Gå til innhold

Beste konsollspillet denne generasjonen (360/wii/ps3)


Whackedorange

Anbefalte innlegg

Siden vi har en utlralang tråd som går på den dårligste konsollspillet tenkte jeg att vi også kunne presentere for hva du mener er det Beste konsollspillet så langt, men helst ta med spill kun utgitt for denne generasjonen (360/wii/ps3) og helst begrunn hvorfor slik att dette ikke fort blir en telletråd.

 

Sålangt mener jeg att prisen for min del går til Little Big Planet selv om spillet kanskje er litt barnslig rettet med sin sjarmerende appell med muligheter for opptill 4 spillere offline og online hvor man også kan lage, dele egenproduserte brett med andre. Spillet finnes forøvrig kun på PS3 og med denne medfølgende levelbyggern så mener jeg att dette spillet har en nesten uendlig levetid.

 

Min kandidat: LITLLE BIG PLANET (PS3)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Littlebigplanet

 

Grafikken er imponerende i seg selv, med tanke på at man kan modifisere on the go når man spillet. Og det faktum at hele spillverden er tildelt forskjellige egenskaper. Tre er tre, jern er jern, is er is osv osv. Spilte ett brukerlaget brett der man åpnet en luke slik at flere tusen slike poengballer kom rasende ned på en realistisk måte. Slike fysikkdemoer har man tidligere bare sett på techdemoer, men å se dette på ett spill, og det med bare ørlite slowdown er imponerende.

 

Musikk er orginal og stemningsfylt. Det er tydelig at utviklerene har brukt tid på å velge ut de forskjellige melodiene.

 

Gameplayet er utrolig variert. Brettene fulle av ideer og geniale løsninger. Med leveleditoren kan man nesten lage alt man bare klarer å komme opp med. Noen synes at hopping, og løping er litt floaty, og må si meg bare pittelitt enig. Men dette stopper meg ikke fra å gi spillet toppscore.

 

Så håper gamere i verden kjøper dette i julen, for om det er ett spill som fortjener å selge noen millioner så er det dette.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Jeg svarte Super Mario Galaxy sist vi hadde en slik tråd, og det mener jeg fortsatt. Ren og pur spilleglede fra start til slutt. Det klarer å blande det gamle gode gameplayet med nye ideer som tyngdekraftbaserte oppgaver på en ypperlig måte.

Sountracket i SMG er det beste Nintendo har lagd på mange år. Orkestermusikk bør bli obligatorisk i alle storspill fra Nintendo.

SMG var også et av de spillene som i sin tid viste hva Wii er god for når det gjelder grafikk.

 

Rock Band, Twilight princess, Bioshock og Gears of War er inne på topp 5-lista mi.

 

Braid må også nevnes. Det er etter min mening det beste nedlastbare spillet denne generasjonen.

Endret av Bruskork
Lenke til kommentar

Uncharted: Drake's Fortune.

 

Uncharted: Drakeæs Fortune er et spill med action og en grafikk som nesten tar pusten fra deg. Spillet finner sted i en tropisk jungel og atmosfæren og stemningen er rett og slett fantastisk! Den gode historien blir fortalt via bla. korte cutscenes og historien får plutselig overraskende vendinger. Miljøet er i lekre tropiske miljøer til mørke og skrekk baserte tunneller. En får styre og kjøre kjøretøy som f.eks vannscooter, biler og alt dette er med på å gi spilleren en variasjon.

 

Dette spillet var faktisk mitt første for denne genrasjonen og rett og slett det beste.

Dette er spillet som gav ordet "nestegenrasjon" betydning for meg og Uncharted definerer spillopplevelse til punkt og prikke.

 

Jeg nominerer som sagt, Uncharted: Drake's Fortune.

 

( Skal sies at jeg ikke har prøvd LittleBigPlanet, så forvent en ny nominasjon etter jul)

Lenke til kommentar

MASS EFFECT:

 

Jeg elsker sci-fi og jeg elsker action-rpg. Mass Effect er dermed midt i blinken. Jeg kan innrømme at spillet har visse tekniske problemer, men alt annet ved spillet er så fantastisk at det overskygger problemene totalt. Historien er en av de beste jeg har opplevd i et spill og karakterene er tilsvarende imponerende. Når dette kombineres med fantatisk design og musikk har man et superbt utgangspunkt. Alt dette hadde vært forgjeves uten et godt spill i grunnen. Heldigvis er Bioware i godt gammelt slag her. Et dialogsystem som fungerer bedre enn jeg noen gang har opplevd tidligere og et engasjerende real-time kampsystem gjør spillopplevelsen komplett.

