Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

er jeg en vaneforbryter?


13gauge

Er jeg vaneforbryter?  

67 stemmer

  1. 1. Er jeg vaneforbryter?

    • Ja
      53
    • Nei
      6
    • På grensen
      8


Anbefalte innlegg

Har blitt tatt tre ganger for følgende ting

Grov vold. Slo en tung sjampenjeflaske i huet på en som mobbet meg..

Grovt innbrudsforsøk. Brøt meg inn i en tobakksforretning

Skadeverk. var sinna og full knuste en mercedes med en jernstang.

jeg har også blitt satt i fyllearresten mange ganger.

Blitt arrestert et par ganger for fyllebråk men slapp unna tiltale begge gangene .

Jeg har selvfølgelig gjort mye mer men hvem har ikke det?

Endret av Patience
Lagt til poll for å hjelpe trådstarter med å få svar på det vedkommede spør om.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

foreslår at du finner deg en hobby og fordrive tiden din med istede for å hovedsaklig drikke deg full og drive drit. kanskje også finne en eller annen litt mer lovlig måte å få ut sinnet på hvis d e problemer me d.

Med mindre du foretrekker å lage dørskilt i sløydsalen bak murene store deler av livet ditt

Endret av deinteil
Lenke til kommentar
Jepp,samt idiot...

Meget utfyllende og tilfredstillende svar kansje du kan opplyse meg om hvorfor du mener jeg er en idiot, siden du ikke kjenner meg eller noe?

 

Fordi for resten av befolkningen så fremstår dingene du nevner som det. Det er ikke dermed gitt at du er det, men siden du bare presenterer oss for handlingen, og ikke resten, så gir du oss i marginalt fall særs lite å si noe på.

Men hvorfor har du trangen å få utløp for følelsene dine på en slik ikke konsktruktiv måte?

Angående voldssaken så skal jeg fortelle hele historien. Denne personen hadde mobbet meg i over et år. Ting han gjorde mot meg inkluderte spottet og fornærmet meg enver anledning, sendte en mannevond gjeng etter meg , mens to bolere holdt meg fast rispet han meg opp med kniv osv videre osv videre... Dette foregikk i et helt år som følge begynte jeg å drikke en del og etter å ha vellykket greid å anskaffe meg en flaske martini asti 1,5 liters sjampanje i den lave alder av 16 år så jeg denne personen sitte utenfor polet. Så fort han så meg pekte han på og lo jeg mistet kontrollen fullstendig tok flasken i begge hender og slo den i hodet på han med slik kraft at flasken knuste over hodet på han. han endte på sykehuset og lå tre uker i koma og måtte sy ca 50 sting. han anmeldte meg. Det var den historien.

Lenke til kommentar

Rettferdighetssansen min sier at du er en helt. Den "voksne" i meg sier meg at du er dum som kneipp.

 

Vet du ikke at maktapparatet ignorerer mobbing, og aldri bryter inn før offeret tar igjen? DA plutselig må de ta affære. Flaskeknusinga er muligens den verste enkelthendelsen, i forhold til alt han har gjort mot deg. Det er slikt juss-folket tenker på.

 

Jeg tror de fleste mennesker har lyst til å slå inn skallen på en eler annen.

Men å faktisk GJØRE det, vitner om at du ikke tenker før du handler.

 

Mulig han har mobba deg før, men du må ALDRI være den første til å bruke vold. Hadde han kommet mot deg med kniv akkurat da, da hadde du kunnet kalle flaskeknusingen for selvforsvar. Det du gjorde var mer en hevnaksjon, siden han ikke truet deg akkurat da.

 

Selvsagt velfortjent. Men politiet tenker ikke sånn.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
Jepp,samt idiot...

Meget utfyllende og tilfredstillende svar kansje du kan opplyse meg om hvorfor du mener jeg er en idiot, siden du ikke kjenner meg eller noe?

Her tror jeg det var de opplysningene du kom med som gav deg stempelet "idiot".

 

Det høres ut som et par idiotiske ting der så tror ikke han er heeeelt på jordet.

 

 

Forøvrig så høres du ut som en vaneforbryter ja.

Lenke til kommentar
han endte på sykehuset og lå tre uker i koma og måtte sy ca 50 sting. han anmeldte meg. Det var den historien.

 

Flaks for dere begge at han ikke døde.

Vil du si hva slags straff du fikk?

 

Det virker ihvertfall som om du er klar over at du må forandre deg, og det er jo bra. Fortsetter du i samme sporet vil nok alt gå galt for deg.

Lenke til kommentar

Hvis du har et alkoholproblem, foreslår jeg at du går til rehab. Forsøk å holded eg unna trøbbel. Neste gang du gjør en fæl handling, havner du nok i fengsel, og det er en ond sirkel.

Alle de vennene du får er enda verre en deg, og da blir du verre selv pga. påvirkning.

 

Tenk gjennom hva du vil gjøre. Mulig du trenger utdannelse og fast jobb. jeg kjenner deg ikke, så jeg vet ikke.

Du balanserer på et knivblad, men siden du later til å være halvveis oppmerksom på det selv, er jeg sikker på at det finnes håp for deg.

 

Alkohol løser ingenting.

