Netti90 Skrevet 28. desember 2008 Skrevet 28. desember 2008 heisann! Jeg fikk en 1TB SATA harddisk til jul, og den er nå på plass i datamaskinen. Når jeg starter opp maskinen ser jeg at den er på listen over disker i bios, men den vises ikke i windows utforsker. Jeg har en annen sata disk fra før i datamaskinen. En annen litt rar ting er at jeg ser den i enhetsbehandling. (sånn helt by the way bruker jeg windows xp professional SP3) Det jeg tror kan være problemet er at den ikke har et definert volum (definert "bokstav") ettersom i enhetsbehandlingen ser jeg kun info om hvor mye plass det er på disken, og ikke noe om volum. På den andre HDen min vises samme info om plass i tillegg til at det står at den har volum: C: så jeg lurer på hvordan jeg kan få orden på dette (om noe info mangler håper jeg dere sier i fra, så skal jeg prøve å skaffe) på forhånd takk for hjelp
Svirre91 Skrevet 28. desember 2008 Skrevet 28. desember 2008 Dette kommer av at bokstavnavet den er tildelt, brukes da av en annen enhet... Du kan gjøre følgende: Startmenyen -> høyreklikk på min datamaskin -> behandle -> lagringsplass -> diskbehandling(lokal) -> høyreklikk på harddisken -> velg endre bokstav -> velg en helt random bokstav og deretter trykker du på "OK"... Da skal det funke tror jeg...
Netti90 Skrevet 28. desember 2008 Forfatter Skrevet 28. desember 2008 Det du foreslo ser ut til å virke, Svirre formatering på gang nå, 3%... ser det kan ta litt tid, men nå heter den hverfall K: sånn etter formateringen er ferdig... så satser på at det går fint. Takk for hjelpen, foreløpig.
Svirre91 Skrevet 28. desember 2008 Skrevet 28. desember 2008 Det høres positivt ut...^^ Siden du har fått mulighet til å formatere harddisken så har du nok fått tilgang til den... Og 1TB tar litt tid å formatere som du sikkert merker...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå