Gå til innhold

Finner harddisk i bios, men ikke i utforsker

Netti90

Anbefalte innlegg

Skrevet

heisann!

Jeg fikk en 1TB SATA harddisk til jul, og den er nå på plass i datamaskinen. Når jeg starter opp maskinen ser jeg at den er på listen over disker i bios, men den vises ikke i windows utforsker. Jeg har en annen sata disk fra før i datamaskinen.

En annen litt rar ting er at jeg ser den i enhetsbehandling. (sånn helt by the way bruker jeg windows xp professional SP3)

Det jeg tror kan være problemet er at den ikke har et definert volum (definert "bokstav") ettersom i enhetsbehandlingen ser jeg kun info om hvor mye plass det er på disken, og ikke noe om volum. På den andre HDen min vises samme info om plass i tillegg til at det står at den har volum: C:

så jeg lurer på hvordan jeg kan få orden på dette :) (om noe info mangler håper jeg dere sier i fra, så skal jeg prøve å skaffe)

på forhånd takk for hjelp :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette kommer av at bokstavnavet den er tildelt, brukes da av en annen enhet...:p

Du kan gjøre følgende:

Startmenyen -> høyreklikk på min datamaskin -> behandle -> lagringsplass -> diskbehandling(lokal) -> høyreklikk på harddisken -> velg endre bokstav -> velg en helt random bokstav og deretter trykker du på "OK"...

Da skal det funke tror jeg...;)

Skrevet

Det du foreslo ser ut til å virke, Svirre :) formatering på gang nå, 3%... ser det kan ta litt tid, men nå heter den hverfall K: sånn etter formateringen er ferdig... så satser på at det går fint.

Takk for hjelpen, foreløpig.

Skrevet

Det høres positivt ut...^^

Siden du har fått mulighet til å formatere harddisken så har du nok fått tilgang til den...:)

Og 1TB tar litt tid å formatere som du sikkert merker...:p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...