Gå til innhold

Get har lansert 50/5 Mbps 1199,- mnd!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Get har som prisstrategi å være best på pris/ytelse. Xtreme 50 koster kr 1199,- pr måned "

Hentet fra samme siden...

 

Jeg sier bare fy f.en. Jeg føler meg snytt. Her har jeg gått og ventet i over 1 år, og så presterer de å slenge dette i trynet på meg.. Skulle denget den selgeren som lurte borettslaget våres.

 

50/5 - hvis en kan få "dobbel" ut for 40 kr ekstra slik som med extreme, så begynner det å ligne på noe, men ikke til den prisen. Blodsugere.

 

Nå er jeg offisielt sur på Get :angry:

Lenke til kommentar

GET skriver:

et har som prisstrategi å være best på pris/ytelse. Xtreme 50 koster kr 1199,- pr måned og vil derfor toppe Telepriser.no på denne hastigheten for landsdekkende leverandører.

 

Direkte feil, 1199,- er SVIN dyrt og det med bare 5mbit upload.

 

Ser fortsatt på VDSL2 som et bedre valg for min del, prismessig og hastighetsmessig. Når fiber kommer hit (som jeg tror det aldri gjør) så kommer jeg muligens til å velge det. Kabel har priset seg ut av markedet.

Lenke til kommentar

Uansett - så leser jeg litt nærmere så kan jeg ikke få det allikevel. Gjelder bare østlandet -> "Xtreme 50 lanserer i først omgang i Oslo og Romerike og vil bli lansert i resten av landet utover året"

 

Får håpe de får luket vekk alle innkjøringsproblemene der da, og når de endelig lanserer det i Bergen så er prisen redusert og hastigheten ut oppjustert.. Jeg har lov og drømme....

Lenke til kommentar

Så dette er hva jeg har ventet på? Én fattig ny hastighet, som attpåtil er blodpriset i forhold til konkurrentene? Det er verdt å merke seg at dette nye abonnementet kun vil bli tilgjengelig i Oslo og Romerike «i første omgang». Direkte oversatt fra Getsk betyr vel dette av resten av landet må vente i minst 1 år til. Håpløst!

 

Som om ikke det var nok viser Get en stor, fet langfinger til sine eksisterende kunder ved å tilby halv pris ut året til nye kunder. Trofaste kunder «belønnes» med å måtte betale 1497,- MER ut året (XL). Er dette god kundebehandling?

 

Det blir ikke noe «Xtreme 50» på meg, først og fremst som følge av at jeg bor utenfor dekningsområdet (Østfold). Jeg har et halvt år igjen av bindingstiden min, og det begynner å friste noe alvorlig å gå over til DSL ved nyttår. Kan ikke si annet enn at jeg føler meg snytt.

 

Men de leverte i hvert fall hva de lovte med tanke på 50mbit. Et handikappet, blodpriset og lite tilgjengelig tilbud, men nå er det i hvert fall der. Men det blir vel neppe noen bestselger.

Endret av vonAnka
Lenke til kommentar

Vi har Canal Digital. Kan nå få 60/1.8 (!!!) for den nette sum av 1247,- her i borettslaget.

Så jeg vet ikke hvem som er verst jeg, CD eller Get...latterlig begge deler.

Får bare håpe ingen er desperate nok til å bestille dette, så kanskje dem skjønner tegninga.

 

MVH

 

Tommy

Endret av TommyL
Lenke til kommentar

Og så får vi håpe at det er flere enn oss 4 som er sur på dem, ellers blir det jo ikke rare pressmiddelet. Tenker at ITavisen snapper opp denne hat-tråden når den runder 100 sure folk eller noe slikt, ser i kommentarfeltet til artikkelen deres at flere der også kommenterer opp hastigheten.

Lenke til kommentar

se bort i fra skrive feil her...

 

jeg bor i et boretslag hvor dem skrev om at vi var en av de første som skulle få det så fint med bredbånd og digital tv og intern telefon. ja alt var så veldig bra. kunne streame film åver internet navne på isp var smartcall så ikke en d***t av det.dem røk jo fort ut (kjøpt opp av get )

 

så kom get på banen med internet og film leie ja alt var så j***la vakkert.... pr daks dato funker ikke film leia har ikke retur i nette

 

jo vi har intern net her med 100mbps linje... veldig nyttig viss du kjenner ca 2500 personer her ;)

 

så mailer du styre og spør om dem har tenkt på andre aktører på internet med tanke på pris og hastigheter.... svare er da du har ikke brukt for høy hastighet på nette du vill ikke få brukt opp linja du har ( min linje 26/4 ) jeg kan jo bestille adsl ja det kan jeg men da må jeg si opp hus telefon + internet i fra get og hvor har det da blitt av dette flotte stjerne nette vi har/skulle få

 

blir litt iritert.

