Gå til innhold

Spill that require skill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498
Kan vel tenke meg at Armed Assault krever endel, men er ikke sikker etter som jeg ikke har prøvd MP der.

 

armed assault mp er mest team work. q3,ut og de er nok de spillene som krever mest skill for å være god, men supreme commander er også krevende. der må du virkelig tenke!

Lenke til kommentar

Quake3 er nok en av de som krever mest skill som er nevnt her, du blir nok ganske så voldtatt der som nybegynner.

 

Men jeg vil også pushe CS-tråden. CS krever skill og er ett av de spillene det er vanskeligest å bli lei av. Men jeg snakker ikke om å leke på public servere, men 5on5 PCW med laget på VT og organisert TP. Public er bare lek, PCW er sport.

Lenke til kommentar
Og da kan du også prøve TF2 PCW'er :)

 

Så mangen talentløse forslag her at jeg setter meg ned å griner.

CS er talentløst og fullt av exploits. Hvem pokker skyter igjennom førti meter betong med en stakkars pistol?

 

listen min over krevende spill er som følger.

 

Rainbow Six - Las vegas (prøv det på hardest vanskelighetsgrad, du kan prøve å gunrunne og se hvor langt du kommer)

Americas Army (prøv å gunrun. ^^)

X-com serien (vanskelig som fy til man vet hva man gjør på)

 

Supreme commander spiller jeg mye. Det er uhyre taktisk og byr på flere løsninger til å ta ned fienden fremfor å bare pøse på med units til fienden dør. Alt ifra nuclear weaponry til kartdekkende kanoner som kan hamre hvasomhelst i stykker. En sikker vinner om du søker utfordring, sært mot spillere som vet hva de gjør på.

 

Starcraft er også uhyre taktisk. Det krever mye av deg som spiller for å ikke bli overkjørt etter få minutter.

 

X3 serien som er nevnt byr på mer enn bare å skyte romskip. Her skal man i tillegg bygge et galaktisk imperium av handel, produksjon og automasjon. Som igjen gir deg penger til å bygge din egen flåte av monstrositerer som Battleships og Carriers med tilbehør.

Lenke til kommentar

Det vil alltid være andre folk som spiller mer enn deg - uansett hvilket spill det er snakk om, noe som selvfølgelig betyr at det alltid vil være noen som er bedre enn deg. Jeg anbefaler deg å finne deg et spill som du har venner/andre bekjente som spiller, slik at du kan ha mulighet til å lære raskere og få hjelp hvis det er noe du lurer på. Quake 3 er nevnt tidligere, men med mindre du har noen som kan gi deg en kraftig dytt i starten må du nok regne med å oppleve situasjoner hvor du sliter med å få en eneste kill - noe som av erfaring ikke er spesielt artig. Selv om flere personer her tydeligvis mener at Counter Strike ikke er basert på ferdigheter (?!), må nok også jeg henge meg på det forslaget, selv om jeg suger i CS selv. Du sier du er lei av CoD4, men har du prøvd spillet i sammenheng med mer konkurransedyktige modder og slikt? Jeg skjønner at du kan bli lei av å spille hardcore team deathmatch med 30 personer på hvert lag, men det er noe helt annet i pcwer hvor alle på laget har sin rolle, og teamwork er nødvendig for å lykkes. Individuelle ferdigheter og lagarbeid er meget viktig i Call of Duty 4, selv om spillet uten tvil har noen grove feil som hindrer det i å fullt utnytte sitt potensiale - så hvis du er ute etter noe som er 100% basert på skill er vel kanskje ikke CoD4 ditt beste alternativ (igjen, CS eller Q3).

 

Finn et spill du ønsker å fokusere på, og involver deg i communitiet. Husk at spill kun er lek (for de aller fleste), men det betyr ikke nødvendigvis at det blir mindre morsomt hvis man blir litt mer seriøs.

 

EDIT: http://www.warsow.net/ - Gratis FPS som ble laget spesielt med tanke på mer konkurranserettet gaming. Artig lite spill, selv om det nok desverre er litt for lite folk som faktisk spiller warsow nå for tiden.

Endret av Compose
Lenke til kommentar

Dette er et spill som jeg også har lett lenge etter, og etter å ha sett videoen som Mr. Fisker linket til, så tror jeg Quake3 hadde vært et bedre valg enn America's Army som var mitt førstevalg.

 

Det som slo meg når leg leste emnetittelen var Gears of War. Dette spillet er vel litt for urealistisk til å passe inn i denne kategorien, men fortsatt et veldig bra spill IMO. Et annet spill er Ghost Recon 2. Det var mitt favorittspill leenge. Men det handler vel kanskje mer om teamplay enn plain skills?

Lenke til kommentar
Ingen som har nevnt Savage 2 enda? Veldig bra spill som er en blanding av RTS, FPS og RPG. Krever en del skill for å bli god, mye timing involvert i combaten, når man skal blokke osv. Også er det gratis, så det er bare å prøve!

 

Savage 2? har det, helt konge. Ja det er skill men mest luck. Noe mer random spill skal du lete lenge etter, du vet ALDRI når noen kommer til og blokke og angrepene skjer sykt fort at du må ha bra reaksjon.

 

Fant et gratis FPS spill som heter Combat Arms, det er konge!

Endret av Gunpig
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...