Gå til innhold

Den store Skate. 2 tråden


Gjest Bruker-127711

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fordi jeg, basert på demoen, likte Skate 1 bedre :)

Satan så vrien du er. Dette er på en måte et diskusjonsforum, ikke "kom med korte, bråkjappe setninger uten å gidde utdype dem". Så om du faktisk klarer å lire av deg mer enn to-tre ord, blir hele seansen mye mer givende for motparten (altså alle oss andre som faktisk leser bokstavene du trykker ut, i håp om å få noe vettugt ut av dem).

 

Selv likte jeg demoen. Det vil si at den ga mersmak, men dette gjorde den uheldigvis ved å begrense spillemengden til de grader, slik at jeg blir sittende igjen lysten på mer. Som å være avhengig av et narkotikum som ikke blir å få tak på før om to uker. Frustrerende. Spillet virket altså veldig ålreit. Collision detection er mye bedre her enn i enern, slik at spillet sjeldnere blir usikker på om du prøver å grinde eller bare hoppe veldig nært et grindbart objekt. Resultatet er et mye mer samarbeidsvillig spill. Grafikken og interfacet var også upåklagelig. Det eneste jeg ikke liker med presentasjonen er narrativet, som tar form av en gjeng skate-folk som er så stereotypiske som mulig. De er som tatt ut fra hvilket som helst livsstils-program-med-c-kjendiser-som-ikke-egner-seg-som-programledere fra MTV. Uttrykk som "See you later homes" og beslektet sjargong pøser ut av høyttalerne. Det hele er så superkommersielt og lite originalt at jeg nesten blir kvalm. Heldigvis er gameplayet ganske ålreit, så det er mulig EA får penga mine nok en gang.

Lenke til kommentar
Fordi jeg, basert på demoen, likte Skate 1 bedre :)

Du vet altså ikke hvorfor? Jaja.

 

Største grunnen til at jeg likte 2'ern over 1'ern er frameraten. Den er jo der hele tiden.

Er også fett at man har noe å se på mens det loader.

 

Gåingen er irriterende. Han vil liksom ikke snu seg, men ellers er det også bra synes jeg. Lett å flytte på ting og sette dem slik du vil ha dem.

Lenke til kommentar
Fordi jeg, basert på demoen, likte Skate 1 bedre :)

Satan så vrien du er. Dette er på en måte et diskusjonsforum, ikke "kom med korte, bråkjappe setninger uten å gidde utdype dem". Så om du faktisk klarer å lire av deg mer enn to-tre ord, blir hele seansen mye mer givende for motparten (altså alle oss andre som faktisk leser bokstavene du trykker ut, i håp om å få noe vettugt ut av dem).

Jeg føler at jeg ikke trenger forklare hver eneste minste mening jeg har.

Lenke til kommentar
Høyeste score på Hall of Meat: 39 935 :new_woot:

Prøv å slå den!

 

Det er 10k mer enn hva jeg har klart hvertfall (tho uten bug).

Men en kompis av meg klarte 64.XXX i går ;) Slå den!

(Bugga seg fast i det glass taket)

 

 

 

Noe jeg også savner er at man ikke kan velge størrelse på wheelsa.

 

Ja! Det hadde vært konge! Hørt, kjent(feedback) og merket(fart, høyde på ollie, osv) forskjell..

Satt på noen feite hjul for å cruise downhill :D

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Jeg syns det blir litt dumt å sammenligne skate 1 sin demo, med nr 2. Da det første kom ut, hadde ingen prøvd det før og alle ble tatt på senga. Sånn er det ikke på skate2, vi har prøvd det før, det er ikke nokk nytt til å gi oss den bakoversveisen vi fikk i det første. Jaja, tidsbegrensing var dritt, og gåinga kan sammenlignes med spansk leksene mine, men jeg syns det blir veldig dumt å si "Jeg er skuffa, fordi jeg fikk ikke den samme følelsen som i det første skate". Den følelsen vil du aldri få av skate igjen. Samme med f.eks Bioshock. Slutten var syk, jeg hadde aldri livet forventa det, uten å spoile for mye, er det den sykeste mindtwisten jeg har vært borti. Men uansett hvor mange ganger jeg spiller igjennom spillet, vil jeg aldri få den følelsen/bakoversveisen igjen.

Lenke til kommentar

Hehe, ser bra ut. Regner vel egentlig med at det er fetere parker i spillet en Slappy's crapyard. Samt at de har fjernet den sykt dårlige "støv fra hjul og slides" effekten.

 

Spilte demoen 4-5 ganger i går kveld og den ble bedre og bedre, etter at man har tatt alle eventsene har man ca 8 minutter på seg og på fjerde gjennomspilling har man fått litt roen i seg. Kan begynne å flytte på rampsa og lage sin egen setup.

Det er også et mye mer smidig system for flipping (salto) slik at man slipper alle chocke-flippene fra 1'ern.

 

Gleder meg vilt.

Lenke til kommentar

Jeg synes det blir for teit og sammenlikne Skate 2 demoen med hele Skate spillet. Demoen er jo bare en minimal millimeter i forhold til hele! Mye reparering har sikkert skjedd siden demoen ble fullført (problemet med gåinga f.eks).

Det er som å sammenlikne en ferdig tunnel med en uferdig tunnel. "Bla bla bla, den gåinga funker jo ikke engang, bla bla bla, Skate er mye mer gjennomført, bla bla bla". Skate 2 har jo mye mer potensiale!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...