Endret av ssaeth
Lenke til kommentar

Dette var elendig av Get!

 

Jeg har ventet i TO år på at dere skal levere noe på ny plattform.

 

Så presterer dere å avkrevea 950 Kroner for å KJØPE modemet, og samtidig er dere frekke nok til å argumentere hvor fantastisk det er at dere leier ut utstyr til abonnentene fremfor å selge det, dere avkrever 12 måned bindingstid, og innrømmer INGEN fordeler til eksisterende kunder!

 

Attpåtil tilbyr dere stakkarslige 5 Mbit ut, selv om dere fint kan levere 20!

 

Blir oppgitt, skuffet og forbanna på at jeg har latt meg lure til å kjøpe "300 mbit"-skrytet deres de siste to år, og får bare mer "fuel" til min gryende erkjennelse om at det eneste riktige er å komme seg til helvete vekk fra dere og tilbudet deres.

 

Har man PVR og telefoni fra før må man ha intet mer enn TRE bokser - PVR, telefonimodem og interenettmoden - WTF??? Dere har NETTOPP lansert PVR som modem, så klarer det ikke tjenesten dere lanserer uken eter?

 

Dere har hatt flere ÅR på å planlegge dette, så kommer dere med en løsning som både er DYR, dårlig og noe ingen på kundeservice er informert om.

 

Imponerende dårlig - dere lover en fest men serverer et lunkent bikkjemåltid - det holder bare ikke.

 

Prøv igjen, eller se kundene forsvinne - en etter en. Dere har teknologi til å gjøre det bedre enn dette - kom igjen, prøv litt mer og tilby eksisterende kunder LITT for ventetiden der har holdt ut med!

 

Er det undercover-agenter fra Viken Fibernett som driver produktutvikling og markedsføring i Get for tiden? Makan til surr, forsinkelser og liten evne til å innfri er det lenge siden jeg har opplevd.

 

Ønsker dere ikke at folk blir så skuffet som meg får dere holde kjeft om "300 mbit" og annet i media til dere kan levere 300 Mbit og reuturhastigheter i størrelsesorden 20 mbit+.

Endret av leftbrain
Lenke til kommentar

Jeg er BLID på GET fordi linja mi har 5 i ping og får den hastigheten jeg betaler for.

 

Linja har aldri klikka heller :D

 

For de som klager på prisn må jeg fortelle at jeg betalte 1200 kr for 2 mbit SDSL for 5 år siden. Dette var eneste muligheten for å få over 1mbit upload :p Dette var fra den beste internettleverandøren i gamledager: Catch :)

Lenke til kommentar

Jeg er også blid på get for kvaliteten på det de har levert meg. Har hatt lite nedetid, får det jeg skal ha (like oppunder 26 ned og 4 opp) - så alt det er vel og bra.

 

Det jeg er skuffet over er det som jeg anser som løftebrudd, trolig fra en overivrig selger. Når vårt borettslag tegnet seg for get var det litt diskusjon rundt internettbiten. vi ville gjerne ha "fiber", men selgeren kunne berolige oss med at de testet ED 3.0, og at den ville bli rullet ut senest til høsten og at vi da ville få fiberhastigheter(dette var i feb 08). Nå nesten 1.5 år senere, etter stadige pr stunts og "lekkasjer" med en 50/5 linje til en pris som er stiv i forhold til konkurrenter. Det er ikke ned hastighet som er ønsket nå, det er opp.

 

Så Get får smilefjes for kvaliteten på tjenesten de har levert til nå, og surpomp fjes for at de har holdt meg for narr i 1.5 år uten å innfri løftet.

Lenke til kommentar

Nå er det lenge siden jeg har skrevet noe i denne tråden, men har fulgt godt med å vil i den anledning takke alle som har kommet med bra innlegg og informasjon.

 

Nå har endelig Get lansert sitt nye tilbud, men til en vanvittig pris! Ærlig talt her er det bare snakk om å melke kundene sine. Det kan da være utvilsomt få som vil kjøpe 50 mbps med attpåtil bare 5 mbps upload!? Og til den syke prisen av 1200 i mnd?

