Gå til innhold

Fable 2 får vegetarskryt (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis Blizzard hadde lagt til lignende mat-system i WoW så hadde vi fått en del vegetarianere i verden :p og løst verdens sultproblem.

Av hva jeg har hørt kreves det mer landområde til å lage tilsvarende energi for mennesker med flora, enn hva man trenger til å produsere energien i form av f.eks. en ku. Altså, om alle skulle være vegetarer ville vi trengt større områder til planting av føde siden mennesker nyttegjør seg dårligere av flora enn når vi kommer som et annet ledd i næringskjeden.

 

Mulig Soylent Green er løsningen ;)

 

 

Heilt omvendt faktisk:)

Man bruker et større jordbruksområde p.g.a dyrefôr. Det går 1:3 altså et jordområde til en ku er nok til å fø en mann, mens det samme område med korn kan fø 3 menn. Leste det i nysjerrigper xD

Lenke til kommentar

En vegetardiett kan helt fint inneholde mer enn nok med proteiner. Kjøtt er langt ifra det eneste som inneholder proteiner. Så der, Dj_eLmO, tar du rett og slett feil. Når det er sagt, så synes jeg det er moro at man blir sunn og frisk i Fable av å være veggis! Men noe "verktøy for å vise spillere fordelene av en vegetardiett i det virkelige liv" er vel å ta litt hardt i haha.

 

Man trenger ikke være "militant" eller sette "menneskeliv foran dyreliv" for å være veggis. Å være veggis er positivt for både miljøet, mennesker og dyr. Et godt alternativ er å kjøpe mer økologisk kjøtt.

Lenke til kommentar
mennesker er ikke planteetere :hmm:

 

Nei, vi er omnivore, vi spiser både planter og dyr, altså vi kan velge. Om du ser rent teknisk på det er vi mer egnet for å spise planter, nøtter og belgfrukter om man skal se hvordan kjeven/tennene våre er bygd opp. Du kan ikke leve bare på kjøtt, men du kan leve bare på planter :)

Lenke til kommentar
Syns Fable 2 var super kort. Har gjørt alt jeg kunne og nå med flere millioner er det ingenting å gjøre... ingen hus å kjøpe, ingen våpen å kjøpe og bare samle foes å slakte... crapy game

 

Enig med at det var et aaaaalt for kort spill, men de timene det varte var fantastiske :)

 

Enig der! Og lysten på mer er derfor enda større :)

Lenke til kommentar
Man trenger ikke være "militant" eller sette "menneskeliv foran dyreliv" for å være veggis. Å være veggis er positivt for både miljøet, mennesker og dyr. Et godt alternativ er å kjøpe mer økologisk kjøtt.

 

Min kommentar var ikke ment å være kritisk mot vegetarianere, men mot PETA, PETA er ikke en bra organisasjon.

 

Bla.a støtter de organisasjoner og mennesker som har utsatt andre mennesker for fare og trusler, for å få fram sine poenger. De har kjempet for å stenge sentre som jobber for å redde dyr. (omplassering etc). Fordi disse sentrene må avlive dyr som ikke lar seg omplassere. Etc Etc...

 

Det finnes mange gode organisasjoner som kjemper for dyrenes rettigheter etc, men PETA er ikke en av dem.

Endret av Dipso
Lenke til kommentar
De folka der er sinnsyke. Uansett, fable er vel ikke det mest dyrevennlige spillet med tanke på at det ligger en achievment i å sparke kyllinger. :!:

meget bra, hvor mange må man sparke for å få den? Blir ikke bonden sint på deg?

Fikk bot for å drepe en sau i oblivion, skjøt på den utenfor byen og en haug med bønder ble rasende så jeg løp inn i byen og ble arestert av vakten.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...