 

Utfordrere:

Gears of War 2

Uncharted

Fable 2

Dead Space

Lenke til kommentar

Dead Rising (X360)

 

Haugvis med zombier og psykopater, frihet til å gjøre mer eller mindre det du vil, rpg-light system med mulighet til å starte spillet på nytt med samme gubbe, masse av ekstra story elementer og overlevende man oppdager ved senere gjennomspilling, så og si alt man finner i butikker kan brukes som våpen (spillet foregår i et enormt kjøpesenter ala Dawn of the dead), opplev lemlesting og blodmengder uten sidestykke, gjør ting med hageredskaper du ikke trodde var mulig! :D

 

Hva er det ikke å like? (joda : slemt savesystem, og til tider dum AI på npc'er...men fortsatt det beste spillet denne generasjonen i mine øyne!)

Endret av Dragoncrest
Lenke til kommentar
Dead Rising (X360)

 

gjør ting med hageredskaper du ikke trodde var mulig! :D

 

Hahaha, jævla bra sagt :!:

 

Call of Duty 4: Modern Warfare

 

Sykeste grafikk, gjorde COD mer kjent rett og slett. Hvorfor? Beste FPS-spillet på lang tid.

 

Støttes 100%, er like hekta på multiplayer over et år etter release :)

Endret av ResidentDante
Lenke til kommentar
MASS EFFECT:

 

Jeg elsker sci-fi og jeg elsker action-rpg. Mass Effect er dermed midt i blinken. Jeg kan innrømme at spillet har visse tekniske problemer, men alt annet ved spillet er så fantastisk at det overskygger problemene totalt. Historien er en av de beste jeg har opplevd i et spill og karakterene er tilsvarende imponerende. Når dette kombineres med fantatisk design og musikk har man et superbt utgangspunkt. Alt dette hadde vært forgjeves uten et godt spill i grunnen. Heldigvis er Bioware i godt gammelt slag her. Et dialogsystem som fungerer bedre enn jeg noen gang har opplevd tidligere og et engasjerende real-time kampsystem gjør spillopplevelsen komplett.

 

Utfordrere:

Gears of War 2

Uncharted

Fable 2

Dead Space

 

Må nok si meg enig i dette. Mass Effect er det største spillopplevelsen jeg har hatt i voksen alder. har tilogmed tatt meg tid til to gjennomspillinger, og det er ikke noe jeg har gjort siden spillene var korte og kunne rundes på en dag.

Lenke til kommentar

Metal Gear Solid 4

Tett fulgt av Little Big Planet

 

Tok Metal Gear Solid 4, for til nå med over 10 timer med gameplay har imponert meg og sjokkert meg mer en alle spillene jeg har spilt i denne generasjonen..

Beste grafikk vil jeg si Metal Gear Solid 4 viser til nå i denne generasjonen, alt fra cutscene til og med når du spiller.

 

Faktisk i begynnelsen av MGS 4 i introen du blir plutselig kastet ut bak noen trailere og da la jeg ikke merket men etterhvert så tenkte jeg "Å ja jeg skal spille nå ja" ikke mye forskjell på grafikken fra cutscenene til faktisk man spiller og blant det beste man finner innen gameplay!!!

Endret av Toman85
Lenke til kommentar

Lost Odyssey eller Blue Dragon. Sliter med å velge mellom de to.

 

Begge to med herlig grafikk og fantastiske historier. Karakterene, detaljene og miljøet er i særklasse!

 

Selv rundet jeg 100+ timers spilletid på begge. Var som å lese et episk bokverk og å bli oppslukt i et herlig, spennende eventyr i klasse med Star Wars eller Ringenes Herre.

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar
LittleBigPlanet pga det er nyskapende og har mest avanserte spillbarheten i noen spill.

Dere som nevner MGS4, har dere spilt det samme som meg egentlig ? Det er bare ikke mulig ...

Blant det beste innen gameplay ? Nå vet jeg du bare tuller.

 

Er det verre enn MGS3? MGS3 er kanskje det verste spillet jeg har spilt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...