Gå til innhold

Hiphop-tråden 2.0 - Les reglene på side en først.


ehs5

Anbefalte innlegg

Hey. Er på utikk etter noe rå og sint hip hop. Gjerne i stilen Immortal Technique og Jedi Mind Tricks. Så dyster beat, sint og aggressiv raping, selve innholdet i tekstene er ikke noe jeg har så veldig mye fokus på, så lenge det er en helhetlig kvalitet på musikken jeg får presentert.

 

Ingen som har nevnt det, men er kanskje fordi det er for obvious :p

 

Necro?

 

@ Thend: UGK er the shit no doubt! Og i den forbindelse så kjører jeg på med

 

Lil Flip - Pimp C Tribute

 

http://www.youtube.com/watch?v=fQULDSdwFSo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som at Splash-festivalen i Tyskland blir stedet for hodene i år og. Blu & Exile, Brother Ali, Masta Ace & Edo G, Raekwon og Tech N9ne er ihvertfall bekrefta hittil. Aner ikke om jeg får mulighet i år heller selv, men var det mange her som var der i fjor? Husker det var en del som prata om det ihvertfall.

Lenke til kommentar

Ser ut som at Splash-festivalen i Tyskland blir stedet for hodene i år og. Blu & Exile, Brother Ali, Masta Ace & Edo G, Raekwon og Tech N9ne er ihvertfall bekrefta hittil. Aner ikke om jeg får mulighet i år heller selv, men var det mange her som var der i fjor? Husker det var en del som prata om det ihvertfall.

 

Jeg har vært der de 3 siste årene. De 2 første var definitivt de beste da festivalen ble avholdt på en chill spot.

 

I fjor var det ikke i nærheten like bra fordi de flytta festivalen rett før start, grunnet mye regn, som igjen ødela alt av gress.

 

De hadde da satt opp festivalen på ett gammelt industriområde og jeg kan ikke si jeg var veldig fornøyd med dette. Langt å gå fra campen til selve området, noe som igjen gjør at du ikke orker å fly frem og tilbake. Dette gjør at du må kjøpe drikke der inne, dyrere og man blir jææævla sliten av å henge der inne hele tiden istedenfor å kunne chille'n i campen.

 

Utover dette så har jeg ingenting negativt å si om festivalen, bra musikk, for det meste ålreite folk og god stemning.

 

Har du vært der tidligere? :)

Lenke til kommentar

 

 

Ser ut som at Splash-festivalen i Tyskland blir stedet for hodene i år og. Blu & Exile, Brother Ali, Masta Ace & Edo G, Raekwon og Tech N9ne er ihvertfall bekrefta hittil. Aner ikke om jeg får mulighet i år heller selv, men var det mange her som var der i fjor? Husker det var en del som prata om det ihvertfall.

 

Jeg har vært der de 3 siste årene. De 2 første var definitivt de beste da festivalen ble avholdt på en chill spot.

 

I fjor var det ikke i nærheten like bra fordi de flytta festivalen rett før start, grunnet mye regn, som igjen ødela alt av gress.

 

De hadde da satt opp festivalen på ett gammelt industriområde og jeg kan ikke si jeg var veldig fornøyd med dette. Langt å gå fra campen til selve området, noe som igjen gjør at du ikke orker å fly frem og tilbake. Dette gjør at du må kjøpe drikke der inne, dyrere og man blir jææævla sliten av å henge der inne hele tiden istedenfor å kunne chille'n i campen.

 

Utover dette så har jeg ingenting negativt å si om festivalen, bra musikk, for det meste ålreite folk og god stemning.

 

 

 

Har du vært der tidligere? :)

 

Ikke vært der nei, så hadde vært fett om det hadde gått seg til i år. Må se an litt ferie på jobb, familie og den slags, men hadde vært kult.

 

Videre ser jeg også fram til til hip-hop slipp på Hove ja, for kan godt hende jeg befinner meg i området på den tida, og da hadde det vært fett å få med seg noe bra musikk. Er det noe annet som allerede er annonsert på Hove som er verdt å få med seg?

Endret av PureChaos
Lenke til kommentar

Hvordan er folka som er der, da, Proganda? Jeg ser for meg horder av 15 år gamle tyske og østeuropeiske wiggere, som ikke er en hyggelig tanke. :wee: Men jeg tar kanskje feil.

