Gå til innhold

Bukseseler/ vest dress/ gudfaren etc.


Jugend

Anbefalte innlegg

Nyttårsaften er rett rundt hjørne og jeg skal på en liten privat fest. Lurte litt på antrekket. Vanligvis har jeg bare kjørt dress, kjedelig skjorte, vanlig slips. Denne gangen har jeg lyst til å prøve noe nytt.

 

Før jeg begynner - rekker jeg å skaffe meg noe av dette til i morgen kveld egentlig?

 

Vel, uansett. Går det ann å kjøre hel dress med bukseseler, og da gå mest i skjorte m bukseseler? Evt. eller å kjøre kun dressbukse m. bukseseler og vest? Skal jeg da ha dressjakke utenpå?

 

Et annet alternativ er å kjøre litt sonny fra gudfaren-stil. (http://images.ea.com/eagames/official/godfather/godfather/us/screenshots/saga/sonny_and_tom.jpg) dårlig eksempl, men for dere som er kjent med filmene så kjenner dere til det. Eller blir dette litt vel 'harry'?

 

Takk for svar, har ikke særlig god tid :p

 

Er bare 16 år om noen lurer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke helt hva du mener med kjedelig skjorte og slips, men jeg har en formening. De fleste uerfarene dressbrukere tyr til typisk hvit skjorte og svart slips. Kanskje blått, eller rødt slips, men resultatet er det samme. Det ser ut som alle andre.

 

Det du kunne gjort er å eksprimentere med finere kontrast. For eksempel, rød skjorte, og et slips i en litt lysere eller mørkere rødfarge. Det ser mer moderne og uttenkt ut.

 

Når det gjelder vester så er det absolutt fint å ha. Spørsmålet er hvordan du har tenkt til å bruke det. Hvis du har vest på så syns jo ikke bukseselene. Hvis du har dressjakke over, bør den sitte såpass godt at den er fin åpen, og ikke ser ut som et flagrende telt rundt kroppen. På Herremagasinet i Oslo har de mange fine vester. Men oftest synes jeg at en svart vest er veldig pent, hvis du har peiling på hvordan du kombinerer farger som i slips-eksempelet mitt over.

 

Alternativt kunne det sett litt mer folkelig og pent og hatt bukseseler som du sier. I samme farge som slipset du bruker. Har du en fin slipsnål da og mansjettknapper, så kan du absolutt droppe vest og jakke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...