Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

joda, vet at priser på HW svinger. men at den skulle synke etter et par timer jeg hadde kjøpt korte har vertfall jeg aldri opplevd før. Kan godt hende at prisen sank før pakken vart sendt, det vet jeg ikke siden jeg sov. Men men, vil de ikke så vil de ikke. Kan ikke nekte de, men jeg synest at det var litt dårlig av de.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare ta å krangle litt med Amentio. De taper mye mer hvis du sender den inn til angrefrist enn å gi deg refund på de 150kr. (Dvs de må bruke arbeidskraft på å håndtere angrefristen, + ny vare osv. Kommer nok på mer enn 150kr sammenlagt).

 

Bare få dem til å innse at hvis du er vrang, så er det billigste for dem å gi deg pengene :).

Lenke til kommentar

joda, vet at priser på HW svinger. men at den skulle synke etter et par timer jeg hadde kjøpt korte har vertfall jeg aldri opplevd før. Kan godt hende at prisen sank før pakken vart sendt, det vet jeg ikke siden jeg sov. Men men, vil de ikke så vil de ikke. Kan ikke nekte de, men jeg synest at det var litt dårlig av de.

 

Er jo kun tilfeldigheter. De kunne jo ha satt ned prisen 1 sekund før du gikk inn på siden for å kjøpe produktet, eller de kunne ha gjort det 1 sekund etter at du kjøpte produktet. Poenget mitt er at pris endringer er noe som skjer, og det tar 1 millisekund å utføre det.

 

Det minner meg litt om når jeg jobbet på bensinstasjon i mine yngre dager, da var det en tulling av en kunde som var dritforbannet. Han hadde nemlig nettopp kjørt forbi stasjonen for 10 minutter siden, men fant ut at han skulle handle dagligvarer før at han fylte bensin. Og han kunne ikke i sin villeste fantasi skjønne hvordan prisen kunne endre seg med 60 øre per liter på 10 minutter. Hvordan skal man forklare folk at prisendringer er 2 taste trykk, og ikke en langsom prosess som gradvis endrer prisen.

Lenke til kommentar

Så det er bedre å betale 100 kr i frakt for å sende kort tilbake for så å kjøe et nytt til 150,- kroner billigre? JIPPI spart 50,- kroner for å vente på nytt kort i enda 3 dager!

 

Hvis prisen hadde økt med 150 rett etter varen hadde vært sendt, hva hadde du gjort da??? Tror du ikke hatt giddet å krangle så mye da :hmm: Men mere YESSSSS tenk å ha så flaks :D

 

Bruke masse tid på mailer og eventuelt telefon for så lite beløp...så når man ser hvor mye tid man har brukt, har man egentlig brukt mere enn 150 spenn i tid og kostnader sammenlagt

 

Hadde det vært 500,- feks kanskje jeg hadde tatt bryet med å prøve meg mest mulig, men 150 er bare for lite til at jeg hadde giddet å bruke spes mye tid på det.

 

Kan sammenlignes med kortspill, når han som deler ut driter seg ut og kortet som han deler ut vises fram for alle, hvis det er et bra kort så bryr ikke personen seg om at han har fått vist sitt kort til alle, MEN er det et dårlig kort nei da skal han JAGGU MEG HA NYTT KORT JA

Endret av Goodall
Lenke til kommentar

For meg ligger ikke poenget i pengene (selv om det hadde jo vært mer viktig hvis det var mer penger- ville ikke lagt skjul på det). Det er derimot en prinsippsak for meg, fordi det er et serviceobjekt. Når du kjøper et produkt så betaler du også for servicen til butikken, og dette er en type service.

 

Når eg kjøpte Napoleon:Total War fra Amazon, så fikk eg en mail noen dager senere at de hadde satt ned prisen, og gitt meg tilbake £0,6(Korreksjon: £0,28 ca 2,5kr) eller noe sånt.

 

Det er ikke et viktig beløp med tanke på pengene, men det er et tegn på god service.

