Gå til innhold

Begynner å bli lei. Innvandrere og bråk


Anbefalte innlegg

Hva er en "norsk" innvandrer? er ikke rasist, bare lurer! en innvandrer er en innvandrer.. Kan ikke bli norsk:)

 

bare fordi du er født i en stall betyr det ikke at du er en hest? You get me?

 

 

er litt enig i dette, blir jeg afrikaner vist jeg flytter til sør afrika?

 

Det jeg mente, som jeg tenkte på i ettertid var at en med flerkulturellbakgrunn med norsk statsborgerskap bodde i Norge, men han er forsatt ikke norsk etter min mening!

Endret av jolil123
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+891234
Nei, utvisning av utenlandske statsborgere er ikke straff, men en sivilrettslig reaksjon. Utenlendiger har normalt intet krav på å få oppholde seg i riket, og utlendinger som ikke forholder seg til norske lover er desto mindre beskyttelsesverdige.

Ikke juridisk. Som det fremgår sitatet fra Utlendingsmenmdas side, er ikke din variant av "likhet for loven" et prinsipp i norsk rett.

 

Ettersom noe slikt prinsipp vitterlig ikke finnes blant "prinsippene våre", vil jeg gjerne høre dine argumenter for hvorfor vi ikke skal kunne kaste ut utenlandske statsborgere som ikke forholder seg til norsk lov (forutsatt, som i dag, at lovbruddet er tilstrekkelig alvorlig). Hvorfor skal det være et prinsipp?

Lenke til kommentar
Ettersom noe slikt prinsipp vitterlig ikke finnes blant "prinsippene våre", vil jeg gjerne høre dine argumenter for hvorfor vi ikke skal kunne kaste ut utenlandske statsborgere som ikke forholder seg til norsk lov (forutsatt, som i dag, at lovbruddet er tilstrekkelig alvorlig). Hvorfor skal det være et prinsipp?

 

 

Enig med deg der.

Lenke til kommentar
Ikke juridisk. Som det fremgår sitatet fra Utlendingsmenmdas side, er ikke din variant av "likhet for loven" et prinsipp i norsk rett.

 

Ettersom noe slikt prinsipp vitterlig ikke finnes blant "prinsippene våre", vil jeg gjerne høre dine argumenter for hvorfor vi ikke skal kunne kaste ut utenlandske statsborgere som ikke forholder seg til norsk lov (forutsatt, som i dag, at lovbruddet er tilstrekkelig alvorlig). Hvorfor skal det være et prinsipp?

Nå formulerte jeg meg litt klønete. :)

 

Det jeg mener er ikke at vi ikke skal kunne utvise mennesker, jeg mener det ikke bør være noen som helst automatikk i det.

 

:)

Lenke til kommentar
Det jeg mente, som jeg tenkte på i ettertid var at en med flerkulturellbakgrunn med norsk statsborgerskap bodde i Norge, men han er forsatt ikke norsk etter min mening!

Er barna hans, eller barnebarna? Jeg spør deg som tidligere i tråden: Hva skal til for at de blir norske?

 

Eller for å si det på en annen måte: Befolkningen i USA består i hovedsak av innvandrere fra andre verdensdeler. Mange av dem bare noen få generasjoner tilbake. De regner seg allikevel som amerikanere. Er de det, eller er det strengt tatt bare indianerne som noen gang blir det?

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Det jeg mente, som jeg tenkte på i ettertid var at en med flerkulturellbakgrunn med norsk statsborgerskap bodde i Norge, men han er forsatt ikke norsk etter min mening!

Er barna hans, eller barnebarna? Jeg spør deg som tidligere i tråden: Hva skal til for at de blir norske?

 

Eller for å si det på en annen måte: Befolkningen i USA består i hovedsak av innvandrere fra andre verdensdeler. Mange av dem bare noen få generasjoner tilbake. De regner seg allikevel som amerikanere. Er de det, eller er det strengt tatt bare indianerne som noen gang blir det?

 

Geir :)

 

Ja det er spørsmålet er det ikke?

 

og siden du nevner USA, så må jeg nesten få si det at det virker slik at det amerikanske flagget vaier som regel høyest når de har noe å samle seg om, nå fortiden å skaffe seg olje nok til å kunne fortsette samme bruk og kast samfunnet de er så glade i?

det feires fortsatt st.patricks day og 17 mai der borte. sikkert en hel del annet også jeg ikke vet om.

 

om jeg hadde flytta aldri så langt bort ville jeg saktens ha identifisert meg som nordmann så lenge jeg levde.

ergo hadde jeg ikke gjort en sælig god jobb som spanjol, venezueler eller koreaner.

 

-marius

Lenke til kommentar

Bra veien er kort til Gardermoen...

og der ifra er ikke veien så lang der de som øderlegge burde være...

Har respekt for innvandrere , men ikke når de kommer og øderlegger hele Karl Johan da kan den/de eller holde seg hjemme hvis de har en vane om å lage kvalme

Lenke til kommentar
Bra veien er kort til Gardermoen...

og der ifra er ikke veien så lang der de som øderlegge burde være...

Har respekt for innvandrere , men ikke når de kommer og øderlegger hele Karl Johan da kan den/de eller holde seg hjemme hvis de har en vane om å lage kvalme

 

Funker sikkert fint i teorien, men i praksis så gjør det neppe det! Går ikke an å sende en ut av landet pga han har laget kvalme 1 gang.... dette er Norge, sånne folk blir ikke sendt ut så lenge de holder seg bak en viss grense.. Men i ekstreme tilfeller blir de sendt ut. Hadde det vært opp til meg, hadde alle utlendinger med noen form for kriminalitet bakgrunn eller noe på rullebladet, blitt sendt hjem på dagen.

Lenke til kommentar
Ja fy, hvorfor skal vi som er perfekte, blande oss inn med andre arter som ikke engang vet forsjellen på rett og galt?

 

Det handler ikke om at vi er perfekte, det handler om å minimalisere den bråkete delen av befolkningen. I alle samfunn finnes det både kriminelle og parasitter i ulike brøkdeler. Vi kan ikke eksportere disse negative samfunnsindividene som stammer herfra siden det ikke er noe sted å gjøre av de og at de tilhører her. Det som jeg og andre mener er poenget her er hvorfor vi skal importere som i å hente flere bråkmakere og parasitter en det vi er "begavet" med fra før av.

 

Ser du har brukt ordet "art" i sarkasmen din, forsøk på å sette motsanderen i et rasistisk lys ? Det skjer jo stort sett i alle debatter hver gang det er noen som påpeker noe om noen av annen etnisk bakrunn

Endret av Ceburger
Lenke til kommentar

Sattern: Jeg har bodd hjemme hos en serbisk familie et par dager, i Serbia. Ikke noe galt med dem. Jeg har drukket med bosnisk ungdom i Sarajevo og Mostar, spist sammen med bosniske serbere og snakket til langt på natt med kroater i Durbrovnik, og jeg kjenner min del Øst-Europeere.

 

Hvilken tankegang er det egentlig du snakker om?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...