Gå til innhold

[Løst]funker dette uttaket med adsl modem?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har telenor selv så vet hvordan det funker :)

 

1) Du kjøper den telenor ADLS pakken, der følger det med en SPEEDTOUCH som er modem + ruter i en, også følger det med brukerveiledning, evnt burkernavn + passord dersom første gang (tror du får sendt den i posten, usikker) så får du en splitter og 2 kabler tror jeg.

 

2) åpne alt sammen og ta speedtouchen sett den der det passer deg, så tar du en kabel fra telefonen tror jeg og inn i splitteren, så fulgte det med en svart kabel fra det du fikk den skal også inn i den hvite splitteren og den andre enden inn i modemet. Så er det bare å koble til strøm i modemet + koble den hvite gule kabelen inn i modemet + pcn

 

EDIT: tittet nærmere på bilde, hvis det er en splitter ( hvit boks med to uttak) så funker den som bare det!

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Har telenor selv så vet hvordan det funker :)

 

Ja du hadde skikkelig peiling... :no:

 

Det der er en telefonkontakt, ikke splitter... ser ut som no Claes Ohlsson-greier. Iallefall ikke noe vi setter opp. Av hva jeg kan se på bildet, så er par en i 2-paren koplet til i kontakten, så mest sannsynlig vil det virke.

 

hilsen telemontør.

Lenke til kommentar

Uttaket har vært fra før så jeg har ikke installert den.

Var bare usikker om dette vil virke siden 3tynne tråder ikke var kobla til. Har ingen erfaring om sånt. Men tusen takk for deres svar.

Det de leverer der jeg bor, på landet, er ADSL 2+. Regner med at det vil likevel gå bra.

Skulle være klar denne saken. Har en Inteno 3B modem med WLAN. Men jeg får ikke tilkobling med dataen og modemet. Henter nettverksadresse står der og så blir det.

Noe som vet om noe instillinger jeg må foreta?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...