Gå til innhold

Nettmøte: Hva gjør Sony Ericsson i 2009?


Anbefalte innlegg

Alle mine tre spørsmål er villedende fordi jeg i et av dem skriver en påstand du ikke er enig i?

 

Ta en kikk i prisguiden så ser du at, om man sammenligner spesifikasjoner som sagt, så må man betale mer for SE enn man må med tilsvarende teknologi fra Nokia. Bare sjekk selv. Jeg bare lurer på hvorfor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Alle mine tre spørsmål er villedende fordi jeg i et av dem skriver en påstand du ikke er enig i?

 

Ta en kikk i prisguiden så ser du at, om man sammenligner spesifikasjoner som sagt, så må man betale mer for SE enn man må med tilsvarende teknologi fra Nokia. Bare sjekk selv. Jeg bare lurer på hvorfor.

 

Tull og tøys. Du som er så sikker i din sak kan sikker hoste opp noen eksempler. Du kan jo begynne med den billigste gps modellen med radio og 3mp kamera. Så kan du jo begynne å se på taletid, sandbytid, osv...

Lenke til kommentar
Alle mine tre spørsmål er villedende fordi jeg i et av dem skriver en påstand du ikke er enig i?

 

Ta en kikk i prisguiden så ser du at, om man sammenligner spesifikasjoner som sagt, så må man betale mer for SE enn man må med tilsvarende teknologi fra Nokia. Bare sjekk selv. Jeg bare lurer på hvorfor.

 

Tull og tøys. Du som er så sikker i din sak kan sikker hoste opp noen eksempler. Du kan jo begynne med den billigste gps modellen med radio og 3mp kamera. Så kan du jo begynne å se på taletid, sandbytid, osv...

Ser at C702 kom 300 kroner bedre ut enn Nokia N78. Det de 300 kronene brukes til er rett og slett en bedre telefon (i mine øyne). GPSen til Nokia er overlegen Sony Ericssons, Nokiaen har Wlan, bedre skjerm, 3,5mm mini-jack og micro-USB. Min erfaring er i tillegg at C702 har mye mer feil enn Nokia N78.

Lenke til kommentar
Alle mine tre spørsmål er villedende fordi jeg i et av dem skriver en påstand du ikke er enig i?

 

Ta en kikk i prisguiden så ser du at, om man sammenligner spesifikasjoner som sagt, så må man betale mer for SE enn man må med tilsvarende teknologi fra Nokia. Bare sjekk selv. Jeg bare lurer på hvorfor.

 

Tull og tøys. Du som er så sikker i din sak kan sikker hoste opp noen eksempler. Du kan jo begynne med den billigste gps modellen med radio og 3mp kamera. Så kan du jo begynne å se på taletid, sandbytid, osv...

Ser at C702 kom 300 kroner bedre ut enn Nokia N78. Det de 300 kronene brukes til er rett og slett en bedre telefon (i mine øyne). GPSen til Nokia er overlegen Sony Ericssons, Nokiaen har Wlan, bedre skjerm, 3,5mm mini-jack og micro-USB. Min erfaring er i tillegg at C702 har mye mer feil enn Nokia N78.

 

 

Alt du ramser opp her er påstander, og ikke fakta. Så når en fanboy stiller spørsmål, som er fulle av feilaktige påstander, mener du at representanten fra SE skal ta dette seriøst og svare. :D

Lenke til kommentar
Av alle nettmøtene så langt, må dette være det mest skuffende. Kvaliteten på svarene var, som påpekt over, lav. Det var også relativt få spørsmål.

 

Hva er greia mellom SEs representant og Telefast i Sandefjord? Og Amobil, bør dere tillate slik snikreklame?

 

Jeg sendte inn tre spørsmål, og nok en gang ble ingen besvart.

- Undersøkelse på forumet viser at 85% ønsker 3,5mm jack utgang i mobilen, og 75% ønsker usb-tilkobling. Vil dere, som deres konkurrenter, lytte til våre ønsker?

 

- Med X1i er dere endelig på banen igjen med en skikkelig proffmodell med god spesifikasjonsliste. Det få vet er at HTC lager den for dere. Er dette en strategi dere vil fortsette med eller vil dere i fremtiden selv stå for produksjon av slike mobiler?

 

- Om man sammenligner telefoner utifra teknologi og spesifikasjoner koster SE sine mobiler mer enn Samsung og Nokia. Hvorfor? Er det grensesnittet eller designet som er verdt mer, eller er SE et moteprodukt? Vil dere fortsette med dette?

 

Leit at de ikke svarte bl.a. mine spørsmål, og leit at, som sagt over, svarene kunne vært skrevet av hvemsomhelst.

