Gå til innhold

guild lederskap i wow funker dårlig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har selv hatt samme problem stilling som deg, men jeg fikset det ved hjelp av

 

Rent og ryddig forum hvor jeg oppfordret alle til å være aktive på en diskre måte. (feks. si i guild chat "Haha, check out the funny vid I posted on our forumes" e.l.)

 

Delegerte ansvar til de mest respektable og engasjerte spillerne i guilden, spurte om de kunne tenke seg å være offiserer osv.

 

Fant den ledertypen som passet til meg, og for meg så var det rett og slett å være forståelsesfull, formulere meg på en morsom og interessant måte som gjorde det litt morsommere å lese taccs, consumables requirements, guild rules, osv. Jeg brukte veldig sjeldent kjeft, og prøvde heller å finne kilden til problemet. Et godt tips til både in-game og irl situasjoner er å _aldri_ fokusere på problemet, men å fokusere på løsningen.

 

Hadde jeg vært deg så hadde jeg ikke lagd posts i guild forumet som sa at du var lei av ditten og datten. Men heller sagt i guildchat "Does anyone wanna handle our guildbank/dkp/recruitment? :)" Da blir det mye mer casual og ikke så dødsalvorlig. Om noen svarer "I can do it" så kan du begynne å gi den personen litt informasjon om hvordan han/hun burde takle jobben. Men du må jo selvfølgelig også se an personen som melder seg!

 

Lykke til! Håper det ordner seg :)

Endret av nikrus
Lenke til kommentar

Dette handler jo om hele kulturen i guildet. Tingen er dersom en del i raidet ikke flasker/bruker consumables leser tactics, så vil de som faktisk gjør det tenke, "hva er vitsen med at jeg bruker masse gold og tid på å skaffe consumables når ingen andre gidder?"

Tingen er at det må komme som en selvfølge at alle gjør det. Consumables for å booste seg selv skal jo være morsomt, mer DPS eller mer healing kan jo ikke være annet enn morsomt. Prøv å skap litt konkurranse innad i guilden om dps for eksempel. Når vi kommer til Patchwerk så bruker alle alle slags buffs, food, elixirs/flask, scrolls for å booste seg selv får å se hvor mye DPS man kan klare.

 

Hva du kan gjør for å forandre ting, vet ikke helt. Kicke folk fort dersom man ikke bruker kan være en løsning, men har som regel en del downsides med at moralen blir lav, folk mister venner og leaver selv og man kan ende opp med at man ikke har nok til å raide. Hvis applications ikke strømmer inn.

 

Selve raiding contentet per idag er jo helt latterlig. Guildet mitt (er selv GM) tok vel 3 uker fra WotLK var ute til contentet var clearet. Utenom Sarth 3D. Og det tar 2 slacke raidnights uten consumables for å cleare det. Bare det er demoraliserende for et raiding guild i seg selv.

Endret av Holmgr3N
Lenke til kommentar

Selvfølgelig sier vi ikke at han skal bli casual, men ut ifra det han skriver, synes jeg han viser tegn til at han har spilt for mye og blitt helt utmatta og lei. Herregud, mannen sier jo selv at det har gått utover ting i hans virklige liv.

 

Greit å kjøre hardcore på WOW og ha et ordentlig opplegg! Men å bli sur på folk ? pågrunn av småting ? eller fordi de ikke er like intens mode som han er i.. ?

 

Jeg spiller selv socom confrontation og er med i nåværende norges største og beste klan der og vi tar det "seriøst" og vil vinne i europa. (holdt på i 5 år)

 

MEN vi driver ikke å kjefter på folk fordi at de ikke har pugga taktikk på mappa vi skal spille på kamp, eller at de ikke gjør "jobben" sin under kampen (altså har for dårlige skills bare), eller fordi de ikke spiller nok.

 

Vi spiller "seriøst" (setter det i gåsøyne siden det er et meget sterkt ord) som sagt, men glemmer aldri at det er et spill og man skal ha det gøy! og det skal ikke oppsluke det virklige livet.

Hadde han trådposteren kjefta på meg fordi jeg ikke har tatt med noen potions eller ikke har pugga taktikk eller har en litt lettere godstemning i tonen min, så hadde jeg sagt "f*** off" og funnet meg en annen guild som har folk som ikke har blitt helt hekta og freaka ut.

