Gå til innhold

Dell XPS Studio 1340 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Der er endelig min bestilt :D

Har fått så sen leveringsdato som 5. mars, kan den komme før denne datoen? Synes det er fryktelig lenge å vente.

 

Gleder meg til å få den i hus :dribble:

 

Jeg fikk leveringsdato 22.02 på min, men fikk den 30.01, dell har som vane å sette for lang dato heller enn for kort. Men du kan glede deg, det er en utrolig pc.

 

Lagde en ny partisjon og installerte win7, fungerer utmerket, så ser frem til når den kommer ut et sted omkring neste år. Fram til da får vista duge.

Lenke til kommentar
Der er endelig min bestilt :D

Har fått så sen leveringsdato som 5. mars, kan den komme før denne datoen? Synes det er fryktelig lenge å vente.

 

Gleder meg til å få den i hus :dribble:

 

Jeg fikk leveringsdato 22.02 på min, men fikk den 30.01, dell har som vane å sette for lang dato heller enn for kort. Men du kan glede deg, det er en utrolig pc.

 

Lagde en ny partisjon og installerte win7, fungerer utmerket, så ser frem til når den kommer ut et sted omkring neste år. Fram til da får vista duge.

Takk for svar.

 

Finnes det en bedre måte å bruke to OS samtidig? Har Windows 7, og Vista på denne, og synes det er klønete å installere det samme på nytt igjen bare på en annen partisjon.

Lenke til kommentar

Da var nytt hovedkort satt inn. BIOS versjonen på dette var seff A01, og når jeg prøver å flashe får jeg en blåskjerm! Skal sende dump filer til dell i morgen så skal de prøve å finne hva som forårsaker. Grunnen til at jeg vil prøve å oppdatere bios er at cpu viften aldri går ned til 2000 RPM. den går på 4000 RMP hele tiden. Er nok noe med den gamle bios versjonen å gjøre. Ellers vipper maskinen nå, når jeg har den på en flat overflate. De knottene som er skjeve sikkert. Tror dere at de kommer å fikser slik? Det er irriterende siden jeg skriver masse på den.

Lenke til kommentar

Det ser ut til og være mye høyglans, eller sånn glossy greier på denne bærbaren.. Noen som vet noe om den suger til seg fingeravtrykk noe veldig? Eller at den ser fort fettete ut?

 

Håper dell kommer med ny kupong snart! jeg ble for sen med og bestille, måtte få solgt den stasjonære først.. Vist ikke de kommer med nytt tilbud er det fare for en Lenovo SL300..

Lenke til kommentar

Hei folkens!

Bestilte min Xps 13 3/2 og skal få den 12/2. Er skikkelig spent nå og sjekker trackingen til Schenker ofte!

 

Har dere som allerede har fått den noen tips til hva som bør gjøres med den når jeg får den? Oppdateringer, ting som bare kan slettes på den osv...

 

Jeg har bestilt 64bit Vista, er det plankekjøring å installere dette eller er det noe spesielt å tenke på?

Lenke til kommentar

fikk bios a03 (a02 som følger med pc), men greide ved et uhell å slette den. pcen fungerer bra uten at jeg har behøvd å gjøre noe særlig, lot bare windows update kjøre en stund i starten. hvis du ønsker å installere win7 (man får ikke lastet den ned lenger), så kan det være greit å lage en ny partisjon rett etter å ha startet pcen.

 

og til deg som lurer på når neste rabattkode dukker opp, tviler på at det er lenge til, dell legger de ut fortløpende. men for all del, IKKE kjøp uten, jeg sparte 2000,- på min!

Lenke til kommentar

Har nå fått en oppdatering på forsendelsen.

 

Faktisk forsendelsesdato: 02/11/2009

Navn på transportør:

Schenker

Leveringsstatus: Din bestilling er nå hos transportør og en detaljert status for levering vil være tilgjengelig om kort tid.

 

 

Er det lenge til PC'en kommer nå? Kan knapt vente :dribble:

Lenke til kommentar
Har nå fått en oppdatering på forsendelsen.

 

Faktisk forsendelsesdato: 02/11/2009

Navn på transportør:

Schenker

Leveringsstatus: Din bestilling er nå hos transportør og en detaljert status for levering vil være tilgjengelig om kort tid.

 

 

Er det lenge til PC'en kommer nå? Kan knapt vente :dribble:

Du får snart en link til Schenker der du kan følge pakken fra Dell.

Lenke til kommentar
Jeg bestilte min med 64bit Vista. Blir den levert med 64bit ferdig innstallert eller må jeg begynne å formattere for å legge det inn selv?

 

Ingen grunn til at de skal ta seg tid til å installere 32bit for at du bare skal formatere det bort og installere 64bit, så vil nok tro at den kommer ferdig installert med 64bit og nødvendige drivere.

Lenke til kommentar

Fikk pc'en før helgen og er storfornøyd!!

