Gå til innhold

Den store Pokemon tråden


Soildor

Anbefalte innlegg

Høres bra ut, thecrow. Man må jo ta seg tid til å nyte spillet. Det er jo en grunn til at man har den friheten til å gjøre hva man vil, når man vil. Hva syns du om Pokemon så langt? :)

 

Navngivninga tar jeg meg god tid på også. Å gi pokemonene rett navn skaper liksom en større dybde i spillet.

Endret av Chacarron
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres bra ut, thecrow. Man må jo ta seg tid til å nyte spillet. Det er jo en grunn til at man har den friheten til å gjøre hva man vil, når man vil. Hva syns du om Pokemon så langt? :)

 

Navngivninga tar jeg meg god tid på også. Å gi pokemonene rett navn skaper liksom en større dybde i spillet.

 

For å si det rett ut var jeg svært skeptisk. Jeg har mislikt Pokemon fra første stund siden det var så kommersielt, men tv-serier, filmer, spill, leketøy og fuglene vet hva over alt omtrent over natten. Jeg vurderte Platinum for å se hva det egentling dreide seg om, men "kommersielt" biten ble ikke akkurat svekket av å oppdage at Platinum, Pearl og Diamond (antar jeg) er tre mer eller mindre identiske versjoner av samme spill. HeartGold og SoulSilver er ikke bare remakes, men også de er identiske. Den eneste forskjellen er noen pokemon. Men med 480+ pokemons gjør det neppe noe at du ikke får 13 eller 16 av dem, avhengig av versjon. Pokemon er og blir laget for å selge, og lite annet.

 

Men jeg leste en cheatbok av alle ting og kom over en del cheats for Platinum. Sant og si ble jeg sjokkert over å se hvor ufattelig mye som kan åpnes der, og det er nok enda mer i HeartGold/SoulSilver. Det vil si spillene tar en evighet å fullføre, og tid har jeg nok av pga helsen. Når jeg først startet HeartGold minnet det veldig mye om Final Fantasy, og det er jo slettes ikke negativt. Tvert imot, FF er blandt favorittspillene mine. Det ser kanskje tregt ut og høres verre ut med alle de pipelydene fra pokemonene, men det er litt av sjarmen. Alt i alt virker det som et utrolig engasjerende spill. Jeg misliker fortsatt at Pokemon er så kommersielt, og jeg har null interesse av filmene, tv-seriene og alt det der, Det eneste jeg bryr meg om er spillene.

 

Angående navn kalte jeg min andre Pokemon for MacGyver, kun for å få teksten "What will MacGyver do?" når jeg starter en kamp. :p

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar

Bare en luftetur med hunden, og Pokewalkeren er 5000 steg rikere. Jeg trodde dette kom til å gå treeegt, men det er jo nesten litt morsomt.

 

Forøvrig så er jeg mann og gir alle mine Pokemon kallenavn. Min hun-ghastly fikk det sjarmerende navnet Gazoline, for eksempel. Andre navn er litt mer tilfeldige, men jeg bruker hjertet. Slik som hos min kjære Pidgeotto, som heter Otterheim. Å gi kallenavn til dine pokeymans gjør deg mye mer engasjert og glad i dem. Starteren min Totodile klarte jeg dessverre ikke navn til, det er liksom... Starteren. Begynner å merke at jeg angrer, jeg er overhodet ikke så glad i den som jeg burde være. Jeg er heldigvis i samme byen som navnvurderen, så jeg får finne på et passende navn.

Lenke til kommentar

hahah! Macgyver! :p

win!

 

har kommet til kanto nå, teamet mitt er aerodactyl, typhlosion, lugia og machamp. alle i rundt lvl 50. skal også trade over en scizor lvl 60. ligaen var lett med dette teamet, etter at jeg lærte surf og blizzard på lugia, eneste jeg slet litt med var houndoom.

 

Hvorfor houndoom? Surf er jo supereffektivt mot den...

Lenke til kommentar

hahah! Macgyver! :p

win!

 

har kommet til kanto nå, teamet mitt er aerodactyl, typhlosion, lugia og machamp. alle i rundt lvl 50. skal også trade over en scizor lvl 60. ligaen var lett med dette teamet, etter at jeg lærte surf og blizzard på lugia, eneste jeg slet litt med var houndoom.

 

Hvorfor houndoom? Surf er jo supereffektivt mot den...

vel jeg holdt på å heale noen pokemon med potions da den brikte nasty plot 2 ganger (som tredobler special attack) og den har veldig høy speed. takk og lov for at aerodactyl hadde høyere speed, ellers hadde løpet vært kjørt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...