Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

klump i øreflippen.. farlig?


Gjest Guest_nk_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_nk_*

Hei.. til morgenen i dag oppdaget jeg at jeg hadde fått en kule/klup i øreflippen.. og det gjør vondt når jeg tar på den. Har hatt det før i samme øreflipp, men da har det ikke gjort noe vondt - den har bare forsvunnet igjen.. men nå gjør det vondt som sagt også virker øreflippen en smule hoven, er det farlig eller? Burde jeg oppsøke lege?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.. til morgenen i dag oppdaget jeg at jeg hadde fått en kule/klup i øreflippen.. og det gjør vondt når jeg tar på den. Har hatt det før i samme øreflipp, men da har det ikke gjort noe vondt - den har bare forsvunnet igjen.. men nå gjør det vondt som sagt også virker øreflippen en smule hoven, er det farlig eller? Burde jeg oppsøke lege?

Når jeg kjenner etter, har jeg en der selv. Den er veldig liten og kjennes ut som et hardt lite frø.

Det er ikke en kvise da? jeg har hvertfall hatt et par kviser i øreflippen. De er veldig lette og poppe :p

Lenke til kommentar
Gjest Guest_nk_*
Hei.. til morgenen i dag oppdaget jeg at jeg hadde fått en kule/klup i øreflippen.. og det gjør vondt når jeg tar på den. Har hatt det før i samme øreflipp, men da har det ikke gjort noe vondt - den har bare forsvunnet igjen.. men nå gjør det vondt som sagt også virker øreflippen en smule hoven, er det farlig eller? Burde jeg oppsøke lege?

Når jeg kjenner etter, har jeg en der selv. Den er veldig liten og kjennes ut som et hardt lite frø.

Det er ikke en kvise da? jeg har hvertfall hatt et par kviser i øreflippen. De er veldig lette og poppe :p

Tviler på at det er en kvise, den er inni øret :mellow:

Lenke til kommentar
Hei.. til morgenen i dag oppdaget jeg at jeg hadde fått en kule/klup i øreflippen.. og det gjør vondt når jeg tar på den. Har hatt det før i samme øreflipp, men da har det ikke gjort noe vondt - den har bare forsvunnet igjen.. men nå gjør det vondt som sagt også virker øreflippen en smule hoven, er det farlig eller? Burde jeg oppsøke lege?

Når jeg kjenner etter, har jeg en der selv. Den er veldig liten og kjennes ut som et hardt lite frø.

Det er ikke en kvise da? jeg har hvertfall hatt et par kviser i øreflippen. De er veldig lette og poppe :p

Tviler på at det er en kvise, den er inni øret :mellow:

Øreflippen er vell ikke inni øret vell? snakker vi ikke om den saken nederst hvor jenter plasserer øyredobber i?

Selve huden der liksom.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_nk_*
Hei.. til morgenen i dag oppdaget jeg at jeg hadde fått en kule/klup i øreflippen.. og det gjør vondt når jeg tar på den. Har hatt det før i samme øreflipp, men da har det ikke gjort noe vondt - den har bare forsvunnet igjen.. men nå gjør det vondt som sagt også virker øreflippen en smule hoven, er det farlig eller? Burde jeg oppsøke lege?

Når jeg kjenner etter, har jeg en der selv. Den er veldig liten og kjennes ut som et hardt lite frø.

Det er ikke en kvise da? jeg har hvertfall hatt et par kviser i øreflippen. De er veldig lette og poppe :p

Tviler på at det er en kvise, den er inni øret :mellow:

Øreflippen er vell ikke inni øret vell? snakker vi ikke om den saken nederst hvor jenter plasserer øyredobber i?

Selve huden der liksom.

Ja.. altså, jeg mente klumpen.. den er INNE I øreflippen [der jenter henger øredobber]

Lenke til kommentar

jeg har ofte samme problem. men ikke i flippen, men heller litt opp i kroken. føles veldig store og verrirerr hvilket øre de er på. gjør vondt å ta på. plutselig en dag er i borte. og hvis man kjenner etter i øret er det helt vått og masse dritt der. er nok en kvise eller noe som har vert under huden. er ikke noe man kan gjøre med det. men ikke noe farlig.

Lenke til kommentar

Jeg har også en klump i høyre øreflipp som trådstarter. Den er ikke så stor at den er synlig, og er på insiden av øreflippen og kjennes som en småstein. Forskjellen ligger i at min ikke gjør vondt, uansett om jeg klemmer aldri så hardt. Det kjennes rett og slett bare ut som en stein. Det var vel 6 måneder siden jeg oppdaget den, og den er der ennå. Kan dette være noe farlig?

Lenke til kommentar

Jeg har også en slik klump under huden på øreflippen. Det er ikke slik at den synes i det hele tatt, har hvertfall ikke fått noen bemerkninger på akkurat det. Den gjør ikke vondt på noen som helst måte, med mindre jeg klemmer til noe veldig hardt på den, naturlig nok. Virker som om det er en del her som har det samme, så jeg tviler på at det er spesielt farlig. Om den skulle finne på å vokse over tid eller noe slikt, ville jeg tatt kontakt med lege.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...