 

Det som jeg tror har holdt liv i denne tråden og skapt så mye blest om Get sitt nye nett har vært Get sine lovord om at den nye teknologien skal være konkurransedyktig med fibernettene, så mye av spenningen har ikke vært rundt hastighetene ned men heller opp hastighetene.

 

Nei, her har Get gått på ei real blemme og dette lukter monopol lang vei - Heldigvis er det litt bedre enn 60/1,8 som Canal Digital har. Jeg håper regjeringen legger opp for at kabelnettene skal bli åpene slik som Telenor måtte gjøre med kobberen! Her må det bli mer konkuranse.

 

LOS:

10/10 kr 449,-

20/20 kr 699,-

60/60 kr 1999,-

 

LYSE:

10/10 kr 449,-

30/30 kr 699,-

50/50 kr 1999,-

 

BKKfiber

10/10 kr 449,-

30/30 kr 699,-

50/50 kr 1450,-

 

GET

50/5 kr 1199,-

 

Canal Digital

60/1,8 kr 1247,-

 

Jeg håper Get tar seg i nakken og skjønner at de har gjort en feil her å heller gå for den hastighetes modellen som ble gitt via tlf til flere av brukeren av dette forumet. Den virker nok svært mer intressang og mer alsidig for de fleste! For 50/5 var bare en svært stor skuffelse!

Lenke til kommentar

Dere som sitter å er sinna og skuffet må ta dere en bolle!

Dere må slutte å samenlikne coax med filber. Å påstå at fiber er så mye bedre blir også helt feil. Sett dere inn i begge teknologiene før dere roper ut. Man har teoretiske situasjoner og reele situasjoner med begge teknologiene, den ene er ikke bedre en den andre på noen måte.

 

Nå skal det være sagt at get også benytter fiber i store deler av nettet og så coax ut til sluttbruker.

 

50/5 blir et nisje produkt for de som trenger slike hastigheter. Når dere drar inn Lyse i bildet så må dere ha i bakhodet at få faktisk kan få Lyse og installasjons kostnader for å få fiber er generellt ganske høye. Husk på at 50/5 fra get er pr akkuratt nå tilgjengelig for ganske så mange uten noe mere mikkmakk.

 

Syns 50/5 er en noe asynkron hastighet, men det er fint at get har kommet seg over på Eurodocsis 3.0 platformen. Hvem vet hva fremtiden bringer?

Lenke til kommentar
Når dere drar inn Lyse i bildet så må dere ha i bakhodet at få faktisk kan få Lyse og installasjons kostnader for å få fiber er generellt ganske høye. Husk på at 50/5 fra get er pr akkuratt nå tilgjengelig for ganske så mange uten noe mere mikkmakk.

 

Et vesentlig poeng! Jeg har Get, jeg har ikke fiber. Om og eventuelt når det blir bygget ut for fiber i mitt område, må jeg også kalkulere inn kostnadene med å bli tilknyttet fiber, legge ut internt spredenett og bytte ut min fantastiske HD-PVR med crappy Altibox.

 

Jeg kan få dette tilbudet i dag, knytte modemet til hvilket som helst av mine eksisterende Kabel-TV uttak.

 

Om jeg hopper til tilbudet? Tja, jeg vil fortrekke høyere upload kontra download, men hvem vet hva fremtiden vil bringe? Jeg krysser fingrene.

Lenke til kommentar
Dette var elendig av Get!

 

Så presterer dere å avkrevea 950 Kroner for å KJØPE modemet, og samtidig er dere frekke nok til å argumentere hvor fantastisk det er at dere leier ut utstyr til abonnentene fremfor å selge det, dere avkrever 12 måned bindingstid, og innrømmer INGEN fordeler til eksisterende kunder!

 

 

950.- er en engangs ettableringskostnad. Du kjøper heller ikke modemet. Du låner dette av Get så lenge du har tjenesten. Kan ikke helt se hvorfor man skulle ville kjøpe ustyr av levrandører.

 

Lite hensiktsmessig å møte kjøpe modem / dekoder for å få benyttet en tjeneste grunnet følgende:

  • Dyrt..
  • Man sitter igjen med en ubrukelig boks etter oppsigelse / bytte av leverandør.
  • Når et bedre produkt blir lansert så må man igjen ha en utgift hvis man ønsker å bytte.

Vil si at ved å leie/låne ustyr av leverandør, så kommer man bedre ut av det økonomisk enn å måte kjøpe hele tiden

Minussiden blir at man ikke står fritt til å velge hva slags ustyr man vil benytte med de forskjellige produktene.

 

Fordel? Man får raskere internett linje.. Ser ikke helt hvilke fordeler du etterlyser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...