When(kort, men produksjonen er top notch på alle sangene)

SoulChef - Escapism

Lenke til kommentar

Hadde eksamen selv på mandagen. Gikk kun omtrent i Nujabes, jazz (Tord Gustavsen Trio/Ensemble, Jan Garbarek og Miles Davis) og klassisk. Mulig det det bare gjelder meg, men synes at det blir litt i overkant vanskelig å konsentrere seg når det er vokaler/rapping, så foretrekker helt instrumentale låter når jeg studerer.

 

Mange bra plater, Mkej. Skal sjekke ut de jeg ikke har hørt fra før. Bop Alloy, ShinSight Trio og SoulChef er fett!

Lenke til kommentar

Enig. Føler selv at jeg konser bedre med instrumentale sanger eller "avslappende hiphop", særlig ved pugging til krevende teoretiske fag.

 

Bop Alloy- og LEMS-albumene er nydelige. Har hatt Sakura Waltz fra sistnevnte på repeat i instrumental-spillelista mi i ukesvis. Akkurat nå er det

som står for tur.

Incise, Crade Orch, ShinSight og SoulChef's Escapism skal definitivt sjekkes ut. Nice, takk for svar! :D

Endret av noisetank
Lenke til kommentar

Noen her som har eksamen snart? Selv har jeg min første eksamen på førstkommende tirsdag. Hører på mye jazzy hiphop for å roe ned eksamensnervene, og da har det vært mye nujabes på repeat for tiden.

 

Noen som har andre forslag?

 

Simple Citizens - Early Morning

 

 

 

Har eksamen på tirsdag sjæl. Mye musikk til pugginga her, men ikke mye hip hop. hvilket fag har du?

Endret av Onyx
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Noen her som har eksamen snart? Selv har jeg min første eksamen på førstkommende tirsdag. Hører på mye jazzy hiphop for å roe ned eksamensnervene, og da har det vært mye nujabes på repeat for tiden.

 

Noen som har andre forslag?

 

Simple Citizens - Early Morning

 

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=BiP-h4KYnHY

 

http://open.spotify.com/track/5cASTqViZHeLnMAD2d2kKK

http://open.spotify.com/track/1tScKxyZU4oKrFbsA5Fflj

Lifesaver av guru er klar nr 1 favoritt!

Endret av Slettet-3t93k9
Lenke til kommentar

Gatas P hviler ikke på laurbærne. Det mest fornøyelige og deilig politisk ukorrekte intervjuet jeg har sett på lang tid:

 

 

 

Haha. Elsker måten de entrer MGP, med "full frontalkræsj". Man kan sikkert si at de mister eventuell creds, men de har liksom aldri vært den mest selvhøytidelige gjengen heller, so who cares. :wee: Endret av Onyx
Lenke til kommentar

Fikk tilbud om å dra på Meth & Red, som i seg selv hadde vært blodfett, men ga litt faen pga. eksamen. Hadde jeg derimot visst at JMT også var i byen, før dagen derpå... Fatter ikke at jeg ikke fikk med meg det. :wow: Er jo tidenes konsertkombinasjon.

Endret av ehs5
Lenke til kommentar

Du skulle vært der, var jævlig fett! :) oppvarminga var rimelig fett og.

 

Dro også på afterpartyet på Fugazi, Redman spilte der. Møtte jaggu meg Vinnie Paz og Jus Allah i andre etasje, og da må det også sies at JMT er favorittgruppa! :)

 

Paz var virkelig jordnær, slo av en liten prat etter jeg fikk bilde med han. Har enda ikke gått opp for meg. Han sa at de mest sannsynlig kommer tilbake i februar!

 

Og Jus Allah tok kontakt med meg når han så JMT-hoodien min, fett som faen ^^

Endret av J0dleb0n
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...