 

Når folk begynner å freake ut pågrunn av ting på et spill, da er det tegn på at man må ta en pause og tenke seg om og vurdere litt.

Endret av RockyIII
Lenke til kommentar

Om han spiller for mye eller ikke er ikke temaet for topicen så jeg foreslår at vi lar det ligge, det er ikke det han trenger svar på heller.

 

Som leder for guilden synes jeg du skal starte fra bunnen av, fjerne de som er offiseere nå og utnevne noen du selv liker og stoler på som samtidig oppfører seg. Om du har 150 medlemmer er det nok med 3 offiseere. Del og opp i ledere for raid klassene, healer, tank og DPS. Vi har ikke class leaders mer men slike ledere, slik at de som skal DPSe i raid har en å forholde seg til, de som skal tanke har en og de som healer har en.

 

Det hele er snakk om å lettgjøre og gjøre organisasjonen din sømløs. Du er og nødt til å stole på de som er offiseerene dine, derfor du kun skal velge 2 eller 3, velger du for mange kan dette bli et problem, så hold det til så få som mulig og gjør det veldig klart hva som er deres oppgaver og hvilken avgjørelser de har lov å ta uten å spørre deg og hvilken avjørelser de må spørre deg.

 

Dine lederegenskaper er veldig dårlige men jeg tror du kan lære dette om du tar deg litt tid til å lytte til folk.

Lenke til kommentar

Vel når han skriver om det, så må man regne med tilbakemeldinger på det..

Mannen viser jo tydlige tegn på overspilling og utmattelse,frustrasjon osv..

Og da foreslå at mannen burde ta et avbrekk og vurdere litt, er ikke noe galt.

 

 

"To get through all this I had to spend ALL my 5 weeks of vacation at work. I spent 3 weeks the time we got established and I've tried to trick the doctors to give me some sickness papers so I could stay home pretending that I was sick but actually do guild work"

 

Hvem gjør sånt ? .. Jo, folk som desverre har blitt for oppslukt og trenger hjelp.

 

Men regner ikke med positive tilbakemeldinger på det : ) De fleste slår seg vrang når noen forteller dem dette.

 

P.S For meg er det viktigere å fokusere på å hjelpe trådstarter med det problemet som overgår GM problemet med mange mil.

 

Når noen skriver sånt, kommer man ikke med tips som gjør at han blir sittende som han gjør nå. jeez..

Snakk om å bare børste ting under teppet og bry seg midt i ræva.

Endret av RockyIII
Lenke til kommentar

Vel at folk ikke klarer å holde seg til topic blir heller deres problem, ja vet jeg skyter meg selv litt i foten nå men føler det trenges.

 

Jeg bryr meg veldig lite om at han så bruker all tiden sin på WoW, det er hans valg og jeg skal ikke dømme hans valg når han ikke ber om det. Da forholder jeg meg heller til det han spør om.

 

Beklager off topic men ble litt irritert nå.

Lenke til kommentar

Vel, er vel ikke noe overraskende at det er mange som bare snur kinnet til og sier det ikke er demmes problem, og bygger heller opp under problemet.

 

Synd det er slik :/

 

Synes det er litt alright jeg, å heller prøve å hjelpe litt til der man kan. Er ikke noe kristen eller "jeg må redde verden" person, men er alltid alright å prøve å snu en person her og der mot riktig vei der man kan. Og siden jeg leste i dette topicet, så hvorfor ikke bidra med noe positivt, istedenfor negativt som mange av dere gjør.

Lenke til kommentar
Synes WOW har dårlig oversikt over hvem som er offiser, guild leader og resten.

 

Om det hadde vært som guild wars har haddet vært topp!

 

Se her,

gwguildqr8.th.jpg

 

Mangler selvsagt, "members" der under men er et guild som er disbanded.

 

WoW har tusen ganger bedre oversikt enn Guild Wars.

