Gå til innhold

Samfunnsproblem... Snusgutta på prix.


Bata

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det kan hende det er fordi jeg holder til i bartebyen...

Men disse 14 - 16 (17) år gamle guttene som holder til utenfor nærbutikken er faen meg irriterende, går der diskret bort til deg i det du skal inn i butikken (i samme stil som en mappeselger) og i det du skal til å plante foten innenforbutikken hører du en sprukken "stemmeskiftebefengt" stemme si til deg: "Duh, døh.. Kan du ikke kjøpe litt snus til meg? Du skal få penger".

Disse boblejakkebærende ungdommene (ja denne flotte moten har nådd Trondheim og slått til med dødelig kraft) er ganske plagsomme, ja faktisk så jævlig plagsomme at jeg har mest lyst til å ta med en forsvarsspray for så å gi en dose rett i øynene på disse pestbyltene.

 

 

-Har ikke butikken eller staten et eller annet ansvar her, jeg må jo handle, men det er ikke en spesielt koselig opplevelse hvis en liten pjokk med dunbart maser seg ihjel og etter avslag enten roper "gangster!" etter meg eller bare ser på meg med valpeøyne...

 

Jeg vil handle i fred for guds skyld.

Det er ikke snusinga jeg angriper, men underage som maser/terroriserer stakkarslige kunder og hvis avslag roper ting etter dem.

Har ikke disse ungdommene hørt om alle "asia" butikkene i byen vår? :p

Kommer det en 13 åring for og kjøpe snus eller røyk så er det siste de gjør og sjekke leggen. Jeg irriterer meg sykt over at de gjør det så enkelt for de å få tak i.

Men uansett hva man gjør så får de som vil, taki det de er ute etter.

 

 

---------

uuups, dristig og hive seg med i en stor tråd uten og ha lest mere enn første post ser jeg! :p

Endret av medlem-130744
Lenke til kommentar

"jasså, du vil bruke pengene dine på å ødelegge munnen din ja. Ha en fin dag." eller hvis vedkommende spør om røyk

 

"jasså, du vil bruke pengene dine på å helle dritt ned i lungene, og få pusteproblemer resten av livet. Jadda, lykke til med pustinga." eller noe i den duren ^^ eller bare si at dem kan gjøre det selv, hvis de da svarer at de er for unge eller noe sånt så sier man bare "synd for deg da".

 

Men det beste vil nok være å si ifra til butikkansatt eller lignende. (beklager språkbruken på andre "setning")

Lenke til kommentar
"jasså, du vil bruke pengene dine på å ødelegge munnen din ja. Ha en fin dag."

Haha, jeg hadde ledd om noen hadde sagt det til meg. Bortsett fra at det tærer på tannkjøttet (som jeg gir litt faen i) så er det ingen gode vitenskapelig bevis for at snus er så helseskadelig at det ikke er vært pengene etter min mening.

 

Jeg har noen ganger vært en av disse "snusgutta" og hvis dere ikke vil kjøpe, bare la være uten å være idiot. Jeg gikk forresten bare bort og spurte "Unnskyld, kunne du kjøpt en pakke snus for meg?" med en hundrings i hånda. Ingen sure miner når folk sa nei, skjønner at de ikke vil bryte loven

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...