Gå til innhold

Hva er DINE sterkeste og svakeste øvelser?


Anbefalte innlegg

Ja som tittelen sier, hva er dine sterkeste og svakeste øvelser?

 

- Hva er dine sterkeste øvelser?

- Hva er dine svakeste øvelser?

- Hvor gammel er du?

- Høyde/vekt?

 

Mine sterkeste øvelser er pec-dec (100kg, 5x5), Legcurl (95kg, 5x5), rygghev (40kg i frivekter som jeg holder, 10x3)

Min svakeste er vel millitærpress (30kg, 3x8)...

Er 17 år

Veier 92

Er 198 høy

Endret av FeddeLeGrand
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis det er en øvelse, må min beste øvelse være løping!

av den grunn at jeg aldri blir lei av det, jeg løper meg død, men kjenner likevel gleden av det;)

pluss at det er her jeg har mine beste resultater...3km på 12:23 (passerer vel coopertesten veldig bra)

det er også her jeg konkurrerer mot folk som er både 10 - 15 år eldre enn meg^^

min svakeste...hm, det må være benkpress. klarer ikke mer enn 12.5 kilo på hver side av stanga, og det er med smith-stativ også...*rødme*

 

men det kommer seg vel med tid;) uten smithstativ klarer jeg knapt 10 kilo, og knapt nok det:P vår kvinnelige gymlærer ( :dribble: ) måtte hjelpe meg med å løfte 10 kilo tror jeg det var...

hehe...

menmen^^

 

sammenlagt

 

sterkeste øvelse: løping

svakeste: Benkpress

Alder: 16 for 1 uke siden

vekt: 1.75/67kg

Lenke til kommentar
hvis det er en øvelse, må min beste øvelse være løping!

av den grunn at jeg aldri blir lei av det, jeg løper meg død, men kjenner likevel gleden av det;)

pluss at det er her jeg har mine beste resultater...3km på 12:23 (passerer vel coopertesten veldig bra)

det er også her jeg konkurrerer mot folk som er både 10 - 15 år eldre enn meg^^

min svakeste...hm, det må være benkpress. klarer ikke mer enn 12.5 kilo på hver side av stanga, og det er med smith-stativ også...*rødme*

 

men det kommer seg vel med tid;) uten smithstativ klarer jeg knapt 10 kilo, og knapt nok det:P vår kvinnelige gymlærer ( :dribble: ) måtte hjelpe meg med å løfte 10 kilo tror jeg det var...

hehe...

menmen^^

 

sammenlagt

 

sterkeste øvelse: løping

svakeste: Benkpress

Alder: 16 for 1 uke siden

vekt: 1.75/67kg

 

Dersom det stemmer at du er 16 år, er 3 km på 12:23 et særdeles middelmådig resultat. Det er ikke bra hvis du er 14 år engang. Ikke skryt av at du løper mot folk som er 10-15 år med det resultatet som du har på 3000m. Det er ikke noe spesielt bra med det.

 

Jeg husker at jeg løp 3000 m på 12.40 da jeg var 12 år gammel. Det var et under middels resultat den gangen. Hvis du forbedrer tiden din med minst 3 min kan du komme tilbake å skryte.

 

:)

Lenke til kommentar

de er 10 - 15 år eldre enn meg :p

ifølge copperskalaen på wikipedia.com, er 3000 km på 12minutter svært godt.

 

men nå skal det sies at det er ett par faktorer som bremser meg ned:

en lang oppoverbakke i løypa, koster meg minst ett minutt.

løst lag med snø, som jeg merker sinker meg ned.

jeg skal se til sommeren, om jeg gjør det bedre da!

og kan ta den igjen imorgen, på en vei uten oppoverbakke, for å se om det blir bedre:)

 

problemet mitt er nok som følger:

kondisjonen er høyere enn raskhet, noe som gjør at jeg blir en sein løper.

Endret av Skarpengland
Lenke til kommentar

Sterkeste øvelse:

Vet ikke om jeg kan si benkpress.

Tar 65kg.

Noe som jeg tror ikke er så alt for dårlig siden jeg kun er 14 år.

trener ikke så mye benk da.

 

Svakeste:

Må vel være markløft. Har dårlige knær (slatters, shlatters, schletters, eller hvordan det nå skrives.

 

169cm/58kg c.a

Lenke til kommentar

Haha, samme sa forresten farn min hær om dagen. Han har drevet aktivt med løfting i to år (for lenge siden) men det er mye og lære av han forde. Han sa at treningen ikke hadde noen slags hensikt uten og spise nok mat. Jeg spiser nok for lite tror jeg.

Kan noen se på dette:

 

frokost:

2 brødskiver

Lunch:

1-3 Brødskiver + ofte en youghurt.

Middag:

Hva en jeg får servert. 1 tallerken.

Kveldsmat:

3-4 brødskiver.

 

Drikker en del melk og.

 

Er dette forlite, jeg regner med jeg trener en c.a 1 t om dagen.

Lenke til kommentar

Den sterkeste øvelsen er helt klart militærpress, hvor jeg har 1RM på rundt egen kroppsvekt (75 kg).

De svakeste er knebøy og markløft, rundt 100kg på begge. Jeg har problemer med korsryggen, så jeg må ta det veldig rolig på de to.

Alder: 21 år

Høyde/vekt: 180 cm/76 kg.

Lenke til kommentar
Sterkeste øvelser må vell være benken (140 kg), chins (55 kg ekstravekt) og dips (60 kg x 4 ekstravekt).

Svakeste øvelser er vell MP (77,5 kg) og mark (175 kg) og nå coopertesten, ligger vell på ca 13 min nå, hehe.

Er 25 år.

184 cm høy og 91 kg.

 

Når du skriver militærpress 77,5 kg, er det stående med hælene inntil hverandre med olympiastang? Veldig bra i så tilfelle, jeg kjører overheadpress i mitt stronglift program og er på 60 kg 5x5....forskjell i beinposisjon...må ikke forveksles med push press som er en overhead press med "hiving" med beina....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...