Lenke til kommentar

Altså, ting er ikke så lett som alle tror. Bare kick ditt og bare recruit datt. Men det er forskjellig fra server til server. Interessen med å joine guilden er kanskje litt lavere siden det er mange guilder rundt omkring på serveren. Hva enn du gjør er det konsekvenser og dem vil ALLTID rette seg mot guild lederen. Jeg er en person som er veldig direkte og tenker 2 ganger før jeg gjør noe. Om man kicker slackerne, får man ikke 25 folk i raidet, om man ikke får 25man folk i raidet vil heller ikke folk joine guilden, om folk ikke joiner guilden får vi ikke hva vi trenger for å fortsette med å progressere, og da sulter guilden ihjel.

 

Vi raider potensielt 6 ganger i uken, men for tiden clearer vi content på en 5 timers tid.

Dette gir oss masser av tid til grinding samt gjøre oss klare for Ulduar.

 

 

 

Det virker på meg at folk ikke tar leder jobben seriøst nok. De velger og vraker uten å tenke over konsekvenser. Dette er noe jeg ikke kan tillate, siden jeg ikke er interessert i folk som liker fame'n av å være officer men kjører guilden i grøften pga uvitenhet og lite med leder kunnskaper.

 

Jeg burde tatt en pause, men ting flytter seg ikke på plass av seg selv. Trengs alltid en styrmann for å passe på hvor ting beveger seg i riktig rettning.

 

 

Den officern kicket en person på juleaften, recruiterte en person som ble kicket pga leveling slacking og promoted han rett til member uten å gjennomgå en ny trial. Jeg hadde allerede fortalt denne personen at han ikke var ønsket i guilden. Samt med at denne officern levlet en alt hele natten slik at han forsov seg til raid. Rett og slett hadde ingen peiling om hva han gjorde og derfor kunne ikke stoles på.

 

 

For tiden har ting roet seg litt ned, men jeg føler at det er en mindre bevegelse i guilden av de folkene som henger mye med denne ex-officern.

 

For guildens egen sikkerhet har jeg merket disse spillerne og prøver å skjerme dem ut fra raidene slik at jeg ikke gearer opp folk som ikke har planer om å bli.

 

 

 

 

Jeg er selvfølgelig klar over at det er sykt å få sykmelding for å få tid til å lede en guild. Men nå har jeg en kronisk sykdom som gjør meg dårlig fra perioder til perioder, så det ble vel spilt litt med for å skape litt ekstra tid. Dere som ønsker å flame meg, er bare velkommen til å gjøre det, selv om det var "pointers" jeg så etter. Takk for alle svarene så langt.

Lenke til kommentar
Shiktu prøv og få deg 3-4 officers og noen class leaders som hjelper deg litt med og arangere raids være Raid Leaders osv.

 

For en som virker så dedikert som Shiktu foreslår jeg heller å forlate skipet og la det seile sin egen sjø. Med mindre han insisterer på å være skadespesialsert Deathknight er det nok av guilds å velge mellom.

Lenke til kommentar

Jeg spiller Protection Warrior og har ingen problemer med å finne en guild.

Men etter at man har spilt med disse spillerne for en halvt år så skapes det sterke bånd mellom spillerne. Å raide 6 ganger i uken er mest sannsynnelig mer enn de fleste bruker på sin egen famillie, så derfor er guilden en liten famillie i seg selv.

Lenke til kommentar

Tror ikke det var noe sjakktrekk å legge ut den posten i members-seksjonen. Som en leder burde du aldri vise manglende motivasjon (offentlig), med mindre du virkelig ikke vil mer, da dette vil minke motivasjonen hos medlemmene og ikke minst offiserene.

 

Som andre har sagt foreslår jeg at du finner noen du kan stole på og delegerer vekk noe av ansvaret. Vil du ha bukt med "slackers" må du nok drastisk til verks. Er ingen fan av DKP-minus, men å sette folk på benken med en saklig begrunnelse er alltid effektivt, imo.

 

Hjelper ikke dette hadde jeg ærlig talt sett meg om etter en ny guild. Jeg har full forståelse for at dette ikke er lett, men det virker ikke som guilden du er i nå verdsetter alt arbeidet du legger ned. For all del, det står respekt av å lede en guild. Når du i tilegg leder raids, og maintanker (regner med du er det) skjønner jeg at du har mye å stri med. Var selv offiser i flere år i en nokså hardcore EverQuest guild, og vet at det kan ta på.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...