pycero Skrevet 16. desember 2008 Skrevet 16. desember 2008 Hei... jeg ser play.com har knallbrae tilbud på spill for tiden, men det er et problem... jeg får ikke bestille derfra siden foreldrene mine tror ikke play er trygt og vil ikke oppgi konto nummer osv... har dere hat noen problemer med play.com? er det trygt? takker for svar
Dandor Skrevet 16. desember 2008 Skrevet 16. desember 2008 (endret) Play.com er en seriøs bedrift ja. Er nok veldig mange inkludert meg på dette forumet som bestiller spill, film og diverse andre saker fra dem uten noen problemer. Såfremt du passer på at du er på den riktige siden (legg merke til https i url-en) så pleier alt å bra. Det er hovedsakelig bare hos deg risikoen ligger med tanke på at nettleseren kan bli hijacket til en eller annen lureside, evt. trojaner med keylogger. Merk at dette selvfølgelig ikke skjer hele tiden, men det er greit å være obs. på sikkerheten på sin egen maskin. Forøvrig så vil jeg anbefale å alltid bruke kredittkort når en handler på nettet, spesielt i utlandet da det er lettere å få oversikt hvem og hvor mye som blir trekt. Samt at det generelt er mye lettere å ordne opp i saker da det er de som utsteder kortet som ordner opp. Endret 16. desember 2008 av Dandor
Tomtruck Skrevet 16. desember 2008 Skrevet 16. desember 2008 Play er en av de beste og mest seriøse nettbutikkene. Jeg har handlet derfra siden 2001, og aldri opplevd problemer. Kan trygt anbefales
pycero Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Skrevet 16. desember 2008 (endret) Takk for svar skal se om jeg klarer og overbevise dem Endret 16. desember 2008 av pycero
husgutt Skrevet 18. desember 2008 Skrevet 18. desember 2008 Kan snart døpe om forumet til play-forumet. er jo ikke annet enn spørmål om play. Hvorfor klarer ikke folk å holde seg til en tråd?
Arne Skrevet 18. desember 2008 Skrevet 18. desember 2008 (endret) Forøvrig så vil jeg anbefale å alltid bruke kredittkort når en handler på nettet, spesielt i utlandet da det er lettere å få oversikt hvem og hvor mye som blir trekt. Samt at det generelt er mye lettere å ordne opp i saker da det er de som utsteder kortet som ordner opp. Hva vil det egentlig si med kreditt-kort? Jeg har VISA, er det kredittkort? Husgutt: Jeg vil tro at det er fordi det er så mange som lurer på det at tråden ville blitt stor og uoversiktlig. Endret 18. desember 2008 av Arne
Skogslik Skrevet 19. desember 2008 Skrevet 19. desember 2008 Får da håpe de er trygt, har bestillt endel fra dem nå bare si det er akuratt som og bruke kortet i en butikk.
Van der Ferst Skrevet 19. desember 2008 Skrevet 19. desember 2008 Forøvrig så vil jeg anbefale å alltid bruke kredittkort når en handler på nettet, spesielt i utlandet da det er lettere å få oversikt hvem og hvor mye som blir trekt. Samt at det generelt er mye lettere å ordne opp i saker da det er de som utsteder kortet som ordner opp. Hva vil det egentlig si med kreditt-kort? Jeg har VISA, er det kredittkort? Husgutt: Jeg vil tro at det er fordi det er så mange som lurer på det at tråden ville blitt stor og uoversiktlig. Mastercard antar jeg er saken her eller ? Kredittkort per definisjon er plastkort som du kan betale med i stede for mynter eller sedler. Det står ikke at det er hverken vanlig visa eller master. Men jeg liker å se på kredittkort som mastercard. Med Visa så sier jeg brukskort, pga av at jeg ikke *låner* fra det. PS: Play er forresten en kjempe nettside som kan varmt anbefales. Min favoritt nettbutikk!!
Jefe Skrevet 19. desember 2008 Skrevet 19. desember 2008 Play er en meget god nettside. Bestiller du flere ting så sender de det enkelt hvis sånn at du slipper toll. Minimalt i frakt også.
ukjentbrukergitt Skrevet 19. desember 2008 Skrevet 19. desember 2008 (endret) kredittkort er et kort knyttet til en konto som alltid står i 0, altså du har ikke penger på den. bruker du kortet tar du penger fra kontoen slik at den går i minus, derfor mister du ikke penger du har på kontoen, men låner av den istedet, så får du vel 50 dager eller noe sånt til å betale tilbake. debetkort er ett kort knyttet til en vanlig bankkonto, altså du kan sette inn penger og ta ut penger fra den, betaler du med det kortet tar du penger direkte ut av kontoen. sikkerheten med å bruke kredittkort er at man ikke mister noe penger, blir informasjonen brukt slik at noen andre kjøper noe med kortet ditt, mister du ikke penger direkte. Bruk av kredittkort gjør at kortbrukeren kan kjøpe varer og tjenester uten å ha tilgang på kontanter eller å belaste sin bankkonto umiddelbart. om det er mastercard eller visa har ikke noe med saken å gjøre. mastercard og visa er kun firmaer so mhar med betalingssytemet å gjøre. men ja, play er trgt. Endret 19. desember 2008 av simster
Zeph Skrevet 19. desember 2008 Skrevet 19. desember 2008 Aldri brukt masterkortet mitt trur eg, men poenget med å bruke det ser eg, og den er god. Eit spørsmål, betaler du renter eller noko form for gebyr for å bruke masterkort dersom du betaler tilbake så fort det er "trukket" penger frå masterkontoen?
