Gå til innhold

Den store Pokemon tråden


Soildor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har endelig gått til innkjøp av HeartGold, og førsteinntrykket er ganske bra. Minner veldig mye om de gamle Final Fantasy, men det er jo ikke negativt. :) Men jeg har allerede fått et lite problem. Hvor finner jeg han Mr Pokemon, og hvordan finner jeg ut hva jeg skal gjøre? Er det ikke noe questlog her? :blush: (har aldri spilt noe pokemon før)

 

 

Guide:

http://pokemon.marriland.com/hgss/walkthrough

Lenke til kommentar

du skal til byen cherrygrove/hva den het, og så går du oppover helt til du ikke kan gå lenger opp. der er huset hans :) tror ikke det er noen questlogg nei :/

 

Takk, fant ham etterhvert. Nå skal jeg ut på eventyr og bli en berømt trener, men bortsett fra det er jeg visst på egenhånd? Litt kjipt at det ikke sier noe som helst hva jeg skal gjøre. Er uvant med så stor frihet. :blush: Og nei, vil helst slippe å bruke walkthroughs og guider før jeg sitter helt fast. Jeg foretrekker å spørre om det er noen ting jeg lurer på, og heller finne så mye som mulig selv. Halve moroa er jo å oppdage nye ting. ;)

 

Og btw, jeg hadde en gang en samtale med en venninne via PM på et forum og kødda med at jeg skulle "stalke" henne. To dager senere var jeg bannet fordi en admin hadde oppdaget at jeg brukte ordet "stalker". Det er kanskje ikke så lurt å si så mye tull til folk på nettet, selv om du kjenner dem. (og for øvrig holdt jeg kontakten med henne i to måneder etter at jeg ble banna via e-mail, helt til jeg hjalp henne med å få seg type. Da fikk hun ikke tid til nettet mer.) :p

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar

Har blitt en del tackling, men Chikorita er fortsatt den tøffeste starteren, lett.

 

edit: Noen som er i gang med et team allerede? Jeg hadde planer om å skaffe meg en Vulpix, men de fjernet gresset ovenfor Ruins of Alph :dontgetit: Til nå er det bare Bayleef, med andre ord.

Endret av ArilC
Lenke til kommentar

du skal til byen cherrygrove/hva den het, og så går du oppover helt til du ikke kan gå lenger opp. der er huset hans :) tror ikke det er noen questlogg nei :/

 

Takk, fant ham etterhvert. Nå skal jeg ut på eventyr og bli en berømt trener, men bortsett fra det er jeg visst på egenhånd? Litt kjipt at det ikke sier noe som helst hva jeg skal gjøre. Er uvant med så stor frihet. :blush: Og nei, vil helst slippe å bruke walkthroughs og guider før jeg sitter helt fast. Jeg foretrekker å spørre om det er noen ting jeg lurer på, og heller finne så mye som mulig selv. Halve moroa er jo å oppdage nye ting. ;)

 

Og btw, jeg hadde en gang en samtale med en venninne via PM på et forum og kødda med at jeg skulle "stalke" henne. To dager senere var jeg bannet fordi en admin hadde oppdaget at jeg brukte ordet "stalker". Det er kanskje ikke så lurt å si så mye tull til folk på nettet, selv om du kjenner dem. (og for øvrig holdt jeg kontakten med henne i to måneder etter at jeg ble banna via e-mail, helt til jeg hjalp henne med å få seg type. Da fikk hun ikke tid til nettet mer.) :p

du har ikke så stor frihet egentlig. det du skal gjøre er å komme deg til neste gym, og slå gymlederen. du får du muligheten til å bruke forskjelling HM-er utenfor kamp (f.eks. om det er et tre i veien, og du kan bruke cut utenfor kamper, kan du kutte ned treet og gå videre) du trenger disse HM-ene for å komme videre, ettersom trær, steiner, vann o.l. vil blokkere en god del av veien for deg, så du må gå veien spillet er lagt opp for.

 

ArilC: vulpix skal være i gress på route 36 og 37. personlig liker jeg cyndaquil best av starterne, sorf-resatte til jeg fikk den med attack down, special attack up-nature :p

Lenke til kommentar

Team ser ut til å bli foreløpig:

 

Quilava (26)

Pidgeotto (20)

Flaaffy (27)

Scyhter (21)

 

 

Trenger da minst en til, da water type tenkte jeg, men veit ikke hva... Noen forslag? Kom gjerne med hvorfor også

 

Selv har jeg tenkt litt på Starmie

skaff deg kingdra :D tradet over aerodactyl fra platinum med en gang jeg fikk mulighet til å begynne å trade (må ha 1 gym badge)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...