Når poe påstår at disse spørsmålene er villedende, leser han ikke ordentlig i det hele tatt.

 

 

Spørsmål 1: Her har vel bare SE feiget ut. De vil tydeligvis ikke gjøre det, ettersom de ikke tør å svare. Hadde de hatt planer om det, ville de sagt det, enkelt og greit.

 

 

Spørsmål 2: Vil dere lage profftelefoner selv i fremtiden, eller vil dere ikke, og heller fortsette å med å la HTC gjøre den jobben?

 

Lettere og mer direkte kunne det omtrent ikke vært.

 

 

Spørsmål 3: Dette kunne jeg svart på personlig: "Man kan ikke sammenligne telefoner utifra specs alene. Det er hvordan de taes i bruk som avgjør hvorvidt prisen er verdt å betale."

 

 

Å påstå at disse spørsmålene er villedende er villendende.

Lenke til kommentar
At 3,5mm og micro usb skulle være bedre teknologi, er en påstand.

En påstand både Amobil og deres lesere er enig i (jfr. undersøkelse på forum, samt testkriterier for Amobils tester).

 

At noen er enig i en påstand, gjør den ikke til en sannhet. Og forumet til amobil er overrepresentert av Nokiafanboys, det er min påstand...

Lenke til kommentar
Alle mine tre spørsmål er villedende fordi jeg i et av dem skriver en påstand du ikke er enig i?

 

Ta en kikk i prisguiden så ser du at, om man sammenligner spesifikasjoner som sagt, så må man betale mer for SE enn man må med tilsvarende teknologi fra Nokia. Bare sjekk selv. Jeg bare lurer på hvorfor.

 

Tull og tøys. Du som er så sikker i din sak kan sikker hoste opp noen eksempler. Du kan jo begynne med den billigste gps modellen med radio og 3mp kamera. Så kan du jo begynne å se på taletid, sandbytid, osv...

Ser at C702 kom 300 kroner bedre ut enn Nokia N78. Det de 300 kronene brukes til er rett og slett en bedre telefon (i mine øyne). GPSen til Nokia er overlegen Sony Ericssons, Nokiaen har Wlan, bedre skjerm, 3,5mm mini-jack og micro-USB. Min erfaring er i tillegg at C702 har mye mer feil enn Nokia N78.

 

 

Alt du ramser opp her er påstander, og ikke fakta. Så når en fanboy stiller spørsmål, som er fulle av feilaktige påstander, mener du at representanten fra SE skal ta dette seriøst og svare. :D

Alt jeg ramser opp er nok fakta min venn (bortsett fra det at jeg skrev at jeg personlig mener N78 er en bedre telefon.).

 

Jeg mener at en representant for Sony Ericsson i allefall bør kunne svare på enkle tekniske spørsmål i stede for å henvise til en av Norges største leverandører.

 

Angående areheis spørsmål så synes jeg de var gode, og jeg lurer på akuratt det samme selv.

 

Edit:

WLAN, 3,5mm-jack og Micro-USB er vel strengt tatt fakta fremfor påstander. :)

 

At 3,5mm og micro usb skulle være bedre teknologi, er en påstand.

Bra Sherlock. Det stemmer at det er en påstand. Og dette er en påstand som jeg tror mange støtter under.

Hadde det ikke vært greit om det var slik at om man glemte mobilladeren eller hodesettet sitt hjemme, kunne man låne noen andres uten problem? Hadde det ikke vært kjekt å slippe å kaste alle de gamle laderene når et merke bestemte seg for å endre port, eller om man byttet mobilmerke?

Endret av strek
Lenke til kommentar
Snip...

 

Flott at du er uenig med deg selv. Ganske morsomt egentlig. ;)

Care to explain?

 

Alt jeg ramser opp er nok fakta min venn

;)

Bra Sherlock. Det stemmer at det er en påstand.

 

:tease:

Hva med å slutte med denne off-topic diskusjonen, og innse at de stanardene som er nevnt faktisk ER regnet for bra teknologi?...

 

Prøv å f.eks. å komme med påstander om at AMOLED ikke er bedre skjermtype enn LCD (for telefoner og mp3) nettopp fordi det er en påstand. Vel, når du drar det i den retningen kan jo likegodt alle telefoner idag ha teknologi som var overgått for to år siden fordi noen påstår det.

 

Poenget er at folk liker dette bedre, og derfor regnes det som fakta, og ikke påstander at denne typen teknologiske løsninger er bedre enn andre.

 

At jeg faktisk må forklare dette beviser hvor sta du er, etter du har tapt en diskusjon.

Lenke til kommentar
Hva med å slutte med denne off-topic diskusjonen, og innse at de stanardene som er nevnt faktisk ER regnet for bra teknologi?...