magnusalex Skrevet 19. desember 2008 Skrevet 19. desember 2008 (endret) Mastercard antar jeg er saken her eller ? Kredittkort per definisjon er plastkort som du kan betale med i stede for mynter eller sedler. Det står ikke at det er hverken vanlig visa eller master. Men jeg liker å se på kredittkort som mastercard. Med Visa så sier jeg brukskort, pga av at jeg ikke *låner* fra det. Feil. Et kredittkort og debetkort (for deg: "brukskort") er ikke det samme. Et kredittkort (kan være Mastercard, men også VISA og mange andre) er et kort man låner penger fra - og betaler tilbake senere. Gjerne ved tilsendt faktura. Et debetkort er et betalingskort du trekker beløpet fra konto direkte, og kan i utgangspunktet ikke belånes med mindre man har åpnet for muligheten til det. Et kredittkort kan altså være både VISA og MasterCard. Men, nok off topic. Jeg anbefaler også play.com. Aldri hatt problemer. Bare ikke vent at pakken din kommer med en gang, spesielt nå i julen. Det er folk her på forumet som bestilte varer derfra som ble sendt 5/12, men som ikke har fått de ennå. Julerush... Aldri brukt masterkortet mitt trur eg, men poenget med å bruke det ser eg, og den er god. Eit spørsmål, betaler du renter eller noko form for gebyr for å bruke masterkort dersom du betaler tilbake så fort det er "trukket" penger frå masterkontoen? Litt avhengig av banken som har utstedt kortet, men som oftest ikke. Varekjøp er de fleste steder gebyrfrie, og renter regnes ikke før en liten periode på for eksempel 30, 45, 60 dager etc. Endret 19. desember 2008 av magnusalex
indahla Skrevet 19. desember 2008 Skrevet 19. desember 2008 Jeg har bestilt fra Play.com i mange, mange år. Aldri hatt noen problemer. Benytt "alltid" kredittkort ved handel på nettet. Er det noe trøbbel med levering eller varen kan du nekte å betale regningen fra kredittkortselskapet (satt på spissen).
Gromit Skrevet 1. januar 2009 Skrevet 1. januar 2009 Det får du også når du bruker VISA delen på debetkortet ditt. Selv om beløpet er trekt skal du klage til banken din og VISA Norge så får du igjen beløpet.
thomassit0 Skrevet 1. januar 2009 Skrevet 1. januar 2009 Det er så søtt at så mange eldre / foreldre tror at alle nettbutikker svindler kundene sine.
firberblad Skrevet 1. januar 2009 Skrevet 1. januar 2009 (endret) Har etterhvert fått noen ordre fra play.com denne høsten og takket være de vosker utvalget av Blu Ray og PS3 spill i huset. Aldri hatt noe krøll med de, men det skal sies at jeg heller aldri har hatt behov for å kontakt de angående problem. Og så lenge de lar meg betale i Pund og ikke euro så er jeg en svoren tilhenger av play.com. Der kan du nok trygt handle. Si til dine foreldre at det er nok like stor sjanse for at de blir svindla i minibanken. Skulle det verste skje så vil du som regel også få pengene dine igjen. En venninne ble i sommer svindla for 16000,- på nettet. En kar i Brasil som ordna det, men etter et par uker fikk hun pengene tilbake. Dessuten digger jeg å betale 185,- kroner for nye spill fremfor å bli "svindla" på elkjøp.. Endret 1. januar 2009 av firberblad
denniswerth Skrevet 1. januar 2009 Skrevet 1. januar 2009 handlet masse fra play.com.. opplevd ett "problem" som ike var noe problem. la meg forklare jeg kjøpte critters film boksen derfra men ble tilsendt en dvd med en gammel krigsfilm på fra 50 tallet. Jeg sendte en mail og forklarte hva som hade skjedd. 2 timer senere fikk jeg en bekreftelse på at de hadde sendt critters boksen på nytt med en beskjed at jeg hadde 1 mnd på å returnere (kostnadsfritt) den feilsendte varen. hvis det ikke skjedde så ville de reve betaling for den feilsendte dvdn. så ja. Play.com er trygge.
arne95 Skrevet 1. januar 2009 Skrevet 1. januar 2009 Play er 100% safe! Bestilt endel CD'er, spill og DVD'er derfra, ikke hatt noen problem, tar selvfølgelig litt id før det kommer da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå