Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

klump i øreflippen.. farlig?


Gjest Guest_nk_*

Anbefalte innlegg

jeg har ofte samme problem. men ikke i flippen, men heller litt opp i kroken. føles veldig store og verrirerr hvilket øre de er på. gjør vondt å ta på. plutselig en dag er i borte. og hvis man kjenner etter i øret er det helt vått og masse dritt der. er nok en kvise eller noe som har vert under huden. er ikke noe man kan gjøre med det. men ikke noe farlig.

 

at the moment, så har jeg ingen i øret. men jeg har en i nesa. ikke inne i nesegangen eller noe, men under huden i starten av nesebordet. sånne er veldig vanskelig å poppe, og det gjør utrolig vondt. etter en stund er de borte. de kan ikke sees utenifra, men man føler det veldig godt. det er nok kviser/fettklumer som ligger inne i huden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en slik klump selv, og den har vært der i 2 år kanskje.

Har vært hos legen og det er en fettkjærtel, han prøvde å fjerne den men han fikk tydeligvis ikke med seg alt.

Øreflippen blir ofte litt større og betent til tider så går den tilbake til en hard klump. Den harde klumpen er der alltid men pusset får jeg klemt ut.

Har tenkt å få det ordentlig bort når jeg flytter tilbake til byen men gidder ikke gå til legen hvor jeg bor nå.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
jeg har ofte samme problem. men ikke i flippen, men heller litt opp i kroken. føles veldig store og verrirerr hvilket øre de er på. gjør vondt å ta på. plutselig en dag er i borte. og hvis man kjenner etter i øret er det helt vått og masse dritt der. er nok en kvise eller noe som har vert under huden. er ikke noe man kan gjøre med det. men ikke noe farlig.

 

at the moment, så har jeg ingen i øret. men jeg har en i nesa. ikke inne i nesegangen eller noe, men under huden i starten av nesebordet.

 

Skikkelig nyttig å vite, bra du slang det med. :)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

jeg oppdaget en sånn klomp i vinter, men tenkte bare at det var en "underhudisk" kvise :p og den ble mindre, kanskje den forsvant også, jeg husker ikke. Men nå er den blitt større. Den kan ikke synes, men man kan kjenne den hvis man tar på øret. Og jeg har hull i ørene, men klompen er ved siden av hullet. Den gjør ikke vondt med mindre jeg kniper på den. Håper ikke det er noe farlig ! Men det var betryggende å høre at så mange har det problemet, for jeg begynte virkelig å bekymre meg :S

Lenke til kommentar

Har opplevd dette selv, og var veldig engstelig for det noen år tilbake. Hadde harde klumper inni øreflippene, to i den ene tror jeg, og det gjorde litt vondt å klemme på dem. Nå kjenner jeg ingenting i noen av øreflippene.

 

Tror det er helt normalt og ikke noe å bekymre seg for. Om klumpene vokser merkbart i størrelse eller du føler smerte av dem uten å ta/klemme på dem burde du vel kanskje oppsøke lege.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

I forhold til naturmedisin og auriculoterapi så kan dette representere en reaksjon i hjernen som vises i et reflekspunkt i øret. Som regel forsvinner dette ganske fort. Hvis du masserer det forsiktig forsvinner det som regel raskere.

 

Har faktisk klart å framprovosere dette selv, så det bekreftet i alle fall teorien min.

Lenke til kommentar

Jeg fikk skjært min ut, var bare en fettjærtel, no worries :D

Gjorde du det selv? Tror du det er et must med lege for å gjøre det? Jeg ble henvist til plastisk hos legen :S

 

I forhold til naturmedisin og auriculoterapi så kan dette representere en reaksjon i hjernen som vises i et reflekspunkt i øret. Som regel forsvinner dette ganske fort. Hvis du masserer det forsiktig forsvinner det som regel raskere.

 

Har faktisk klart å framprovosere dette selv, så det bekreftet i alle fall teorien min.

Hehehe, bekreftet og bekreftet mister blom. Hva slags reaksjon er det snakk om?

Lenke til kommentar

Hehehe, bekreftet og bekreftet mister blom. Hva slags reaksjon er det snakk om?

 

Brukte ultralyd og feilberegnet litt anatomisk p.g.a vinkelen på apparatet, derav reaksjonen.

Hjernen er ikke spesielt glad i ultralydbehandling.

 

Kroppen har en rekke refleksoriske reaksjonsmønster som er interessante, men de fleste er ikke klar over mønstrene i dette, men det er flere som har samlet opp og systematisert dette. Mer eller mindre hele kroppen er slik, men man må jo ikke hoppe på konklusjoner heller før man har undersøkt grundig. Det kan være andre ting også.

Finner jeg f.eks et ømt punkt på armen din så kan jeg finne tilsvarende punkter mange andre plasser på kroppen din som harmonerer med tilsvarende anatomiske lengder i forhold til benbygningen din.

Lenke til kommentar

Brukte ultralyd og feilberegnet litt anatomisk p.g.a vinkelen på apparatet, derav reaksjonen.

Hjernen er ikke spesielt glad i ultralydbehandling.

 

Kroppen har en rekke refleksoriske reaksjonsmønster som er interessante, men de fleste er ikke klar over mønstrene i dette, men det er flere som har samlet opp og systematisert dette. Mer eller mindre hele kroppen er slik, men man må jo ikke hoppe på konklusjoner heller før man har undersøkt grundig. Det kan være andre ting også.

Finner jeg f.eks et ømt punkt på armen din så kan jeg finne tilsvarende punkter mange andre plasser på kroppen din som harmonerer med tilsvarende anatomiske lengder i forhold til benbygningen din.

 

Jeg har ikke kjørt ultralyd av skolten, en og annen MRI-scan derimot er jeg ikke fremmed for :D Jeg tviler ikke på at det er sammenheng mellom lokasjon, type stimulering og reaksjonsmønster- det høres ikke annet enn rasjonelt ut. Jeg tenkte at det kanskje hadde en sammenheng med vekstfase av visdomstenner.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke kjørt ultralyd av skolten, en og annen MRI-scan derimot er jeg ikke fremmed for :D Jeg tviler ikke på at det er sammenheng mellom lokasjon, type stimulering og reaksjonsmønster- det høres ikke annet enn rasjonelt ut. Jeg tenkte at det kanskje hadde en sammenheng med vekstfase av visdomstenner.

 

Har ikke merket noe spesielt med folk som har vært i MRI, så jeg tror det er rimelig harmløst.

Hvis du viser meg hvor det er på øret så kan jeg sjekke om det harmonerer med tennene.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Tror nok det er fremre del av hjernen (prefrontal coretx) heller enn tennene. Tennene har reflekspunkt som ligger et lite stykke lengre opp enn der du har markert.

 

Det går nok bort etter en tid. Du kan jo prøve å massere det forsiktig over tid og roe ned hvis det blir værre.

Hvis det plager deg så kan du jo ta det opp med legen din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...