 

______

T. har dratt til Afrika, E. tar over showet og har med seg Adi Pasha som snakker om å være Rådløs

http://www.youtube.com/watch?v=l36rZbt5CTk

 

Mixtape på gang produsert av Bad Spit, burde kunne bli interessant. Ting begynner å skje i Trondheim for tida.

Lenke til kommentar

Ser for meg en stor skuffelse klokken 12 imorgen, men håper jo fortsatt på noe bra! :)

 

Eneste acten i hiphop-gata som er annonsert foreløpig er vel Dizziee Rascall

 

noen stor skuffelse ble det i alle fall ikke ;) gleder meg som en unge til Distant Relatives i mai!

Lenke til kommentar

Hvordan er folka som er der, da, Proganda? Jeg ser for meg horder av 15 år gamle tyske og østeuropeiske wiggere, som ikke er en hyggelig tanke. :wee: Men jeg tar kanskje feil.

 

Hei!

 

Veldig varierende de folka som er der. Jeg har ikke inntrykk av at det er en ren fjortisfestival, men tyskere generelt er ganske gærne hehe. En ting jeg syns er kjipt er at tyskerene så og si ikke snakker engelsk. Du finner ett fåtall ungdommer som gjør det i edru tilstand, flere når de er drita ( for da tør de ), men av den eldre garde, type taxisjåfører osv er det ikke snakk om. Kan f.eks oppleve problemer med dette når man skal kjøre tog ned, må bytte og har spørsmål osv..

 

Bare å si fra hvis du eller noen andre trenger mer info eller tips :)

 

/Proppen

Lenke til kommentar

Nå har jeg bodd litt i Tyskland og kan språket, så akkurat det der er ikke noe problem for meg, men jeg kan skjønne at det er det for andre. Men om det blir festival på meg i sommer, blir det nok Roskilde, men kunne absolutt tenkt meg å dra på Splash eller Hiphop Kemp et år.

_____________________________

 

Enok3000 presenterer:

 

Mobbade barn med automatvapen er en svensk gruppe som slo igjennom for litt over 10 år siden. De gjorde seg bemerka gjennom en mye mer avansert tilnærming til flow, rimstruktur og punchlines enn det som var vanlig i svensk ræpp på den tida. Medlemmene Pst/Q og Organism 12 er de mest kjente og de eneste som fortsatt er aktive. De to andre vel så dyktige medlemmene var Seron, som fant Gud, og Leo, som dessverre også hoppa av musikkarrieren. Spesielt Leo er en liten favoritt hos undertegnede. Han var god både på engelsk (har bl.a. en finfin collabo med Sage Francis) og på svensk. Låta Vanvård skulle egentlig ut på både tolvtommer og album, ifølge ryktene, men datakræsj og andre ting førte til at den aldri fikk en ordentlig release, så den finnes derfor bare tilgjengelig for oss på en litt dårlig kassettrip, men den er fortsatt veldig verdt å høre. Selv om du er dritgod i svensk, les teksten, dette er ordspill på høyt nivå. :)

 

Leo - Vanvård

http://www.youtube.com/watch?v=Mf3Ye8yJv0E

 

Tekst:

 

 

Ha ha! Ve o fruktan! Leo Ruckman!

Vill du må piss, så ska du be om att få upp han!

Mobbade barn med Kristus!

Och så här ser sjukdomsbilden ut...

 

Vers 1.

Jag förvandlar folkhemmets kopp kaffe med dopp, till ett affedropp

med förpestande oral flora, som en stafylokock

ett straff för ett brott- Dom ohyror du äter

med syror som väter, fräter ut svalgblesyrer för halvmesyrer

 

Era underdrifter i medier, mot mina gifter i serier

som decimerar er som difteribakterier

drabbar livsevangelier med trevligheter

som lever o trivs i er lever i evigheter

 

O ger er lodiskallbrand, ni får gå med penicillin i godishalsband

med tungor som lovikavantar

Mikroskopiska koniska lansar, splittrar olika fjantars kroniska pansar till

komiska fransar

 

Jag ansamlar kryp i kokonger i lokaler, kväver som ett livslångs slipstvång,

mina diftonger är giftångor i vokaler

Du skulle bara ta en valium, men du fick en galen mun

full av en cocktail av cyankalium och helt vanligt radium

 

din gummi arabikum tandkött, är mörkrött, illa skött

Du har blött hela natten! Ligger vaken än, skittrött

Sluddrar sött in i dina kuddar slött

Det är helt blött på lakanen, hela din odontologi är nött

 

så du kan inte klandra tandfén för ett kariesmantlat tandben, ett bepansrat pannben,

ett kranium av sandsten, allt för en varblandad tandsten, som du trots rötan fann ren

Den blev kvar, förankrad i din skallbas, det är knas ett flow

 

blev knallgas i lungorna på er, som sliter upp bålen och

blåser ut tungorna ur munhålorna på er "Sicken blås!"