Lenke til kommentar

Så fort han så meg pekte han på og lo jeg mistet kontrollen fullstendig tok flasken i begge hender og slo den i hodet på han med slik kraft at flasken knuste over hodet på han. han endte på sykehuset og lå tre uker i koma og måtte sy ca 50 sting. han anmeldte meg. Det var den historien.

 

What!

 

Dette syns du er greit? Du burde ha vært bura inne.

Lenke til kommentar

Du må få kontroll på sinnet ditt. Må man absulutt ty til vold må man gjøre det kaldt og rasjonelt slika t en kan legge en plan for å ungå og få problemer med snuten senere. Man kan ikke bare fly i flint og denge løs på folk uten og tenke seg om. Det beste er at ingen hvet at det er du som dengte han, men om du vil att han skal vite at det var de så må du passe på att det ikke er noen vitner og helst ha et alebi.

 

 

 

 

Det var en spøk, for dem som ikke forsto det.

 

 

Lenke til kommentar
Jepp,samt idiot...

Meget utfyllende og tilfredstillende svar kansje du kan opplyse meg om hvorfor du mener jeg er en idiot, siden du ikke kjenner meg eller noe?

 

Fordi for resten av befolkningen så fremstår dingene du nevner som det. Det er ikke dermed gitt at du er det, men siden du bare presenterer oss for handlingen, og ikke resten, så gir du oss i marginalt fall særs lite å si noe på.

Men hvorfor har du trangen å få utløp for følelsene dine på en slik ikke konsktruktiv måte?

Angående voldssaken så skal jeg fortelle hele historien. Denne personen hadde mobbet meg i over et år. Ting han gjorde mot meg inkluderte spottet og fornærmet meg enver anledning, sendte en mannevond gjeng etter meg , mens to bolere holdt meg fast rispet han meg opp med kniv osv videre osv videre... Dette foregikk i et helt år som følge begynte jeg å drikke en del og etter å ha vellykket greid å anskaffe meg en flaske martini asti 1,5 liters sjampanje i den lave alder av 16 år så jeg denne personen sitte utenfor polet. Så fort han så meg pekte han på og lo jeg mistet kontrollen fullstendig tok flasken i begge hender og slo den i hodet på han med slik kraft at flasken knuste over hodet på han. han endte på sykehuset og lå tre uker i koma og måtte sy ca 50 sting. han anmeldte meg. Det var den historien.

 

Jeg vil si jeg forstår handlingen din, men jeg sier ikke at det du gjorde var ok, men forutsatt at det du beskriver er tilfellet, så forstår jeg følelsene som lå til grunn.

 

Men spørsmålet er vel om det du har blitt utsatt for kan forklare din oppførsel også, det er ikke dermed sagt at det er ok på noen måte, men det kan gi en mulighet til å komme ut. Har du snakket med lege om henvisning til pyskolog e.l. for å endre mønster når ting går galt?

Lenke til kommentar

*** Frekke innlegg (og deres kommentarer/quotes fjernet fra tråden ***

 

Det er ingen som spør hvorvidt trådstarter er intelligent, eller mindre intelligent. Dum eller smart, det er det egentlig ingen av oss som vet noe om. Derfor er det svært negativt å henge ut vedkommede med "båser" basert på noen linjer tekst på et diskusjonsforum. Ei heller vet vi noe om de andre aspekter ved denne personen.

 

Spørsmålet er hvorvidt vedkommede er vaneforbryter eller ei. Det er dette tråden handler om.

Lenke til kommentar
Har blitt tatt tre ganger for følgende ting

Grov vold. Slo en tung sjampenjeflaske i huet på en som mobbet meg..

Grovt innbrudsforsøk. Brøt meg inn i en tobakksforretning

Skadeverk. var sinna og full knuste en mercedes med en jernstang.

jeg har også blitt satt i fyllearresten mange ganger.

Blitt arrestert et par ganger for fyllebråk men slapp unna tiltale begge gangene .

Jeg har selvfølgelig gjort mye mer men hvem har ikke det?

 

Du har "selvfølgelig gjort mye mer" og spør "men hvem har ikke det?"

 

Vel, jeg for min del har selvfølgelig gjort mye mindre. Da jeg var yngre, skjøt jeg erter inn vinduer i nabolaget, jeg gikk på epleslang og handlet gjerne uvettig med fyrverkeri (en postkasse ble nok ødelagt). Slikt er ganske vanlig. Men med tiden lærer nesten alle at det sjelden er noen god idé å bryte loven, at lovlydighet faktisk er en god ting. Enkelte har dessverre ikke samme progresjon, og du tilhører denne gruppen.

 

Om du kan kalles vaneforbryter eller ikke, er uinteressant. Faktum er uansett at du har prestert å skaffe deg et særdeles stygt rulleblad selv om du antagelig er ganske ung.

 

Din kriminalitet går ikke bare ut over deg selv, men også andre: F.eks. eieren av bilen du ødela, innehaveren av tobakksforretningen, fyren du slo med en flaske. Det går også ut over oss skattebetalere som må punge ut for dine rettssaker og fengselsopphold. Jeg ser ikke hvordan slike ugjerninger har noe som helst for seg. Hvorfor velger du da å fortsette i samme sporet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...