 

Prøv å f.eks. å komme med påstander om at AMOLED ikke er bedre skjermtype enn LCD (for telefoner og mp3) nettopp fordi det er en påstand. Vel, når du drar det i den retningen kan jo likegodt alle telefoner idag ha teknologi som var overgått for to år siden fordi noen påstår det.

 

Poenget er at folk liker dette bedre, og derfor regnes det som fakta, og ikke påstander at denne typen teknologiske løsninger er bedre enn andre.

 

At jeg faktisk må forklare dette beviser hvor sta du er, etter du har tapt en diskusjon.

 

At du faktisk går rundt og innbiller deg at Areheis utsagn er riktig, forklarer meg hvor hjernevasket du er. Og skulle vi slutte med off-topic, mens du fortsetter i off-topic?

Lenke til kommentar

Det diskuteres at SEs teknologivalg i en tråd om nettmøte med SE, hvor dette spørsmålet ble stilt og ikke besvart. Slik jeg ser det er det ikke off topic.

 

poe: Har arehei kommet med 112 besvarelser på pollen i denne tråden? Ikke det, nei.

 

Hva som er teknologisk mest avansert spiller for meg ingen rolle, undersøkelsen viser hva forbrukerne foretrekker, og således hva som er det beste teknologivalget. 84% ønsker 3,5 mm jack, og SE gir klart uttrykk for at de ikke kommer med flere modeller med dette med det første. Det er idiotisk, og jeg kommer i alle fall ikke til å kjøpe SE igjen før de tar til fornuft.

Lenke til kommentar
Det diskuteres at SEs teknologivalg i en tråd om nettmøte med SE, hvor dette spørsmålet ble stilt og ikke besvart. Slik jeg ser det er det ikke off topic.

 

poe: Har arehei kommet med 112 besvarelser på pollen i denne tråden? Ikke det, nei.

 

Å bruke en tråd der et mikroskopisk antall forumbrukere hauser seg opp og lager en poll, til å demonstrerer fakta, er vel å ta litt hardt i?

 

Ellers må jeg si alt er som forventet når SE trår inn i fiendens leir, for det er nettopp det dette forumet i hovedsak er. Et forum der Nokia fanboys er i et klart flertall! Synd jeg ikke lar dere leke i fred i deres lille forvrengte verden? ;)

Lenke til kommentar
Ellers må jeg si alt er som forventet når SE trår inn i fiendens leir, for det er nettopp det dette forumet i hovedsak er. Et forum der Nokia fanboys er i et klart flertall! Synd jeg ikke lar dere leke i fred i deres lille forvrengte verden? ;)

 

Syntes det er mer Sony Ericsson fanboys her som liker å skrike om at alle som er uenig med dem må være Nokia-elskere. Tror det er noen andre som lever i en forvrengt verden hvor Sony Ericsson sin totale mangel på standardiserte kontakter på flertallet av modellene deres blir sett på som positivt, noe det ikke er! Og det er min påstand, som ikke er mindre korrekt enn dine påstander, med mindre du kan komme med noen konkrete fakta for å motbevise dem. :tease:

Endret av Hedonism
Lenke til kommentar
Å bruke en tråd der et mikroskopisk antall forumbrukere hauser seg opp og lager en poll, til å demonstrerer fakta, er vel å ta litt hardt i?

Nei, det demonstrerer et enkelt faktum. Av de 112 brukerne som har besvart undersøkelsen ønsker et svært stort flertall standardiserte porter.

 

 

Ellers må jeg si alt er som forventet når SE trår inn i fiendens leir, for det er nettopp det dette forumet i hovedsak er. Et forum der Nokia fanboys er i et klart flertall! Synd jeg ikke lar dere leke i fred i deres lille forvrengte verden? ;)

Hahaha. Det er nå tydelig at du greier å leve i din forvrengte verden. Det bryr meg ikke om det er Samsung Innov8 eller Nokia 5800 XpressMusic. Jeg utelukker konsekvent alle modeller som ikke har integrert 3,5mm-jack - uavhengig av merke. Den eneste SE-modellen som er aktuell er dermed Xperia. Jeg har for øvrig HTC, ikke Nokia.

Lenke til kommentar
Flott at du er uenig med deg selv. Ganske morsomt egentlig. ;)
Care to explain?

 

Alt jeg ramser opp er nok fakta min venn

;)

Bra Sherlock. Det stemmer at det er en påstand.

 

:tease:

Dette er så useriøst som det kan bli. Du evner tydeligvis ikke tenke selv, for om du hadde lest hele innlegget ville du kanskje forstått. Du tar jo ting fullstendig ut av sammenhengen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...