Endret av Crazymech
Lenke til kommentar

Amentio + god service.. ? hallo! :p

 

Nei, jeg holder meg til komplett, mpx og netshop (evt dustinhome).

Om det koster en hundrings ekstra bryr jeg me ikke så mye om, det er verdt den gode servicen jeg får iallefall. :)

Aldri hatt noen særlige problemer med noen av de. Om jeg har, så svarer de raskt på mail med en fin løsning ;)

Lenke til kommentar

Amentio + god service.. ? hallo! :p

 

Nei, jeg holder meg til komplett, mpx og netshop (evt dustinhome).

Om det koster en hundrings ekstra bryr jeg me ikke så mye om, det er verdt den gode servicen jeg får iallefall. :)

Aldri hatt noen særlige problemer med noen av de. Om jeg har, så svarer de raskt på mail med en fin løsning ;)

 

fikk også god service på ps.no

Lenke til kommentar

For meg ligger ikke poenget i pengene (selv om det hadde jo vært mer viktig hvis det var mer penger- ville ikke lagt skjul på det). Det er derimot en prinsippsak for meg, fordi det er et serviceobjekt. Når du kjøper et produkt så betaler du også for servicen til butikken, og dette er en type service.

 

Når eg kjøpte Napoleon:Total War fra Amazon, så fikk eg en mail noen dager senere at de hadde satt ned prisen, og gitt meg tilbake £0,6(Korreksjon: £0,28 ca 2,5kr) eller noe sånt.

 

Det er ikke et viktig beløp med tanke på pengene, men det er et tegn på god service.

 

Det er nettop slik jeg tenker også. kommer selvsagt ALDRI til å sende kortet tilbake for å vente 5-6 dager for nytt kort kun for å spare 50 kr. Men hadde de gjordt som Amazon gjorde hadde jeg nokk kommet til å snakket veldig varmt om denne butikken og handlet der mye oftere. Men slik service finner vi desverre ikke i Norge. Som sakt tidligere vet jeg at priserne går opp og ned, men hadde selv aldri opplevd at dette skjer så "fort" etter jeg har plassert en ordre. 

 

Så Amentio går tibake til å være den butikken jeg bruker vist jeg ikke finner det jeg vil ha på mine faste butikker.

Lenke til kommentar

Jeg sier gå og kjøp det du skall ha på Digital Impuls der har det hent att jeg har fått råd om å vente en dag eller to til nytt prisleie har kommet på plass.... Vel jeg er nok ikke den alldaglige kunden som kjøper en hardisk eller et middels grafikkort en gang i året eller ny mus bare ved behov, men det skjer att jeg ikke kjøper mer en tuben med kjølepasta også ! Alltid like god service og hyggelige gutter der som forstår at det ikke bare er rike gutter som er entusiaster... men oss arbeidsmaur også. Dette har skapt en god fast kundekrets, for ikke alt for lenge siden var de en liten "databod" med gutter bak disken som tenkte som kunden og det ser ut som suksess for mine øyne. Jeg gir gledelig en hundrelapp extra der de ikke klare å konkurere prismessig (det klarer de på det meste da) for en fantastisk service og har tilogmed hatt 3 defekte nye hovedkort av forskjellige fabrikat på raken fra dem og det gikk fantastisk smidig tross at jeg selv skulle trodd at denne kunden har gjort noe feil selv som ødelagt kortene, men jeg tror de kjenner meg så godt at de forsto at det var rent uhell og det skulle dere prøvd å få noen av de andre butikkene til å forstå.... OK jeg kjenner meg vel litt priviligert i akkurat den saken men jeg kunne skrive en liten bok om mine positive opplevelser med god service fra gutta på Digital Impuls.

Lenke til kommentar

Du må ha en aktiv en, ikke alle aktive fungerer helt heller, noen har store problemer som svart skjerm og andre irriterende "bugs", husker ikke i farten hvilke som er de som funker men Shappire og Apple har visst en vær så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...