Fan, gubbar, ni fick en prognos

den sket ni i

ville röka vetekli, och ni fick en psykos! "Fan, allting är så jävla segt!"

 

Ha! Du har inte sett ett skit än, min vän

Jag ämnar lämna dig i bedrövligt jävla skick

För övrigt försök att stävja din gikt, innan du tävla med dikt

Eller måste jag vara ohövlig och kväva dig med din egen mick?

 

Refräng:

Leo är knark, fråga Reefat el-Sayed

Leo Kall, lyckligt gift med hiphop, fråga Karin Boye

Jag knäcker dig som en för hård naprapat

Och bryter ner dig som för tunga lyft i en vårdapparat! (X2)

 

Vers 2.

 

Jag sår saker i ditt öppna sår- som tycker det är kul så länge det varar

De ler när du levras, de lär var där så länge du lever

I en härd, belevats och näras i en värld som nu är helt deras

 

För du var värd att bli värdkropp för en gästkropp, jästpropp, som har fest,

fäst i din hjärna, han lämnar gärna sporer och spår av en pest, doktorer korsar

ett får och en häst, kokar en blandning med klor och med mäsk som test, men

inget händer, "Kefft"

 

och nu har du inga tänder ringar och ränder blir kvar i ditt synfält du blir

kvar inne i ditt syretält

Min kondoleans för en utebliven konvalescens till en slaggprodukt som yttrar en

fadd lukt, daggfukt och kondens

 

Ur bruk, torr som murbruk, jag ryggar från din sänggavel, lukten av svavel från

en njursjuk man med surbruk i en respirator med torvdrift, halvdöd från

halvspecial spetsad med korvgift, du stirrar på en golvlist

 

Letargiskt med katatoni, öronen skriker som en gitarrdist, kakafoni

Du vet att dom som racklar, får tji

Och blir magpumpad när backen låg i, och alltså fylld med fyllning från tre andra fyllon!

 

"Åh fan, ätstörningar?" Räkna med plötsliga kräkrörelser, försäkra er noga med

käksnörningar

och glöm övriga kurer, förutom det som är mest basalt, gömfröiga djur, mata

patienten nasalt med nåt halt

 

Kanske paraffin? En parasit med stor aptit är en taktik som anses vara fin på

min mottagning

Jag lägger kulturer på lagring, och svälter dig så du är mottaglig för dagliga

doser av fullkomligt olagliga joser (faidande eko)

 

 

Endret av Enok3000
Lenke til kommentar

Yo!

 

Don Martin har sluppet en ny mixtape, og følger opp forrige ( Anti Autotune ) opp meget bra.

 

Jeg har laget en Back in the days mixtape for Stress/Carhart som man snart kan få gratis i butikkene deres. Scheme har laget coveret og mixtapen er fin.

 

Det er en back in the days mixtape på to måter: Alle låtene gir tilbakeblikk på hiphop før, men de fleste back in the days-låtene er jo også ganske gamle. Som jeg skreiv i Spirit-spalten min i fjor så mener jeg hiphop alltid har hatt en kronisk bitter trang til å mene at ting var bedre “før”. Nå mener vi nittitallet var gullaldern, på nittitallet mente de åttitallet var mer real.

 

Mixtapen kan lastes ned gratis her :

 

Back in the days mixtape

 

donmartin_backinthedays1.jpg

donmartin_backinthedays2.jpg

 

 

/Proppen

Endret av Propaganda
Lenke til kommentar

Våknet opp til en trist nyhet i dag, Nujabes døde i en bilulykke 26 februar. :cry:

Han var virkelig en av mine favoritt produsenter, laget hele tiden deilig chill musikk.

 

Kilde

 

 

Nujabes - Feather

http://www.youtube.com/watch?v=rrG0qkJgPZk

 

R.I.P

 

"somewhere down the middle of the road,

I wanna see you again in a scene with the backdrop a perfect ten

and the music can take us back to the spot right then"

- luv(sic) part3

Endret av MKej
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...