Gå til innhold

Er det kopisperre på den nye A-Ha skiva?


Anbefalte innlegg

Topic sier det meste. Altså How can I sleep with your voice in my head. Når jeg skal rippe den(til backup seff.) så blir det bare hakk. Dette blir det ikke med andre plater. Vil påstå jeg har rimelig peil på ripping, så skjønner ikke noen annen grunn. Anyone?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den har kopisperre. Coveret er merket med informasjon om dette, men på en slik måte at det nesten er usynlig. De vil vel at også de som ikke kan spille kopibeskyttede plater skal kjøpe den. Lever den i såfall tilbake til butikken som feilvare (den funker jo ikke som den skal... enkelte bilstereoer klarer jo ikke å spille kopibeskyttede cd-plater.).

Lenke til kommentar

Da har jeg en halvgod nyhet. Når jeg prøvde å rippe med cd-brenneren min (plextor) ville det ikke funke. Med dvd-rom'en (samsung sd616Q) gikk det. Men det er noen få hakk i sangene, disse er veldig små, men det er jo litt kjipt likevel. Skulle gjerne hatt en måte å komme rundt denne sperra, for backup må man jo ha.

Lenke til kommentar
Da har jeg en halvgod nyhet. Når jeg prøvde å rippe med cd-brenneren min (plextor) ville det ikke funke. Med dvd-rom'en (samsung sd616Q) gikk det. Men det er noen få hakk i sangene, disse er veldig små, men det er jo litt kjipt likevel. Skulle gjerne hatt en måte å komme rundt denne sperra, for backup må man jo ha.

 

Hvilket prog. har du rippet med ? Det kan like gjerne være et prob. her...

Lenke til kommentar

tror ikke du kan klare å rippe den uansett hvem program du bruker..

hvis du vil ha backup så kan du jo laste ned platen fra kazaa i og med at du allerede har kjøpt den så burde det være fullt lovlig....

 

hadde det vært meg så hadde jeg forlangt pengene tilbake, kopisperre som hindrer folk uten sterioanlegg å spille av platen er rippOff.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte også den a-ha plata her om dagen. I og med at jeg ofte hører på musikk mens jeg sitter ved datamaskinen, så var jeg interessert i å rippe den, da den spilleren som dukker opp når du setter plata i cd-rom spilleren høres forferdelig ut. Så i går stakk jeg innom forumet her og søkte og fant flere mulige løsninger. Det jeg prøvde og som gikk greit var å laste ned IsoBuster. Hadde da ingen problemer med å rippe til wav.

Lenke til kommentar

EAC i 'burst-mode' funka bra hos meg, så nå koser jeg meg (helt lovlig!) med skiva på MP3-spilleren til/fra jobb.

 

Anbefaler forøvrig albumet varmt, det er meget bra. Det litt røffere uttrykket med mer gitar/trommer enn på studioalbumene til A-ha fungerer veldig godt og gir nytt liv til mange av de 'gamle' låtene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...