 

Veldig fet, fantastisk tastatur og (foreløpig) lite støy. Merker at den blir ganske varm på undersiden etter en tids bruk, skal følge dette nærmere. Den er også en magnet for (fete) fingeravtrykk..

 

Har oppdatert vista og også installert Ubuntu 8.10 med Open Office 3.0. Den biten fungerer veldig bra, kom rett på nett og har ingen problemer med musikk eller film.

 

Eneste hickup'en jeg har er at ved reboot så blir maskinen stående i en "prompt" modus, men hvis jeg restarter igjen så starter bootloaderen som den skal.. Dette skjer hver gang. Kan ha noe med at jeg kjører dual-boot (vista & linux), men prøver å finne ut av det.

 

Joda, en ting til; DVD slotten. Når man fører en DVD skive inn eller ut av maskinen så høres det ut som om The Cookie Monster jafser den i seg. Ikke akkurat diskré m.a.o.

 

Bob

Lenke til kommentar
Eneste hickup'en jeg har er at ved reboot så blir maskinen stående i en "prompt" modus, men hvis jeg restarter igjen så starter bootloaderen som den skal.. Dette skjer hver gang. Kan ha noe med at jeg kjører dual-boot (vista & linux), men prøver å finne ut av det.

 

 

Prøv "load setup defaults" i bios, løste dette problemet hos meg;)

Lenke til kommentar

Heisann, har fått tilbud på en XPS 1640 som følger - noen kommentarer til pris & utstyr?

 

Pris 9.296,00 ex mva

 

Studio XPS 16 : Intel Core 2 Duo Processor P8400

(2.26GHz,1066MHz,3MB)

Display : 16in Truelife 720p HD WLED Edge to Edge Display 1 S

Money Off 400 ex VAT 1 S

Camera : Integrated 2.0 Mega Pixel Camera with Facial Recognition

Software (Software install, no media)

 

Ship Accessory : Norwegian Docs 1 S

Resource DVD : Studio XPS 16 Diagnostics and Drivers 1 S

Memory : 4096MB (2x2048) 1067MHz DDR3 Dual Channel 1 S

Hard Drive : 250GB Free Fall Sensor (7200RPM) 1 S

Optical Drive : Internal DVD+/-RW (DVD & CD read and write) Slot Load

Drive including software(Software install, no media)

Power Cord : European 1M 1 S

Power Supply : XPS 90W AC Adapter 1 S

Battery : Primary 6-cell 56W/HR LI-ION 1 S

Bæreveske ikke inkludert 1 S

Graphics : 512MB ATI Radeon HD 3670 graphics card 1 S

TV tuner : No Integrated TV tuner 1 S

Wireless : Europe Dell Bluetooth 370 Card 1 S

Wireless : Intel WiFi Link 5100 (802.11 a/b/g/n 1X2) 1/2 MiniCard

European

1 S

Wireless Label (Intel Wireless Cards)- Core 2 Duo 1 S

Internal Dell Wireless 5530 built-in 3G/HSDPA / NO SIM 1 S

Keyboard : Internal Norwegian Qwerty Keyboard 1 S

Operating System : Norwegian Windows Vista Home Premium SP1

(32Bit OS) with Recovery DVD

1 S

Norwegian Microsoft Works 9.0 (Word Processor, Database) with

Recovery CD

1 S

Norwegian McAfee Security Centre 30 Day Trial Version (No Recovery

CD)

1 S

1Yr XPS Premium Warranty Support - Priority Call In and Onsite

Support

1 S

No Warranty Upgrade 1 S

Studio XPS 16 Order - Norway

 

I tillegg får jeg med en mini 12 til 4100 exs moms

 

Inspiron 1210 : Z530 (1.6GHz,533MHz,512KB) 4.136,03 4.136,03 S

Display : 12.1in Widescreen WXGA with TrueLife 1 S

LCD Back Cover : Black with 1.3 mega pixel Camera and WLAN 1 S

Ship Accessory : Norwegian Docs 1 S

Resource DVD : Inspiron 1210 Diagnostics and Drivers (WXP Home) 1 S

Memory : 1024MB 533MHz DDR2 Dual Channel 1 S

Hard Drive : 80GB IDE (4200RPM) Single Hard Drive 1 S

Power Supply : European 30W AC Adapter 1 S

Battery : Primary 3-cell 24W/HR 1 S

Graphics : Integrated Intel Graphic Media Accelerator 500 1 S

Wireless : Dell Wireless Bluetooth Card 1 S

Dell 802.11b/g Wireless LAN Mini-Card 1 S

Keyboard : Internal Norwegian Qwerty Keyboard 1 S

Operating System : Norwegian Windows XP SP3 (32Bit OS) with

Recovery CD

1 S

Norwegian Microsoft Works 9.0 (Word Processor, Database) with

Recovery CD

1 S

Norweigan Norton Internet Securities 2009 - 30 Day Trial Version 1 S

1Yr Limited Warranty - Collect & Return 1 S

Inspiron Mini 12 Order - Norway 1 S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...