Gå til innhold

kabinett chieftec versus andre


Anbefalte innlegg

Er kommet i en diskusjon (les krangel) med en kompis som mener at det finnes andre kabinett enn chieftec, og henviser til hardware.no, jeg mener at det finnes andre og bedre utgaver, men sliter litt med argumentasjonen. Er det jeg som tar feil? eller kan noen komme med gode argumenter til meg, har nemlig tenkt å kjøpe et color case!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er det egentlig du lurer på?

Selvfølgelig finnes det andre kabinetter enn Chieftec. Chieftec er jo i og for seg gode kabinetter meg god plass og fine løsninger, men jeg synes personlig at chieftec er utbrukt. Alle andre har chieftec, så hvis du skal være litt "original", så velger du et annet kabinett. Selv har jeg fått forkjærlighet for LianLi.

Men Chieftec er jo bra til å modde på hvis det er det du ønsker.

Lenke til kommentar
Selv har jeg fått forkjærlighet for LianLi.

Men Chieftec er jo bra til å modde på hvis det er det du ønsker.

ARGH! Hva fa3n er det med dere og Lian Li? Designet deres er jo minst like kjedelig som Chieftec sitt. Også har de ingen dør. :( Coolmaster sin ATC serie er mye finere enn Lian Li. :p

Lenke til kommentar
Selv har jeg fått forkjærlighet for LianLi.

Men Chieftec er jo bra til å modde på hvis det er det du ønsker.

ARGH! Hva fa3n er det med dere og Lian Li? Designet deres er jo minst like kjedelig som Chieftec sitt. Også har de ingen dør. :( Coolmaster sin ATC serie er mye finere enn Lian Li. :p

lian li ser jo drittøft ut finnes selvsagt untak av modeler men pc6089 er jo dødsrå med den døra.

og spør du meg så har coolermaster sin atc 210c-vx1 nesten stjelt litt av designet til lian li pc6087 med tanke på front døra men nå aner jeg ikke hvem var førts ute

Lenke til kommentar
lian li ser jo drittøft ut finnes selvsagt untak av modeler men pc6089 er jo dødsrå med den døra.

og spør du meg så har coolermaster sin atc 210c-vx1 nesten stjelt litt av designet til lian li pc6087 med tanke på front døra men nå aner jeg ikke hvem var førts ute

Jeg tenkte ikke på gjennomsiktig dør, men en dør som skjuler stygge CD-Rom'er etc. sånn som Cooler Master ATC-111c SX1

Nå har vel både ATC serien og Lian Li sine vært lenge ute.

 

Men Lian Li kan ikke konkurere med Cooler Master ATC 220b. :D

Lenke til kommentar
Jeg tenkte ikke på gjennomsiktig dør, men en dør som skjuler stygge CD-Rom'er etc. sånn.

 

Vel... Akryldøra på LianLi PC6099B er "frostet" slik at man ikke ser de som evt. har hvite/grå CDROM'z! Skal ikke være et problem da!

 

Microplex har fått inn nye LianLi kabinetter nå. PC6070A ser jo tøff ut! Det er oxo støydempet - noe som mange vil sette pris på!

PC6010USB så oxo litt tøft ut.

 

8)

Lenke til kommentar

Chieftec er kanskje utbrukt, men jeg vil si Lian Li er utbrukt også. Alle kjøper det nå for tiden og alle annbefaller det til andre og sier at chieftec er utbrukt. Da blir det ferre og fere chieftec og flere og flere Lian Li.

 

Lian Li kost dessuten utrolig mye, og er ikke verdt de flere tusen kronene du betaler for å få en firkanta alu kloss med hull i som er litt børstet. Det klarer man fint å lage selv.

Lenke til kommentar
Det klarer man fint å lage selv.

 

Vel.. Der kommer til å hagle tollkniver før jeg klarer å mekke sammen noe så pent som LianLi PC6099B, så ikke prøv deg ;)

 

 

BTW: det er bare for dumt å sitte å diskutere hva som er finest. Smaken er som baken vet dere...

Funksjonaitet og smarte løsninger kan seff. diskuteres, men ikke om er kabbinett er "pent! eller ikke. Det får være opp til hver enkelt å bestemme..

Lenke til kommentar

skal du ha et ferdigmodda kabinett så se på lepont hos microplex.. men er du ute etter noe som er litt mer orginalt (noe som begynner å bli et sjeldent syn) velger en lian li.. fordi lian li har de beste løsningen å kabinette er stilfullt på sin måte.. men som sagt.. dette er også smak å behag!

Lenke til kommentar

Tråden gikk egentlig ut på at at en kamerat av meg mente at chieftec var det beste kabinettet fordi hardware.no anbefaler det, samt at "alle" kjøper. Jeg mener at det er mest pga pris, og at det finnes andre kabinetter som er bedre og mer funksjonelle.

Jeg trenger bare litt argumenter for å overbevise han om at chieftec nødvendigvis ikke er best.

Lenke til kommentar
skal du ha et ferdigmodda kabinett så se på lepont hos microplex.. men er du ute etter noe som er litt mer orginalt (noe som begynner å bli et sjeldent syn) velger en lian li.. fordi lian li har de beste løsningen å kabinette er stilfullt på sin måte.. men som sagt.. dette er også smak å behag!

 

For å si det sånn, Lian Li begynner ikke å bli et skjeldent syn.. Det er jo det alle kjøper nå. Har dere ikke skjønnt det? Det er Lian Li som snart er det "alle" har. Kunne gjerne kjøpt et Lian Li jeg, hadde det bare ikke vært for at de blakker deg helt.

Lenke til kommentar

Selv sitter jeg på et kabinett fra SkyHawk, og kan mer enn gjerne anbefale de! Utrolig stilig design, og hvilken kul detalj; motordrevet "sklidør" fremfor 5 ¼-tomms-brønnene! Kult, kult, kult. Sjekk www.Skyhawkgroup.com, deres 4xxx og 5xxx-serier. Og nesten ingen som har slikt kabinett. Når det kommer til overklokkingspotensiale (les: vifteplasser o.l) må jeg nok innrømme Chieftec og Lian Li er et stykke foran, på Skyhawk-kabinettene er det mest designet som teller. Men det duger om man greier seg uten det helt store antall kabinettvifter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...