Gå til innhold

Laptop rundt 5000 kr (Acer 5735Z vs Levono N500)


Anbefalte innlegg

Ser litt rundt å mulighetene til å kjøpe en forhåndsvis rimelig laptop beregnet for internett, teksbehandling og filmtitting. Spill er ikke noe som er så veldig relevant da jeg kommer til å kjøpe stasjonær maskin til dette senere.

 

Jeg regner med et budsjett på 4000-5000 kr. Har kikket litt rundt i butikker og på nettet og har forsåvidt funnet frem til Acer 5735Z med 4 gb ram, 320 gb HD men med integrert grafikk-kort.

 

Lenovo N500 har mindre HD og minne men har seperat grafikk kort, vet naturligvis at det er en fordel men er det mest relevant kun til spill ?

 

Ellers har jeg ett spørsmøl rundt N500 modellen, jeg har sett at den kommer med mulighet for både 3 og 4 gb minnne, er det kun de med integret grafikk-kort som har 4 som maks ?

(Komplett sin som har dedikert grafikk-kort har 3 gb minne som maks).

 

Setter pris på noen innspill, eventuelt erfaringer.

 

Prismessig ligger disse to maskinene ganske nær hverandre, men kom gjerne med noen andre anbefalinger dersom jeg har glemt noen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grafikkortet som N500 er ikke et ekstern grafikkort, men er integrert. Ellers er det mye det samme, men jeg vet at Lenovo har bedre kvalitet på PCene deres. Jeg ville derfor tatt N500. Du vil garantert ikke merke forskjell på 3 og 4 GB i et 32-bits OS som disse leveres med.

 

Acer 5735Z har i tillegg en rar oppløsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...