Gå til innhold

Hva er DINE sterkeste og svakeste øvelser?


Anbefalte innlegg

Jeg kjører den med ca 20 cm mellom bena og den ene foten ørlite foran den andre (pga ryggproblemer, får for stor knekk\svai i ryggen om jeg står med hælene likt), mulig den ikke heter MP da, men litt usikker pa hva navnet egentlig er, heter den noe annet da? :) Ikke push-press nei, tar noen kg med med leg-drive ja :) Du er jo temmelig lik meg da, hadde nok maks greid 65 kg 5x5, mulig ikke så mye. Er mest det at en bør greie 60% i MP av hva man greier i benken og jeg er ikke helt der for å si det sånn så regner den som litt svak, hehe, selv om 77,5 kg forsåvidt er greit.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Militærpress, internasjonalt sett, er egentlig med hælene sammen. Utrolig vanskelig pga. balansen, og ganske lite effektivt.

 

Det riktige er å kalle det press, men da er det ingen som skjønner hva du mener. Benkpress er en variasjon av press, ikke omvendt.

Lenke til kommentar

Synes det går ganske greit uten spotter, klarer man det ikke så er det jo bare å slippe stanga ned på kassa igjen. Har ikke hatt noen problemer så langt selv om et par reps har vært på grensa. Mye muskler i bruk for å stabilisere på en OP, jeg spenner alltid glutes for å stabilisere korsrygg samtidig som jeg presser kassa fram for å passe på øvre del av rygg. Fungerer bra, det jeg sliter mest med er pusteteknikk når det blir tungt...har ikke helt funnet rytmen enda !

Lenke til kommentar

Den trygge veien å gå er å puste på bunnen, men jeg merker at jeg er mye sterkere hvis jeg puster inn på toppen, slipper stanga kontrollert ned og eksploderer opp igjen med en gang. MP uten spotter går greit for min del og, ja. Erfaringsmessig så får man ikke vekta høyere opp enn litt over hodet hvis det er for tungt, og da er det null problem å slippe den ned igjen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
50kg militærpress (ordentlige)

Er dette egentlig bra? :ermm:

65 kg benkpress.

 

Om et par månder eller til sommeren skal jeg greie 90kg benk, er dette heeeeeelt urealistisk? :O

 

 

60kg, 1.69cm, 14 år.

 

Ja det er heeeeelt urealistisk :)

 

Hvis du spiser godt og trener bra kan du kanskje nå 80kg fram til sommeren. Spis mere, du er alt for tynn :p

 

50kg i MP er kjempebra, og 65kg i benk er ikke så aller verst mtp alder og vekt. Fortsett å tren så blir det bra.

 

Min dårligste øvelse er Knebøy på 120kg.

Beste er benk på 120kg

 

Alder 23år

Vekt/Høyde 80kg/179cm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...