Gå til innhold

Hiphop-tråden 2.0 - Les reglene på side en først.


ehs5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må bare si at Eminem er den beste rappern ever.

Seff. Hvilke andre favoritter har du? Jeg synes 50 Cent og Lil Wayne er kule ogsåå!!!111

 

 

 

 

Nei. Nå skal jeg ikke trekke noen raske beslutninger, men du bør definitivt sjekke ut mer innen hip-hopens verden. Start med Wu-Tang.

 

http://www.youtube.com/watch?v=uHtZ1DwImoI

 

 

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar

Eminem er flink han, jævlig flink faktisk. Dyktig som både hitmaker og artist, og ikke minst har han som regel gode tekster, ihvertfall i hans tidlige låter. I tillegg ledet han korstoget mot rap-stigmatiseringen, at det utelukkende var negere med store smykker og bitch-bang-tekster. Ut av skyggen kom en spinkel hviting med sårbare tekster om en oppvekst ingen fortjener og intelligent spott og parodier av kjendiser, amerikanske ikoner og aktuelle verdenstemaer. Dessverre er han i sine senere år blitt stemplet som übermainstream og front for fjortismusikk. Jeg er til dels enig; han har kjørt litt av sporet, ihvertfall fra rappen jeg liker. MEN, han fortjener respekt!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Må i alle fall si meg uenig. God artist, ja, verdens beste innenfor hip-hop? Vet ikke hva folk vektlegger når de mener han er best, men han overgår ingen på flow eller det lyriske. Hvis grunnlaget er fengende låter, så er jo MC Hammer og Vanilla Ice også høyt på listen.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Eminem er flink.

 

Eminem & Proof freestyle

http://www.youtube.com/watch?v=k-2kk6s1axk

 

Men når man ikke trenger å vise skillzz for å tjene penger, hvorfor stresse? Jeg har ikke noe imot karen i det hele tatt, men har fortjener ikke så stor andel av min oppmerksomhet med det skvipet han pumper for tiden.

 

Når det er sagt; holy shit dudes, Marcberg er nu på stopify. Run wit it, cumm wit ut cum getit.

 

Ellers må jeg takke for Nineteen Ninety Now-albumet som ble anbefalt etpar sider tilbakers. Store greier.

 

 

$

Lenke til kommentar

edit: er det folk som kan anbefala liknande som dette? (instrumental hip-hop? Ambient hip-hop? :!: kva skal eg kalla det?) Er så utrulegt, utrulegt, utrulegt digg å ha i bakgrunnen.

Make Do og Skilled Trade av Apollo Brown MÅ du sjekke ut.

+

Dday One - Heavy Migration

J Dilla - Donuts

DJ Shadow - Endtroducing

Onra - Chinoiseries

Blockhead - The Music Scene

RJD2 - Deadringer

Lenke til kommentar

edit: er det folk som kan anbefala liknande som dette? (instrumental hip-hop? Ambient hip-hop? :!: kva skal eg kalla det?) Er så utrulegt, utrulegt, utrulegt digg å ha i bakgrunnen.

Det kalles trip-hop (i alle fall i noen tilfeller). DJ Shadow er et godt eksempel på trip-hop. Jeg ser du har postet en video fra karen, men har du hørt albumet Endtroducing..... fra mannen?

 

Jeg anbefaler også, i likhet med MKej, J Dilla - Donuts. Et av mine absolutte favorittalbum noensinne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...