Gå til innhold

kabinett chieftec versus andre


Anbefalte innlegg

At LianLi er vanlig kan man vel ikke si! Ihvertfall ikke i min omgangskrets. På lan som jeg er på finner man: 20 Chieftech - fire andre kabinetter og INGEN LianLi. Jeg blir den første til å innføre LianLi på våre lan ihvertfall!

Det er bare de mest hardcore folka som kjøper kabinetter uten strømforsyning til godt over 2000 kr da. Derfor er det et sjeldet syn på lokale LAN, men jeg kan love deg at det kryr av Lian Li på TG.

 

Jeg har tilgode å se et kabinett med samme geniale CD-Rom festing som Chieftec.

Skal være enig at det er litt tungt, men det finnes en alu utgave. Bare synd den ikke er blå eller grønn. :D

 

Mitt neste kabinett blir et Cooler Master ATC-220b hvis jeg ikke bestiller komplett PC fra Alienware for å få dette kabinettet. Tidenes råeste?

pred_shot_04.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mitt neste kabinett blir et Cooler Master ATC-220b hvis jeg ikke bestiller komplett PC fra Alienware for å få dette kabinettet. Tidenes råeste?

pred_shot_04.jpg

 

Ja ikke langt unna ihvertfall! J***ig tøft !! :D

 

Jeg sier ikke at LianLi er det "beste" kabinettetene, men at jeg liker de MYE

 

PS: CD-ROM-feste-anordning-skinnene på Chieftec er GENIALE! Skulle gjerne ha funnet det på LianLi ;)

Lenke til kommentar

 

Jeg har tilgode å se et kabinett med samme geniale CD-Rom festing som Chieftec.

 

trokke chieftec var de første sjøl har jeg fire år gammelt enlight kabinet,støgt som juling men har lignende skiner,syns de er helt for jævelig,kanskje fordi kabinetet mitt suger men nå sitter cd brenneren minn dønn fast på nederste plass må bruke hammer for å få den løs. :evil:

Nei takk foretreker gamle måten jeg med skruer rett i kabinetet,uansett skjøner ikke vitsen med skinner ingen som bytter ut cd`romer og andre ting som passer hele tiden.

Lenke til kommentar
Nei takk foretreker gamle måten jeg med skruer rett i kabinetet,uansett skjøner ikke vitsen med skinner ingen som bytter ut cd`romer og andre ting som passer hele tiden.

 

Øhøm... Det er UFATTELIG praktisk med de skinnene.. lett å rive ut en stasjon hvis du trenger den i en annen maskin, eller hvis du skal flytte på jumpere os slikt.

Men det kommer jo ann på om man skrur inn hw og lar PCen være skrudd igjen til neste gang man føler for å sette inn litt HW, eller om man gjevnlig har oppe maskina og romsterer rundt inne i den..

Lenke til kommentar

Åkej... Chieftec er ikke best, men har fine løsninger på mye, men mangler endel for at de kan bli kåret til best! Lian Li koster mye, men har tenkt på det meste! Og nett en liten sak til de som kranglet om Lian Li var best eller Cooler Master! Siden Cooler Master er dyrere enn Lian Li, så er det vel ikke noe poeng å kjøpe Cooler Master, de kom etter, de plagierer utseende til Lian Li, og de er fra før kjent som dårlig vifte/kjøler produsent. Lian Li er tross alt en annerkjent boxbygger, som både leverer kvalitet og funksjonalitet.

 

Så Chieftec er bra, billig og du får mye hendige løsninger til gunstig pris! Men jeg er etterhvert blitt litt lei av plastikk, og mener da at et Lian Li kabinett vil være akkurat det jeg ville valgt! Om man ser litt på tester av Lian Li tower, så finner man fort ut at de hendige løsningene til Chieftec er bleke i forhold til det geniale med Lian Li! Om man virkelig vil ha mye for pengene, men gjerne ikke de mest praktiske tower, så kjøp ColorCase @ www.microplex.no - koster normalt ikke over 700 kr pr. box + PSU, og da får man normalt med vifter/viftestyring, usb i front og jadajadajada... er spesielt fan av Air Black

 

Ja, jeg har selvsagt et Chieftec kabinett, så jeg vet hvordan det er bygget opp! (jeg har pitlet det i fra hverandre).

Jeg har også et Thermaltake Xazer II 6000A, som er et noe moddet Chieftec kabinett.

 

Men mitt neste tower blir nok et Lian Li! Uten at jeg setter noe tidsfrist på når det innkjøpet blir. Kjøper vanligvis på impuls!

 

-Chief- :woot:

Lenke til kommentar
Og nett en liten sak til de som kranglet om Lian Li var best eller Cooler Master! Siden Cooler Master er dyrere enn Lian Li, så er det vel ikke noe poeng å kjøpe Cooler Master, de kom etter, de plagierer utseende til Lian Li, og de er fra før kjent som dårlig vifte/kjøler produsent. Lian Li er tross alt en annerkjent boxbygger, som både leverer kvalitet og funksjonalitet.

Er ikke helt enig her. Greit at de er litt dyrere, men Lian Li har ikke noe som ligner på Cooler Master ATC-111c SX1 eller Cooler Master ATC-220b da. LED saken i fronten på ATC-220b er jo bare drit stilig!

ATC-111c har en genial grill i fronten som du ser som er ypperlig til å plassere en radiator til vannkjøling bak pluss at den har en dør til å skjule stygge CD-Rom'er, etc.

 

Men jeg skal være enig i at noen av de er VELDIG like Lian Li. Så derfor kjøper du Cooler Master, for når folk kommer bort til deg å sier 'Jasså, du har Lian Li du også?' så kan du svare 'Nei. Det er en Cooler Master'. :D

 

Du skal ikke se bort i fra at det kommer noen radikale forandringer fra Chieftec sin side. Men egentlig trenger de det ikke, for kabinettene deres selger fortsatt som varmt hvetebrød selv om det er plast og kjedelig design.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...