Gå til innhold

History mappen


Anbefalte innlegg

Har et litt kinkig spørsmål. Jeg har en 13 åring i huset som har begynt å fatte interesse for internett. Nå i en startfase har jeg lyst å følge litt med på hva han surfer på. Hvordan kan jeg nå hans history-mappe?

På meg selv ligger den under Docoments and settingsmitt brukernavnLocal SettingsHistory. Men på hans bruker, så ligger det bare noen index.dat filer. Jeg må tydeligvis være innlogget med hans bruker for å få frem inneholdet. Noen forslag på hvordan se history-mappen ?

Jeg kjører Win2000 med NTFS.

 

p.s er ikke ute etter en moralsk debatt hvorvidt det er riktig å følge med gutten på denne måten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

History mappen er nok en av de første tingene man lærer å slette så det er nok ikke stedet å lete. Du kan lete etter filer i temporary internet files, der vil du finne jpg og gif filer fra alle sider han har vært inne på, hvis han da ikke har slettet dem og. Bruker du et program som f.eks. ACDsee så kan du browse folderen og få opp alle bilder som ligger der.

 

Ellers vil jeg anbefale å instalere en keylogger. Det er nok den enkleste og beste måten å få med seg hvor han er og hva han gjør, dog det kan jo fort bli mye og kjedeligt å lese. Dog det finnes loggere hvor du kan spesifisere i litt større grad hva du ønsker å logge. http://www.neworder.box.sk er et fint sted for slikt. Lykke til.

Lenke til kommentar

Og dessverre regner jeg med at guttungen ligger et hode foran uansett hva du gjør. For han har sikkert allerede funnet ut hvordan sjekke loggen din og leser denne tråden nå når det er hans internettid... ;P

 

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...